Quantcast

Mediterrán étrend

Ez a diéta a hosszú élet titka: akik fogyasztják, 80 évig is élnek

Ez a diéta a hosszú élet titka: akik fogyasztják, 80 évig is élnek
© Pexels

Az nem új információ, hogy az étkezésünk és az egészségünk szoros kapcsolatban áll egymással. Ám a szakértők most meglepő eredményt kaptak egy vizsgálat során, ugyanis akik ezt az étrendet követték, sokkal több ideig élnek, mint az átlag.

Mindenki szeretne hosszú, egészséges életet élni. Ehhez persze nemcsak az étkezésre, de a belsőnkre is figyelni kell, hiszen a rossz mentális állapot a szervezetünk működésére kihathat. Nem elhanyagolandó ugyan, hogy a mai felgyorsult világban is törekedjünk arra, hogy megfelelő falatokkal enyhítsük étvágyunkat, mert ha jól választunk a hétköznapokban, akkor a jó diéta hosszabb életet eredményezhet. Nemrég egy vizsgálat eredményeként kiderült, akik a Mediterrán-diétát követik, azok számára a hosszú élet sokkal inkább lehetséges, mint másoknak. 

A Mediterrán-diéta hosszabb életet eredményezhet

A British Journal of Sports Medicine nemrég publikálta tanulmányát, mely szerint napi 11 perc mozgás is segíthet abban, hogy tovább éljünk. Nem ez az egyetlen eszköz azonban amely a kezünkben van, az étkezés tele van kiaknázatlan lehetőségekkel. Most már azt is tényként kezelik a vizsgálatok alapján, hogy főleg azok az emberek éltek 100 évhez közelítő ideig, akik főleg növényi alapú étrendet követtek a mindennapokban. Még mindig él az a tévhit az emberekben, hogy egészségesen étkezni nehéz és drága, pedig ez nem igaz, és hosszútávon felbecsülhetetlen az értéke is. 

Ha a Mediterrán-diéta elemeit beemeled a mindennapokba, akkor máris sokat tettél azért, hogy tovább és egészségesebben élj. Ennek az étrendnek az alapját a  keresztesvirágú zöldségek képezik, ide tartozik a brokkoli, a bimbós kel, a fejes káposzta vagy a karfiol. Ezek támogatják az emésztés egészséges működését, és az amerikaiak tanulmányai szerint csökkentik a keringési problémák megjelenésének esélyét is.

A magvak még a legunalmasabb fogásokat is feldobják, és számtalan jótékony hatásuk van.
Fotó: Pexels
 

 

Mit tartalmaz még a Mediterrán-diéta?

Szintén fontos részét képezik a Mediterrán-diétának a magvak, mivel ezek gazdagok zsírban, fehérjében, antioxidánsokban és vitaminokban is. A tanulmány szerint azoknak az embereknek, akik rendszeresen fogyasztják ezt a fogások során 39 százalékkal alacsonyabb a halálozási rátájuk. 

A Mediterrán-diétában alapfogás a lazac is, amely omega-3-ban gazdag, és csökkenti a gyulladások esélyét, pusztán a statisztikára támaszkodva nagyjából öt évvel hosszabbíthatja meg élettartamunkat. 

Via

Ha szeretnél többet tenni az egészségedért

 

 

5 perces meditációk, amelyeket bárhol, bármikor elvégezhetsz

Friss kutatás: aki kutyát tart, egészségesebb és tovább is él

Az életmódorvoslás és a táplálásterápia lesz a 21. század két meghatározó tudománya”