Quantcast

Egészség

Meglepő: ezt fogyaszd ebéd után kávé helyett, ha fáradt vagy

Meglepő: ezt fogyaszd ebéd után kávé helyett, ha fáradt vagy
© Pexels

Az emberek jelentős része azt gondolja, az ebéd utáni fáradtság ellen a legjobb eszköz a kávé. Pedig nagyot tévednek, ennél sokkal egészségesebb és működőképesebb alternatívák léteznek. 

Az ebéd utáni fáradtság érzése senki számára nem ismeretlen. A legtöbben ilyenkor a kávé segítségét kérik, hogy új erőre kapjanak a nap közepén, ám valószínűleg nem ez legegészségesebb alternatíva. Sőt, nagyon úgy tűnik, nem csupán maga a kávéfogyasztás nagy hiba ilyenkor, a szakértők szerint ennünk kellene, nem pedig inni.  

Tévhit, hogy a kávé a legjobb döntés az ebéd utáni fáradtság legyőzésére

Ha jóízűen fogyasztunk, szinte elkerülhetetlen, hogy az étkezés után kissé fáradtabbak legyünk. Az energiaszint ilyenkor nincs túl magasan, az emésztés elveszi minden erőnket. A legtöbb esetben éppen ezért a kávé csak tovább fáraszt, főleg a tejes változatok nem tesznek hozzá a napunkhoz, csak tovább rontják a helyzetet. 

Dr. Daniel Amen neurológus és táplálkozási szakértő szerint a megoldás a tökmag lehet, ugyanis ha ezt fogyasztjuk egy kiadós étkezés után, sokkal hamarabb megy majd az energiaszint felfelé ívelése, mint egy kávéval. 

A tökmag javítja a dopamin felszívódását, az pedig általánosan kijelenthető, hogy a magvak ébresztő, energetizáló hatással bírnak. Nem véletlenül tökéletes részei a diétáknak, nehéz, zsíros fogások nélkül pár szem maggal elérhetjük, hogy energikusabbak, mégis jóllakottak legyünk. A tökmagban lévő neurotranszmitter tirozin többek között segíti a motiváció és az izgalom kialakulását és fenntartását. Nemcsak a fáradtság legyőzésében tökéletes partner, de kifejezetten jót tesz egészségünknek is, hiszem magnéziumban gazdag, ami a vércukorszint szabályozásában fontos. 

A tökmag tökéletes választás lehet a kávé helyett.
Fotó: Pexels
 

 

A tökmagot akár ebédünkbe is belecsempészhetjük megelőző jelleggel

Az ebéd utáni fáradtság gyakran a vércukorszint gyors csökkenése miatt következik be. Tehát ahelyett, hogy rövid távon a kávéból vagy teából származó koffeinnel küzdené meg az energiacsökkenést, tartsuk szinten a vércukorszintünket egészséges nassolnivalókkal, erre a tökmag tökéletes. Ezen kívül nagy mennyiségű rostot tartalmaznak, ami hosszú ideig jóllakottan tart minket, és megakadályozza a vércukorszint további csökkenését.

A tökmagban vasból is jelentős mennyiség található, és a fáradtság gyakran a vashiány figyelmeztető jele lehet, így az egészséges magvak nassolása segíthet. Ha pedig nem szeretnénk magában fogyasztani, könnyen belecsempészhetjük már az ebédbe, egyfajta megelőző jelleggel. Például tökéletes része lehet egy salátának, így a délutáni fáradtság biztosan elkerül minket. 

Via 

Ha még több cikket olvasnál az egészségről

5 perces meditációk, amelyeket bárhol, bármikor elvégezhetsz

5 diétásnak hitt étel, ami valójában hízlal

Friss kutatás: aki kutyát tart, egészségesebb és tovább is él