Quantcast

Fogyókúra

5 diétásnak hitt étel, ami valójában hízlal

5 diétásnak hitt étel, ami valójában hízlal
© Shutterstock

Nem egyszerű hatásos módszert találni a plusz kilók elleni harcban, főleg ha ennyi téves információ terjed.

Sajnos a fogyáshoz nem elég az elszántság, sokszor kudarcba fulladhat minden igyekezetünk ellenére is. Ennek oka, hogy mindenki máshogyan működik, és mindenkinek meg kell találnia azt a módszert, ami számára is alkalmazható és hosszútávon tartható. Az interneten ma már számtalan mintaétrend és diétatípus kimerítő leírása megtalálható, ám már az alap élelmiszereket illetően is rengeteg a rendelkezésre álló téves információ.

Az eredményes diéta a menün múlik

Amennyire nagy segítség az internet, ami a fogyókúrát illeti, annyira nagy nehézséget is okoz, ha az ember elveszik a sok információban. Az itt fellelhető útmutatók pedig van, hogy egyáltalán nem hitelesek, és egy dietetikus erősen ráncolná a homlokát őket látva. Ilyen például azoknak az ételeknek a csoportja, amelyekről azt állítják, hogy tökéletes részei lehetnek a diétának, tévesen. Vanessa Chalmers táplálkozási szakértő most elárulta, mely ételeket száműzd a napi menüből, ha látható eredményre vágysz.

Gyümölcsök

Az egészség szót kimondva a legtöbbeknek a gyümölcs jut eszébe. Éppen ezért nem ritka, hogy aki fogyni szeretne, az a gyümölcsökhöz nyúl, mondván azzal nem lőhet mellé. Pedig ez egyáltalán nem így van, ugyanis néhány fajtában rendkívül magas a cukortartalom. Kerülendő a fogyókúra alatt a mangó, a banán, a meggy és szőlő is, vagy legalábbis mérsékelten fogyasztható. Ezek, ha a kilók leadása a cél, inkább desszertnek számítanak, mint sem diétás ételnek.

A szőlőt jobb, ha kerülöd, amennyiben fogyni szeretnél.
Fotó: Pexels
 

Alacsony zsírtartalmú ételek

A szakértők szerint az alacsony zsírtartalmú ételek sem a legideálisabb részei a menünek, hiszen a csökkentett zsírtartalmat sokszor hozzáadott cukorral egyensúlyozzák, hogy fogyasztható ízt kapjanak végeredményül. Ez pedig többet árt, mint használ, úgyhogy inkább hagyd a polcokon a bevásárlás során.

Az alacsony zsírtartalmú teleket általában hozzáadott cukorral egyensúlyozzák.
Fotó: Pexels

Italok

Sajnos nemcsak a gyümölcsöket, de a gyümölcsleveket is kerülni kell a diéta alatt. Elsőre extra egészségesnek hihetjük, pedig ezek is tele vannak cukorral, így egy pohár préselt verzió többet ront a helyzeten, mint amennyit használ. 

A gyümölcslevek kifejezetten hízlalnak.
Fotó: Pexels
 

Müzli

Ma már számtalan egészséges, fitnesz müzli kapható a piacon, pedig ezeknek jelentős része is csak a jó marketing, mint sem az eredmény miatt kelendő. Ha mindenképpen ilyen típusú reggelire vágyunk, akkor a legjobb, ha sima zabkását készítünk növényi tejjel. Az egészséges müzlik általában tele vannak színezékekkel és cukorral.

A hagyományos müzlinél jobb alternatíva lehet a zabkása.
Fotó: Pexels

Magvak

Ha a két főétkezés között egy szelet csokoládé helyett egy marék magvat dobsz be, máris úgy érezheted, hogy mindent megtettél az egészségedért, valamint a külsődért. Pedig nagyon fontos, hogy nem mindegyik magféle diéta kompatibilis. Míg a mandula kis mennyiségben remek része lehet az új étrendednek, addig a diót ajánlatos teljesen kiiktatni a napunkból.

Míg a dió tiltólistás, a mandula kifejezetten diéta kompatibilis.
Fotó: Pexels
 

Via

Még több diétatipp

5 rossz szokás, ami lelassítja az anyagcserét

Így szabadulhatunk meg gyorsan a vizesedéstől

Fogyás harmóniában önmagunkkal: itt a Buddha-diéta!