Quantcast

Mozgás

5 jógapóz, amely sokat segít, ha ülőmunkát végzel

5 jógapóz, amely sokat segít, ha ülőmunkát végzel
© Shutterstock

Ha a mindennapokban az időd nagy részét a monitor előtt töltöd, sokat javíthat az életminőségeden akár öt egyszerű jógapóz is. 

Ma már az emberek jelentős része egész nap a számítógép előtt ül a munkája miatt. Nem meglepő, hogy egyre többen panaszkodnak hátfájásra és tartásproblémákra. Az órákon át tartó görnyedés sem a lapockáknak, sem a gerincnek nem tesz jót. Hiába lenne pihentető az ülve történő munkavégzés, mégis megsínyli a derék és a csípő is ezt az életformát. Most öt olyan jógapóz célját és kivitelezését mutatjuk meg, amelyek sokat javíthatnak a közérzetünkön és a tartásunkon, ha minden nap elvégezzük őket.

Egy-egy jól megválasztott jógapóz sokat segíthet

A Yoga Sutra szerint az ülésben egyszerre kell megtalálnunk a könnyedséget és az állhatatosságot. Ugyan az előbb említett írásban a meditáció közben végzett ülésről van szó, a szakértők szerint a mindennapokban is erre kell törekednünk. A hosszútávon ülőmunkát végzők számára nagy segítséget nyújthat egy-egy ászana, mi pedig megmutatjuk, pontosan melyek ezek.

A jógapózok megvalósítása során törekedjünk a mély, egyenletes levegővételre. Csak addig végezzük a gyakorlatokat, amíg kellemes, legyünk elővigyázatosak.

Lefelé néző kutyapóz

Ez az alapvető póz segít meghosszabbítani a comb hátsó részét és a vádlit, valamint fejleszti a felsőtest erejét. Javítja a keringést, ami az egész napos ülés után frissítően hat a testre.

Így végezd a gyakorlatot:

 

Alacsony kitörés sáskakarokkal

Ennél a póznál kitöréskor a hátsó láb csípőnyújtásban van, ami nagyszerű módja annak, hogy ellensúlyozza a csípő hajlítását, amely akkor jelentkezik, amikor huzamosabb ideig ülünk. Sáskakarral végezve megnyitja a mellkasodat és a hát felső részét is.

Így végezd a gyakorlatot:

Magas kitörés kaktuszkarokkal

A kitörés ezen erősítő változata a megnyújtja a csípőt, a karvariáció pedig kinyitja a vállakat ezzel felszabadítva a mellkast az egész napos görnyedés terhe után.

Így végezd a gyakorlatot:

Sáskapóz

Ezzel a pózzal stabilitást és erőt teremtünk a testünk teljes hátoldalán. Ellentéte annak a tartásnak, amelyet egész nap ülés közben felveszünk. Mellette pedig erősíti és használja azokat az izmokat, amelyeket az ülőmunka közben elhanyagolunk.

Így végezd a gyakorlatot:

Tevepóz

A tevepózban való megnyugvás sokak számára nehézséget jelent, hiszen igazi igénybevétel a testünk számára, kifejezetten nagy erőkifejtésre van hozzá szükség. Mégis meg kell találnunk, hogyan lazulunk el az ilyen, már nehezebbnek mondható szinten is. Figyeljünk, hogy a fizikai megerőltetés mellett is egyenletes legyen a levegővétel és fókuszált a tekintet, hogy az egész napos ülés után a lehető leghatásosabb legyen az ellazulás. 

Így végezd a gyakorlatot:

Via

Tegyél még többet a testedért

Lehet az otthoni fitnesz is olyan hatékony, mint az edzőtermi?

Miért éppolyan egészséges és fontos a semmittevés, mint az edzés?

Reggeli futás – mit együnk előtte és utána