Quantcast

EDZÉS

5 jógagyakorlat, ami gyorsan formálja a feneket

5 jógagyakorlat, ami gyorsan formálja a feneket
© Jacobs Stock Photography Ltd / Getty Images

A jóga kívülről egyszerűnek tűnhet, pedig tökéletes alakformáló és izomerősítő hatása van.

Nincs is annál jobb, mint amikor elégedetten konstatáljuk, mit mutat a tükör. Ám ezen kívül más hasznos funkciója is van a formás, izmos, erős fenéknek: alaposan megtámogatja, hogy biztonságosan végezhessük el a gyakorlatokat. Szerencsére, ebben a jóga könnyen a segítségünkre lehet.

Az ülés gyengíti a farizmokat

Szerencsére számos jógapóz létezik a farizmoknak, amelyek segítenek annak erősítésében, formálásában. Sokan azért járnak jógára, hogy lazítsanak, és oldják a feszültséget a testünkben egy irodai munkával töltött hosszú nap után. Az egész napos ülés egyéb káros következményei közé tartozik, hogy a hosszú ideig tartó ülés gyenge farizmokat okozhat. Ülés közben a farizmok kissé megfeszülnek. Ha nincsenek kellően összehúzódva és megerősítve, gyengülhetnek, mint egy túlfeszített gumiszalag.

A jógában viszont éppúgy fontos az izmok nyújtása és kinyitása, mint azok erősítése. A gyenge farizom tünetei a következők lehetnek:

  • Feszes csípőhajlítók
  • Térdfájdalom
  • Derékfájdalom
  • Qeak boka és lábfej

 

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, az azt jelentheti, hogy a feneket erősíteni kell, nem pedig csak nyújtani. Szerencsére számos jógapóz létezik, amelyek segítenek ebben.

Az 5 legjobb jógapóz a feszes, izmos és formás fenékért

SkandAsana

Oldalsó kutya

Székpóz

Setu Bandhasana

Fél Salabhasana

Via

Még több jógagyakorlat a formás testért

5 jógapóz a formás, feszes fenékért

5 jógapóz, ha a hasadból szeretnél fogyni

5 jógapóz, amely sokat segít, ha ülőmunkát végzel