Hogyan formálja ugyanaz a vezetői attitűd a multik világát és a magyar KKV-k mindennapjait? Mitől működik másként egy családi vállalkozás, mint egy FMCG óriás vagy egy telekommunikációs szereplő – és mégis milyen alapelvek kötik össze őket? Évente visszatérő Business Idol rovatunkban idén hét inspiráló vezető történetén keresztül keressük a választ.
Nők és férfiak, köztük egy házaspár mesélnek sikerekről és kihívásokról, szakmai fordulópontokról és személyes tanulságokról, miközben izgalmas kulisszatitkokat is megosztanak arról, hogyan működnek valójában a vállalataik.
Vállalkozó szüleim példája meghatározó számomra. Gyerekként azt láttam tőlük, hogy amit elvállalunk, azt felelősen és következetesen végig is visszük. A hozzáállásom, vezetői szemléletem ebből a családi mintából ered.
Soproniként az érettségi után kerültem Budapestre, ahol elindult a karrierem. Több mint két évtizedet töltöttem vezető nemzetközi nagyvállalatoknál, átfogóan ismerem az FMCG szektor működését, számtalan különböző vállalati kultúrával találkoztam. 10 évet dolgoztam külföldön is régiós és globális felsővezetői pozíciókban. Úgy gondolom, hogy ez a sokrétű szakmai tapasztalat rengeteget tett hozzá a mai vezetői szemléletemhez, és immár a Coca-Cola HBC Magyarország 24/7 portfóliójának építésében kamatoztathatom őket. Örömmel tölt el, hogy olyan területen dolgozhatok, ahol a folyamatos fejlődés és a teljesítmény valódi érték.
Világos és kiszámítható karrierutat kínálunk a nálunk dolgozóknak, lehetőséget adunk arra, hogy nemzetközi környezetben is kipróbálhassák magukat. Azt látjuk, hogy a mintegy ezer munkavállalót foglalkoztató Coca-Cola HBC Magyarország munkáltatói stabilitása komoly és egyre növekvő értéket képvisel a munkaerőpiacon, ami jelentős előnyt jelent számunkra.
Márkáink többségének kínálatában elérhetőek alacsony cukor- és kalóriatartalmú, illetve zéró termékek is, ezek jelentős forgalmi arányt képviselnek. Széles, a tudatos életmódot támogató választékot kínálunk több millió hazai fogyasztónak, legyen szó egy napindító gyümölcsléről, a sportoláshoz ideális funkcionális italokról vagy hidratáló természetes ásványvizekről.
Csoportszinten vállaltuk, hogy 2040-ig a teljes értékláncunk karbonsemlegessé válik. Vezető hazai üdítőitalgyártóként mi is hozzájárulunk ehhez járműflottánk zöldítésével, fenntartható beruházások útján az ellátási láncunkban, vagy energiatakarékos hűtők kihelyezésével a piacon. Emellett segítjük a helyi közösségek fejlődését, legyen szó pénzügyi támogatásról, önkéntes munkáról vagy képzési lehetőségekről. A 18-25 éves fiatalok munkaerőpiaci esélyeit támogató #énjövőm programunkba eddig több mint 6500 fiatal kapcsolódott be, a vállalati önkéntes napjainkon pedig 400-nál is több munkatársunk vett már részt.
A legnagyobb kihívást mindig az jelentette, miként lehet összhangba hozni az üzleti elvárásokat, a vállalati kultúrát és az emberek igényeit. Vezetői szinten gyakran már nem is a képesség a kérdés, hanem az, hogy van-e benned valódi akarat a kihívás megugrására. Transzformatív vezetőnek tartom magam, és a pályám során többször dolgoztam olyan helyzetekben, ahol teljes átalakuláson ment át egy csapat vagy épp maga a vállalat. Ezeket a változásokat mindig lehetőségként éltem meg.
A munkám kézzelfogható eredménye és a közös csapatmunka adja számomra a legtöbb energiát. Motiváló látni, ahogy az emberek fejlődnek körülöttem. Számomra az üzlet egésze a fontos: egy vállalat akkor lehet igazán sikeres, ha a stratégiai marketing és a kereskedelmi megvalósítás összehangoltan működik. Ezt a holisztikus szemléletet tartom a legerősebb értékemnek.
Folyamatosan figyeljük az akár még csak formálódó fogyasztói igényeket és ezekre gyorsan reagálunk – hiszen csak akkor lehetünk valódi éllovasok, ha már a mikrotrendek megjelenésének pillanatában készen állunk. Arra törekszünk, hogy kihasználva ideális, központi földrajzi elhelyezkedésünket, folyamatos fejlesztésekkel és innovációkkal a Coca-Cola vállalatcsoportunk közép-európai gyártóbázisává válhassunk.
Azt vallom, hogy vezetőként annyira vagyunk jók, amennyire jó a csapatunk. Hiszem, hogy az együttműködő kultúra teremti meg a siker feltételeit: ha ez összhangban van a saját értékeinkkel és szemléletünkkel, akkor az hatással van a motivációnkra és a teljesítményünkre is. Fontos számomra, hogy a szervezet egyszerre legyen eredményorientált és szerethető. Vezetőként az a szerepem, hogy ezt az egyensúlyt megteremtsem.
Érdemes meghallgatni a visszajelzéseket, de közben fontos megőrizni a belső hitet. Mindig akadnak helyzetek, amikor valaki vagy valami elbizonytalanítana, de az önmagunkba vetett bizalom segít továbblépni ezeken. Az akadályok az út részei – csak ne hagyd, hogy eltérítsenek.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!