Mintha csak magassarkúban és jogosítvánnyal született volna, szinte folyton úton van a burgonyaföldek és az iroda között, valamint szellemileg is megállás nélkül mozgásban van. Kulich Éva, a GoldenBurg kereskedelmi és marketing vezetőjével ültünk le beszélgetni.
„Hiszek abban, hogy a női energia sokat tud lendíteni a nehezebb szituációkon. Az udvariasság és egy-egy mosoly a szakmai konfliktusokban is segíthet.”
Nincs két azonos napom, de két elem mégis állandó. Három hónapja az elmaradhatatlan reggeli kávét görög nyaralásunk emlékével indítom. Mások kagylókat gyűjtenek a tengerparton, mi egy apró szőrmókkal tértünk haza. Hozzánk csapódott egy csapzott, kóbor kismacska. Reggelente ő topog a hálószoba ajtóban, arra várva, hogy elindítsuk a napot. Szeretem, hogy a közelemben van, amikor leülök és átgondolom, milyen feladatok várnak rám a nap során.
Hogy figyeljen arra, mit mond a belső hangja. Valamint óva inteném attól, hogy valaha is belekényelmesedjen helyzetekbe. Még akkor sem, ha az éppen nagyon jó. Szerintem kulcsfontosságú mindig keresni a megújulás lehetőségét, nem szabad félni nekivágni az ismeretlennek. Még azt is tanácsolnám neki, hogy mindig szakítson időt az önmegvalósításra és a kapcsolatai ápolására.
A hitelesség talán az elsődleges. A karrierem során is mindig olyan brandeket kerestem, amik ezt képviselik. A saját hitelességemet pedig azzal tudom biztosítani, hogy az értékeim mentén kapcsolódok munkákhoz, emberekhez, így tudok önazonos maradni. Emellett fontos a rugalmasság, a megújulásra való képesség, hogy fel tudjuk mérni, ha egy adott szakasznak vége van és tudjunk irányt változtatni.
Van egy racionális és egy emocionális oldalam, amik nagyon jól kiegészítik egymást. Előbbinek köszönhető, hogy élelmiszermérnökként és közgazdászként végeztem, itt a számoké, az egzakt eredményeké a főszerep. A másik, az intuitív énem a marketinges, aki inkább teret engedhet az érzelmeknek. Szerencsésnek érzem magam, mert ugyan nagyon sok befektetett munkával, de igazán szerteágazó tudást és stabil kapcsolati tőkét szereztem az élelmiszeriparban. Igazán meghatározó állomásom a szegedi Pick volt, ahol az eltöltött tizenhárom év alatt gyakornokból üzemvezető, majd brand manager lettem. Itt váltottam mérnökből marketingessé.
Igen, 30 éves koromra komoly pálya volt mögöttem, fel is merült bennem, hogy innen hova tovább? Ezzel a tapasztalattal kisebb cégeket is tudtam mentorálni és nagyobb neveknél is helyt tudtam állni. Az élelmiszeripari tudásom apropóján keresett meg egy fűszeripari cég. Kereskedelmi igazgatóként, biztonságos szakmai terepen indulhatott sales-es karrierem. A mezőgazdaságba másfél éve vezetett az utam, ekkor kerültem a GoldenBurghoz. Tapasztalt, üzletlánci kapcsolatokkal rendelkező sales-est és kreatív marketingest kerestek.
Láttam benne az izgalmas lehetőséget, hogy a feldolgozott termékek piacán szerzett tapasztalatommal támogatni tudom a brandépítést és a vállalat eredménycentrikus törekvésit is.
Nagyon szimpatikus volt a márka mögött álló innovatív szemléletű tulajdonosi háttér. Egy alapélelmiszerről, a burgonyáról van szó, mely minden háztartásban ott van. Szinte küldetésnek érezzük, hogy növeljük az ázsióját és megmutassuk, mennyire diverz alapanyag.
Büszke vagyok rá, hogy már gyerekkoromtól fogva erős ambícióim voltak, amiket a szüleim segítve támogattak. Első generációs értelmiségi vagyok, kisvárosi lányként sok erőfeszítést tettem abba, hogy ma elismert szakember lehessek.
Hiszek a tudásmegosztás erejében. A businessben és a marketingben szerzett tapasztalataimat, elméleti ismeretekkel együtt, idéntől a Pannon Egyetemen óraadó tanárként oszthatom meg a fiatal generációval. Ezt folytatva, szeretnék többet foglalkozni mentorálással is a jövőben. A munkaköröm mindig kínál valami újdonságot, ami miatt nem lehet megunni. Szüntelenül dolgozunk a fogyasztói igények alaposabb megismerésén és kiszolgálásán. Ehhez egy igazi aktív Goldenburg-közösséget is építünk, valamint a lebomló csomagolóanyagok integrálásával és egy csökkentett szénhidrát tartalmú burgonya fejlesztésével foglalkozunk.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!