Ha nem is ugyanabban az évben, de ugyanazon a napon született, mint az Alfa Romeo - mintha csak előre meg lett volna írva, hogy az útjuk keresztezni fogják egymást.
Krupp Tündével, a Fiat-csoport marketing igazgatójával beszélgettünk.
„Ha szeretjük magunkat, jóban vagyunk magunkkal, minden jól fog alakulni körülöttünk, mert úgy fogjuk látni a dolgokat.”
Miből áll a bajnokok reggelije a te verziódban?
Minden reggelemet viszonylag korán kezdem, 5.30-kor kelek és 20-30 perces meditációval indítok. Hiszem, hogy ez olyan az elmének, mint a testnek a sport. Ebben a rohanó világban nagyon fontos, hogy biztosítsuk a nyugalmat és a belső harmóniát, erre ez kíváló gyakorlat.
Mit mondanál a 10 évvel ezelőtti önmagadnak?
Mindig legyél harmóniában önmagaddal és akkor nincs leküzdhetetlen akadály. Legtöbben fordítva éljük az életünket: első a munka, utána a család és a sor végén vagyunk mi magunk. Pedig pont ellenkezőleg kellene lennie! Ha töltünk időt önismerettel, merünk tükörbe nézni, szembesülni a hibáinkkal, akkor tudunk igazán szinkronba kerülni önmagunkkal. Kellett hozzá idő, de így 50 éves koromra nagyon jól érzem magam a bőrömben. Mikor ez a balansz a helyére kerül, egész más perspektívát kap az életünk, a munkánk. Sok évvel ezelőtt a saját életemre kerestem a megoldást, időközben super csapatom lett és kiemelkedő fiatalokkal tudtam együtt dolgozni, akik ma már saját karriert építenek.
Mik számodra a legfontosabb értékek a magánéletedben és a munkában?
A fő meghatározó számomra a pozitív gondolkodás, fejlődni vágyás. Fontos, hogy merjünk változtatni, sőt, mi legyünk a változás, amit látni akarunk. Tudjuk, hogy a változás a legtöbb emberben félelmet, szorongást vált ki, de mindig merjünk nagyban gondolkozni. Higgyük el, hogy a dolgok elkezdenek tökéletesen elrendeződni, ha arra koncentrálunk, amit valóban akarunk.
Milyen út vezetett a mostani pozíciódig?
Az első munkahelyem egy marketing cég volt, ahol új autómákák bevezetésére specializálódtunk. A 90-es években kezdett kiépülni a márkakereskedői hálózat, én részese voltam az Alfa Romeo, a Honda, vagy épp a Mitsubishi bevezetésének. Ezután évekig a Castrol olajtársaságnál dolgoztam marketing vezetőként, ahol szintén a benzingőz lengte be a mindennapjaimat. Tulajdonképp az egész életemet végig követik az autók. Ez egy igazi nagy szerelem, szenvedély. Bárki bármit mond, ha csupán azért akarsz egy üzletet, mert a profit érdekel, soha nem fogsz tudni annyit beletenni és annyit elérni mintha szenvedéllyel tennéd. Ezt a mentalitást 2000-től a Fiat csoportnál kamatoztatom.
Mi szólított meg benne?
Az olasz szenvedély és stílus, innováció és kreativitás. Olaszország egyszerűen rendkívüli, egyben a design világ központja, így az olasz autók formatervezése már kezdetektől fogva magával ragadott. A képviselt márkák nagyon vonzóak voltak számomra, akár az ikonikus Fiat500, a sexi Alfa Romeo vagy az igazi, kalandra termett, szabadságot képviselő Jeep márka. Azóta is szeretem, ahogy a Fiat-csoport az egyes brandeket kezeli, teret adva azok saját stílusának és a bennük rejlő lehetőségeknek. Így sokkal nagyobb szabadsággal lehet eseményeket, modellbevezetéseket tervezni, szárnyalhatunk.
Van olyan márka, amihez jobban húz a szíved?
Az Alfa Romeo mindig a szívem csücske lesz. Számos kutatásunk van róla, hogy ezt a márkát sosem racionális, hanem emocionális alapon választják a tulajdonosok. Teljesen meg tudom érteni, hiszen belőlem is nagy érzelmeket vált ki. Minden alkalommal lenyűgöz, hogy egy autó hogyan lehet ennyire szenvedélyes. Nem véletlenül volt az a mottója, hogy Szív nélkül csak gépek lennénk.
Miket tartasz a legnagyobb sikereidnek?
Elsősorban az évtizedek során felépített csapataimat, akikkel minden közös munka nemcsak kihívást, hanem örömöt is jelentett. Vegyes csapatok, sok kreativítással, nőies és férfias értékek kombójával, amiben ott van a racionlitás, a feladatorientáltság mellett a szociális érzékenység és emóció, mely együttesen vitte mindig sikerre a csapataimat. Ennek eredményeképpen 2021-ben és 2022-ben is Superbrands díjas lett az Alfa Romeo és Jeep márkánk. Az AlfaAmore közöséggel pedig évek óta a világ legnagyobb Alfa Romeo találkozóját szervezzük, amely már nemzetközi elismerést is kapott.
Milyen újdonságokra készülsz mostanában?
Októberben új tulajdonosunk lesz! Eddig regionális központként működtünk, 2022. október 1-től pedig az Emil Frey Csoport veszi át az importőri, disztribúciós és vevőszolgálati jogosítványokat, mind a Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, Abarth márkákat illetően. Ahhoz, hogy felkészüljünk a jövőre és sikeresek legyünk, sok változást kell eszközölnünk.Ebben az új felállásban készülünk az Alfa Romeo Tonale legújabb Plug-in-hybrid változatának bemutatására, valamint a Jeep első 100% elektromos Jeep® Avenger érkezésére. Hogy milyen további új modellek debütálnak, az legyen a jövő titka. A jövő továbbra is az elektromobilitás és fenntarthatóság iránya!
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!