A magyar szakemberek közül kevesen mondhatják el magukról, hogy annyi bevásárlóközpont nyitásában vettek részt, mint ő. A korábbi külföldi bevásárlóközpontok nyitása mellett az Etele Plaza, - az első budapesti okospláza - bérbeadási vezetője.
„Tisztelem azokat, akik nemcsak munkát végeznek, hanem szeretik, amit csinálnak. Ez számomra hitelessé teszi őket, legyen szó a csapatomról vagy szakmabéli kollégákról.”
Mit mondanál a 10 évvel ezelőtti önmagadnak?
Mélységesen elkötelezett ember vagyok, és ez a munkához való hozzáállásomon is megmutatkozik. Mégis azt tanácsolnám magamnak, hogy fordítson magára több időt és találjon alkalmat a rendszeres sportolásra, mert ezek a pillanatok segítenek a kikapcsolódásban, ami rengeteget tesz hozzá a szakmai sikerekhez is. Mióta aktívan biciklizem és úszom, sokkal kiegyensúlyozottabbnak érzem magam. Imádok zöld környezetben lenni, engem ez pihentet. Ha kitekerek a Hajógyári-szigetre vagy alkalom adtán a Balaton körül biciklizem, az mindig segít egy lépéssel távolabbról nézni a problémákat és megoldást találni rájuk.
Mik számodra a legfontosabb értékek a magánéletedben és a munkában?
A legalapvetőbb az őszinteség. A gyerekeimet is úgy neveltem, hogy nem baj, ha rosszat csinálnak, csak mondják el, mert akkor tudok segíteni. A kollégáimhoz is így állok, hiszen közösen mindent meg tudunk oldani, de ha megpróbálnak elfedni valamit, akkor nem tudunk haladni.
Milyen út vezetett a mostani pozíciódhoz?
A Külkereskedelmi Karon végeztem angol és német nyelven, a diploma után egy évet dolgoztam ebben a szakmában. A második gyermekemmel otthon töltött évek után fordító lettem egy ingatlanfejlesztő cégnél. Amikor a cégen belül felszabadult egy hely az irodabérbeadási területen, odaálltam a főnököm elé, hogy én szeretném betölteni a pozíciót, alkalmasnak érzem magam rá. Ez volt az első bérbeadási munkám, pár év múlva pedig megkerestek a TriGranittól. Itt dolgoztam többek között a Westend bérbeadásán, majd amikor a cég kilépett a külföldi piacra, egy idő után hozzám tartozott a vállalat hét országban található összes bevásárlóközpontjának regionális bérbeadási vezetése. Tizennyolc év után jöttem át a Futureal Grouphoz, akik többek között az Etele Plaza fejlesztői is.
Mi szólított meg ennyire ebben a szerepben, hogy anno felszólaltál a főnöködnél?
Elsőként az, hogy emberekkel kell kapcsolatot tartani. Produktívabbnak éreztem magam annál, hogy egy asztalnál üljek és mások által megírt dolgokat fordítsak. Tárgyalni akartam, kapcsolati hálót bővíteni, tovább lépni és olyan értékteremtő munkát végezni, amellyel a vállalat eredményességéhez érdemi szinten hozzátudok járulni.
És a Futurealnál mit találtál vonzónak?
Már a kezdetektől szimpatikus volt, hogy ugyanazokat az elveket vallják, mint én: őszinteség, tisztelet, elkötelezettség. Minden munkatárs csillogó szemű, intelligens. Nagyon motiváló ilyen emberekkel dolgozni, ösztönösen arra törekszünk, hogy a legjobbat hozzuk ki magunkból és maradandót alkossunk, ez pedig szerencsére az eredményeken is látszik.
Milyen kihívásokkal szembesülsz a munkád során?
Nagyon megváltozott a világ. Szinte havonta kell irányt változtatni, az adaptivitás pedig folyamatos jelenlétet kíván, ami igénybe veszi az embert. Igyekszem folyamatosan motiválni a csapatot, hogy jó kedvvel, lelkesen végezzék munkájukat. Az eddigi 30 évnyi munkatapasztalatom alatt összesen nem volt annyi külső kihívás, mint az elmúlt 3 évben. Extra turbulenciában dolgozunk, és így bevezetni egy új bevásárlóközpontot nem volt egyszerű. A kivitelezéstől kezdve, a bérbe adáson át, a márkabevezetésig minden maximális teljesítményt kívánt, viszont végeredményben sikerült elérnünk, amit szerettünk volna. Az Etele Plaza rendelkezik minden tulajdonsággal, ami ahhoz kell, hogy divat desztinációjú bevásárló központ legyen: jó az elhelyezkedése, könnyen megközelíthető autóval és tömegközlekedési eszközökkel, Budán egyedülálló bérlői összetétellel rendelkezik, nem utolsó sorban pedig szép környezetet biztosít a vásárláshoz.
Nemrég ünnepeltétek a pláza első születésnapját, hogy értékelitek az indulást?
Az elmúlt egy évet teljes sikerként könyveljük el, pláne a külső körülményekhez képest. Közel teljes (98%-os) bérbeadottsággal nyitottunk és már akkor olyan márkákat vonultattunk fel, amiket sok más bevásárlóközpont nem. Ilyenek például a Peek and Cloppenburg, ZARA, Massimo Dutti, ZARA Home, Oysho vagy a GAP. A nyitás óta újabb neves márkák költöztek és költöznek folyamatosan az Etele Plazaba, mint például a Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Nike és Hugo.
A magas színvonalú üzletek mellett a pláza nagy erőssége az élmény- és fogyasztóközpontúság, ennek köszönhetően a vásárlók által itt töltött idő bőven meghaladja a versenytársakét.
Melyek a személyes kedvenceid a szolgáltatások közül?
Nehéz csak párat kiemelni! A mozi igazi gyöngyszem, ami új szintre emeli a filmnézést. Káprázatos hangzása és képminősége van a termeknek, a székek pedig dönthetőek, kényelmesek. A másik nagy favoritom a kiállítótér, ami tökéletes adottságokkal rendelkezik ahhoz, hogy nagyszabású, világraszóló tárlatoknak adjon otthont. A közeljövőben is készülünk izgalmas kiállításokra.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!