Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

Szakmai kapcsolatok

4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné

2024. október 25.

2 perc olvasás

ELLE

munkahely mondat karrier horoszkóp
4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné
© Freepik/lookstudio

Ezeket a mondatokat érdemes mindenkinek kerülnie a munkahelyén.


Egy munkahelyen fontos, hogy jó kapcsolatot ápoljunk a kollégáinkkal és a feletteseinkkel annak érdekében, hogy jól érezzük magunkat. Azonban ez az a környezet, ahol gyakran előfordulnak a félreértések, különösen azért, mert akaratlanul is olyan lekezelő mondatokat  használhatunk, amelyek később problémákat okozhatnak. 

„Sajnálom, hogy így érzel.”

Talán sokaknak ez túl közhelyesnek tűnhet, és egy gyenge kísérlet az empátia kifejezésére. 

Tessa West, a New York-i Egyetem pszichológus docense így fogalmazott:

Érvénytelennek is tűnik, mert nem tartalmaz olyan nyelvezetet, amely arra utalna, hogy a hallgató hajlandó belemerülni a kifejezett érzelem forrásába. Ráadásul a szülők gyakran ezt a mondatot használják a kisgyermekeiken, amikor dührohamuk van, a felnőttek pedig nem szeretik, ha kicsiként kezelik őket.

„Már próbáltuk ezt csinálni, de nem sikerült.”

Nem az a gond,ha valakinek az ötletére nemet mondunk, de az számít, hogyan tesszük. Ez a mondat sokakat megbánthat. Érdemesebb kicsit bővebben kifejteni, miért gondoljuk, hogy a terv nem működhet vagy a mondandónkhoz hozzátenni, hogy szívesen várjuk a kolléga többi javaslatát, amely hasznos lehet. 

„Megérted majd, ha már régebb óta csinálod ezt.”

Sajnos túlságosan gyakoriak a munkahelyen a valaki más képességeivel vagy tapasztalataival kapcsolatos feltételezések az életkor alapján. Az ilyesmi kijelentések nem segítenek abban, hogy kellemes munkakörnyezet uralkodjon az irodában. Mindenképpen érdemes kerülni. 

„Ne törődj vele. Inkább majd én elintézem.”

A mondat, amely azt érezteti, hogy valaki más munkáját ki kell javítani, miközben úgy tűnik, hogy a segítőkészség nincs meg. A feletteseknél ez különösen gyakran előfordulhat, ám fontos, hogy inkább mentorálják és motiválják a dolgozókat. A problémák megoldásában segítséget kell nyújtani, nem pedig elutasítónak lenni, és azt éreztetni, hogy a másik személy képtelen a feladatok elvégzésére.

Via

Neked ajánljuk

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves