Nem ijed meg tőle, ha elfogy a lendülete, hiszen ez mindig változásra sarkallja, ami új utakhoz és feladatokhoz vezeti.
Egy munkahelyi környezetben is nagyon fontos, hogy értékeket kapj, ne csak magát a munkát, hanem embereket láss magad körül.
Ki az, aki a legnagyobb hatással volt a személyiségedre és a munkamorálodra?
Életem első főnöke nagyon meghatározó volt számomra. Tőle kaptam meg azokat az alapértékeket, amik a mai napig elkísérnek. Ellestem, hogy hogyan kell viselkedni nőként az üzleti életben és sokat tanultam arról, hogy az elegancia nem csak külsőség, de belső harmónia, szakmai alázat és önazonos viselkedés is.
Mi ad energiát és lendületet?
A lendületet mindig a feladatban, kihívásban látom, ezért kardinális számomra, hogy szeressem, amit csinálok. Nagy igényem van a változatosságra és bizonyos fokú szabadságra. Ha pedig érzem, hogy önmagam lehetek és hozzájárulhatok a munkámmal egy közös sikerhez, fejlődéshez, az még nagyobb löketet ad.
Mi inspirál, hogy a legjobbra törekedj a munkádban?
Leginkább saját magam. Maximalista vagyok és nem csak másoknak, magamnak is nagyon magasra teszem a lécet. Szeretek jobb és jobb lenni, nekem ez örömöt okoz, mert azt gondolom, hogy így előrébb és előrébb jutunk.
Milyen út vezetett a mostani pozíciódhoz?
A Loctite magyarországi vállalatánál voltam a lakossági üzletág értékesítési vezetője, amikor a Henkel megvette a céget, az akvizíció során kerültem a csapathoz. A felajánlott key account pozíció bizonyos szempontból visszalépésnek tűnt, de éreztem hogy hosszú távon jó döntést hozok - ami azóta többszörösen bebizonyosodott. Később én feleltem a Kelet-európai régió ragasztástechnológiai ágazatának értékesítési vezetéséért, majd a magyar részleg üzletági igazgatója lettem. Ezután választottak meg a Henkel Magyarország ügyvezető igazgatójának. Az elmúlt 27 évben mindig új lehetőségeket kaptam, új feladatokat és munkaköröket ismerhettem meg a vállalaton belül, ami remekül mutatja, hogy tényleg jól döntöttem anno.
A Henkel nem csak lakossági, de B2B ügyfelekkel is rendelkezik. Hogyan hat egymásra a két terület?
Legszélesebb körben FMCG aspektusból vagyunk ismertek, pedig az összárbevétel felét a ragasztástechnológia adja. Ennek nagyrésze technológiai iparági eladás, amire kevésbé látnak rá az emberek. Szerintem ez óriási előny, hiszen számtalan olyan B2B és globális ragasztástechnológiai innováció születik, ami beemelődik a lakossági felhasználásba. Sokakat meglephet, hogy a Loctite például a repülőgépgyártás egyik legnagyobb beszállítója. Turbinákat ragasztanak vele és ugyanakkor megtalálható a háztartásokban. Ugyanígy a hajápolásban is össze tud találkozni a lakossági és a professzionális vonal, ami garantálja a magas termékminőséget és nagyon egyedivé tesz minket.
Miben látod még a Henkel egyediségét?
Német nagyvállalat vagyunk és egyben családi vállalat. A Henkel család mindig kijelöl a felügyelő bizottság élére egy családtagot, aki ellátja az operatív irányítási feladatokat. Annak ellenére, hogy mekkora cégről beszélünk, ez a pozíció és a Henkel részvények nagyrésze mindig a családban marad. Ennek az értéknek a megőrzése nagyban hozzájárul a ránk jellemző emberközpontú szemlélethez.
A Henkel számára kiemelten fontos a társadalmi felelősségvállalás. Mik a legnépszerűbb törekvések?
Már 25 éve jelen van itthon is a Tegyünk együtt a holnapért program, mely az önkéntes szerepvállalásra helyezi a fókuszt. Ennek keretében bármely Henkel dolgozó előállhat egy üggyel, amit a cég segítségével és a saját aktív munkájával tud támogatni. Számtalan sikeres projekten vagyunk túl kezdve az idősek támogatásától óvodák felújításáig. Ezen kívül vannak hátrányos helyzetű embereket és nagycsaládosokat támogató alapítványaink, valamint egy belsős fenntarthatósági programunk, ahol a munkatársaink egy tanfolyam elvégzése után az általuk választott iskolákban tarthatnak előadást a témában, hogy a fiatalabb generációkat is inspirálni tudjuk. Ehhez pedig minden tudást és eszközt biztosítunk számukra.
Hogyan edukáljátok a fogyasztóitokat?
Úgy gondolom, hogy minden gyártónak kötelessége, hogy a teljes értékláncban felelősen viselkedjen. Ebben osztozunk a dolgozókkal, beszállítókkal és a felhasználókkal egyaránt. A fenntarthatóság a tudatos termékhasználatban összpontosul, ezért igyekszünk tájékoztatni a fogyasztókat. folyamatosan kommunikálunk velük, hogy mit, mennyit és hogyan használjanak úgy, hogy az a lehető legtudatosabb legyen. Ilyenek például az újrahasznosítható csomagolóanyagok, a samponok szűkített kupakjai, vagy a mosószerek, amikkel alacsonyabb hőfokon tudnak mosni.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!