Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

business idol

„Minden gyártónak kötelessége, hogy a teljes értékláncban felelősen viselkedjen” - interjú Fábián Ágnessel, a Henkel Magyarország ügyvezető igazgatója, a Ragasztóipar üzletági igazgatójával

2024. január 11.

5 perc olvasás

ELLE szerkesztőség

business Henkel női vezetők business idol Fábián Ágnes Loctite

Támogatott tartalom

„Minden gyártónak kötelessége, hogy a teljes értékláncban felelősen viselkedjen” - interjú Fábián Ágnessel, a Henkel Magyarország ügyvezető igazgatója, a Ragasztóipar üzletági igazgatójával
© Demeter Vanda

Nem ijed meg tőle, ha elfogy a lendülete, hiszen ez mindig változásra sarkallja, ami új utakhoz és feladatokhoz vezeti. 

 


Egy munkahelyi környezetben is nagyon fontos, hogy értékeket kapj, ne csak magát a munkát, hanem embereket láss magad körül.

Ki az, aki a legnagyobb hatással volt a személyiségedre és a munkamorálodra?

Életem első főnöke nagyon meghatározó volt számomra. Tőle kaptam meg azokat az alapértékeket, amik a mai napig elkísérnek. Ellestem, hogy hogyan kell viselkedni nőként az üzleti életben és sokat tanultam arról, hogy az elegancia nem csak külsőség, de belső harmónia, szakmai alázat és önazonos viselkedés is. 

Mi ad energiát és lendületet?

A lendületet mindig a feladatban, kihívásban látom, ezért kardinális számomra, hogy szeressem, amit csinálok. Nagy igényem van a változatosságra és bizonyos fokú szabadságra. Ha pedig érzem, hogy önmagam lehetek és hozzájárulhatok a munkámmal egy közös sikerhez, fejlődéshez, az még nagyobb löketet ad. 

Fábián Ágnes, a Henkel Magyarország ügyvezető igazgatója, a Ragasztóipar üzletági igazgatója

Mi inspirál, hogy a legjobbra törekedj a munkádban? 

Leginkább saját magam. Maximalista vagyok és nem csak másoknak, magamnak is nagyon magasra teszem a lécet. Szeretek jobb és jobb lenni, nekem ez örömöt okoz, mert azt gondolom, hogy így előrébb és előrébb jutunk. 

Milyen út vezetett a mostani pozíciódhoz? 

A Loctite magyarországi vállalatánál voltam a lakossági üzletág értékesítési vezetője, amikor a Henkel megvette a céget, az akvizíció során kerültem a csapathoz. A felajánlott key account pozíció bizonyos szempontból visszalépésnek tűnt, de éreztem hogy hosszú távon jó döntést hozok - ami azóta többszörösen bebizonyosodott. Később én feleltem a Kelet-európai régió ragasztástechnológiai ágazatának értékesítési vezetéséért, majd a magyar részleg üzletági igazgatója lettem. Ezután választottak meg a Henkel Magyarország ügyvezető igazgatójának. Az elmúlt 27 évben mindig új lehetőségeket kaptam, új feladatokat és munkaköröket ismerhettem meg a vállalaton belül, ami remekül mutatja, hogy tényleg jól döntöttem anno.

A Henkel nem csak lakossági, de B2B ügyfelekkel is rendelkezik. Hogyan hat egymásra a két terület? 

Legszélesebb körben FMCG aspektusból vagyunk ismertek, pedig az összárbevétel felét a ragasztástechnológia adja. Ennek nagyrésze technológiai iparági eladás, amire kevésbé látnak rá az emberek. Szerintem ez óriási előny, hiszen számtalan olyan B2B és globális ragasztástechnológiai innováció születik, ami beemelődik a lakossági felhasználásba. Sokakat meglephet, hogy a Loctite például a repülőgépgyártás egyik legnagyobb beszállítója. Turbinákat ragasztanak vele és ugyanakkor megtalálható a háztartásokban.  Ugyanígy a hajápolásban is össze tud találkozni a lakossági és a professzionális vonal, ami garantálja a magas termékminőséget és nagyon egyedivé tesz minket. 

Miben látod még a Henkel egyediségét? 

Német nagyvállalat vagyunk és egyben családi vállalat. A Henkel család mindig kijelöl a felügyelő bizottság élére egy családtagot, aki ellátja az operatív irányítási feladatokat. Annak ellenére, hogy mekkora cégről beszélünk, ez a pozíció és a Henkel részvények nagyrésze mindig a családban marad. Ennek az értéknek a megőrzése nagyban hozzájárul a ránk jellemző emberközpontú szemlélethez. 

A Henkel számára kiemelten fontos a társadalmi felelősségvállalás. Mik a legnépszerűbb törekvések? 

Már 25 éve jelen van itthon is a Tegyünk együtt a holnapért program, mely az önkéntes szerepvállalásra helyezi a fókuszt. Ennek keretében bármely Henkel dolgozó előállhat egy üggyel, amit a cég segítségével és a saját aktív munkájával tud támogatni. Számtalan sikeres projekten vagyunk túl kezdve az idősek támogatásától óvodák felújításáig. Ezen kívül vannak hátrányos helyzetű embereket és nagycsaládosokat támogató alapítványaink, valamint egy belsős fenntarthatósági programunk, ahol a munkatársaink egy tanfolyam elvégzése után az általuk választott iskolákban tarthatnak előadást a témában, hogy a fiatalabb generációkat is inspirálni tudjuk. Ehhez pedig minden tudást és eszközt biztosítunk számukra. 

Hogyan edukáljátok a fogyasztóitokat? 

Úgy gondolom, hogy minden gyártónak kötelessége, hogy a teljes értékláncban felelősen viselkedjen. Ebben osztozunk a dolgozókkal, beszállítókkal és a felhasználókkal egyaránt. A fenntarthatóság a tudatos termékhasználatban összpontosul, ezért igyekszünk tájékoztatni a fogyasztókat. folyamatosan kommunikálunk velük, hogy mit, mennyit és hogyan használjanak úgy, hogy az a lehető legtudatosabb legyen. Ilyenek például az újrahasznosítható csomagolóanyagok, a samponok szűkített kupakjai, vagy a mosószerek, amikkel alacsonyabb hőfokon tudnak mosni. 


 




A ROVAT LEGNÉPSZERŰBB CIKKEI

Két macska van ezen a képen, de csak az emberek 1%-a képes megtalálni őket
1

Két macska van ezen a képen, de csak az emberek 1%-a képes megtalálni őket

2022.08.18. 1 perc olvasás

Két macska van ezen a képen, de csak az emberek 1%-a képes megtalálni őket

Egy orvos elárulta a rákbetegségek legfontosabb tünetét, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni
2

Egy orvos elárulta a rákbetegségek legfontosabb tünetét, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni

2023.06.14. 2 perc olvasás

Egy orvos elárulta a rákbetegségek legfontosabb tünetét, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni

 Te megtalálod a lovat 15 másodperc alatt a képen?
3

Te megtalálod a lovat 15 másodperc alatt a képen?

2022.07.26. 1 perc olvasás

Te megtalálod a lovat 15 másodperc alatt a képen?

A rák egyik jele lehet ez a lefekvéskor jelentkező tünet
4

A rák egyik jele lehet ez a lefekvéskor jelentkező tünet

2024.01.12. 2 perc olvasás

A rák egyik jele lehet ez a lefekvéskor jelentkező tünet

 Te megtalálod mind a négy nőt a rajzon? Csak az emberek 1 százalékának sikerül
5

Te megtalálod mind a négy nőt a rajzon? Csak az emberek 1 százalékának sikerül

2022.07.13. 1 perc olvasás

Te megtalálod mind a négy nőt a rajzon? Csak az emberek 1 százalékának sikerül

2030-ra ez az undorító szakma lehet a legnépszerűbb
6

2030-ra ez az undorító szakma lehet a legnépszerűbb

2022.08.26. 1 perc olvasás

2030-ra ez az undorító szakma lehet a legnépszerűbb

Csak a legokosabbaknak sikerül 20 másodperc alatt kiszúrni az egeret a képen
7

Csak a legokosabbaknak sikerül 20 másodperc alatt kiszúrni az egeret a képen

2022.08.05. 1 perc olvasás

Csak a legokosabbaknak sikerül 20 másodperc alatt kiszúrni az egeret a képen

Bevezetik a menstruációs szabadságot Magyarországon is
8

Bevezetik a menstruációs szabadságot Magyarországon is

2022.09.01. 1 perc olvasás

Bevezetik a menstruációs szabadságot Magyarországon is

Ezek is érdekelhetnek

A hazai futárszolgálat, amit a Barátok Közt inspirált és a nagy nemzetközi szereplőkkel is felveszi a versenyt

Támogatott tartalom

A hazai futárszolgálat, amit a Barátok Közt inspirált és a nagy nemzetközi szereplőkkel is felveszi a versenyt

Támogatott tartalom

2024.08.15. 3 perc olvasás

business

„Partneri viszonyt kell ajánlani az ügyfeleknek” - interjú Yalcinkaya Veronikával, a Raiffeisen Bank marketing és kommunikációs igazgatójával

Támogatott tartalom

„Partneri viszonyt kell ajánlani az ügyfeleknek” - interjú Yalcinkaya Veronikával, a Raiffeisen Bank marketing és kommunikációs igazgatójával

Támogatott tartalom

2024.01.19. 5 perc olvasás

business idol

„Ha valaki nem szereti, amit csinál, akkor nem is tud kiemelkedőt alkotni” - értékes gondolatokat osztott meg Deutsch Krisztina a business-ről és a sikerről.

Támogatott tartalom

„Ha valaki nem szereti, amit csinál, akkor nem is tud kiemelkedőt alkotni” - értékes gondolatokat osztott meg Deutsch Krisztina a business-ről és a sikerről.

Támogatott tartalom

2024.01.18. 6 perc olvasás

Business idol

„Nagy felelősség a természeti erőforrásokkal gazdálkodni” - business interjú Kulich Évával, a Haladás Mezőgazdasági Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatójával

Támogatott tartalom

„Nagy felelősség a természeti erőforrásokkal gazdálkodni” - business interjú Kulich Évával, a Haladás Mezőgazdasági Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatójával

Támogatott tartalom

2024.01.15. 5 perc olvasás

business idol

„Az egész világ küzd azzal, hogy csökken az egészségügyben dolgozók száma” - interjú Ficzere Andreával, a Magyar Kórházszövetség elnökhelyettesével

Támogatott tartalom

„Az egész világ küzd azzal, hogy csökken az egészségügyben dolgozók száma” - interjú Ficzere Andreával, a Magyar Kórházszövetség elnökhelyettesével

Támogatott tartalom

2024.01.09. 7 perc olvasás

business idol

"A Samsungnál mi a megújulásra, nem csak, mint lehetőség tekintünk, hanem a mindennapi életünk része." - interjú Witsch Gerdával

Támogatott tartalom

"A Samsungnál mi a megújulásra, nem csak, mint lehetőség tekintünk, hanem a mindennapi életünk része." - interjú Witsch Gerdával

Támogatott tartalom

2022.11.02. 4 perc olvasás

"Hagyjuk a megfelelni vágyást a férfiaknak. Mi, Nők, teljesen máshogy működünk!" - inspiráló interjú Dobos Katával, a Pápai Hús marketing vezetőjével

Támogatott tartalom

"Hagyjuk a megfelelni vágyást a férfiaknak. Mi, Nők, teljesen máshogy működünk!" - inspiráló interjú Dobos Katával, a Pápai Hús marketing vezetőjével

Támogatott tartalom

2022.11.01. 4 perc olvasás

„Korrektség, hitelesség és bizalom" - interjú Benedek Eszterrel

Támogatott tartalom

„Korrektség, hitelesség és bizalom" - interjú Benedek Eszterrel

Támogatott tartalom

2022.10.31. 4 perc olvasás

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves