Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

business idol

Interjú Pócs Zsuzsannával, a BMW Magyarország marketingvezetőjével

2025. február 10.

5 perc olvasás

Molnár Kinga

interjú reserved van graaf business idol bmw group mohito

Támogatott tartalom

Interjú Pócs Zsuzsannával, a BMW Magyarország marketingvezetőjével
© Dombóvári Judit

A mesterséges intelligencia már itt van a jelenünkben, számos helyen segíti a munkafolyamatok optimalizálását, de az messze nem mindegy, hogy az AI-ban egy eszközt, vagy célt látunk – szektortól függetlenül így összegezhető az idei Business Idol rovatunk interjúalanyainak véleménye. Évente jelentkező sorozatunkban most kilenc munkája iránt elkötelezett vezetőt mutatunk be, nyolc nőt és egy férfit. Ők azok az inspiráló szakemberek, akik sikerüket nemcsak annak köszönhetik, hogy lojálisak a munkahelyükkel szemben, hanem érzékenyen reagálnak a fogyasztók igényeire is.


A mesterséges intelligencia végtelen távlatokat nyit, de hol vannak a te határaid? Hogyan találod meg az egyensúlyt az életedben?

Pócs Zsuzsa: Szerintem nagyon tudatosan meg kell húzni a határokat akkor is, ha az ember vezető pozícióban dolgozik. Középvezetőnek tekintem magam, de ez olyan „szendvicspozíció”, amikor fentről és alulról érkezik a nyomás, illetve az esetemben oldalról, vagyis külföldről is. Szerintem motivációs kérdés is, hogy az ember ki tudjon kapcsolni, és ne csak betegség idején figyeljen oda a jelekre, hanem általában is. Tudatosan próbálok időt fordítani a sportra, és elkezdtem aromaterápiával is foglalkozni. Magamnak is szoktam különböző illóolajokat keverni.

Év égén beszélgetünk, amikor már mindenki fáradt, nehezen fókuszál. Erre az időszakra is van jól bevált illóolajod?

P.Zs.: Igen, a levendula és a narancs nagyon jól nyugtat, ugyanakkor nagyon fontos, hogy tiszta, minőségi olajat használjunk. Sokan nem tudnak róla, pedig az aromaterápia kedvezően hat az idegrendszerre.

A világunkban folyamatosan és gyorsan történnek a dolgok, az idei évben például a ChatGPT terjedt el széles körben. Ha megkérdeznénk ezt az AI-eszközt, mit mondana rólad szakmai vonatkozásban?

P.Zs.: Úgy gondolom, hogy konkrét adatokhoz kötődő dolgokat állítana rólam, például azt, hogy 22 éve dolgozom az autóiparban, és annak is örülnék, ha a kreativitásomról is beszámolna.

Mit szólna az a Pócs Zsuzsa ma hozzád, aki most kezdi a pályáját?

P.Zs.: Kapkodná a fejét jobbra-balra, és azon csodálkozna a legjobban, hogy „Tényleg hazaviszem a laptopomat minden este?”

Mit gondolsz a mesterséges intelligenciáról?

P.Zs.: Az autóipar már jóval a ChatGPT-s hype előtt elkezdte használni a mesterséges intelligenciát, mivel az autófejlesztésen és a gyártáson át az egész értékesítési láncban komplexen ott található. A fogyasztók számára látható jele az asszisztens rendszerek, az autonóm vezetés és az olyan fejlesztések, amelyek révé gördülékenyebbé és biztonságosabbá válhat a közlekedés. A marketingbe az AI most kezd begyűrűzni, de én mindig szerettem elsőként kipróbálni az újdonságokat.

Mire használod a marketinges munkádban az AI-t?

P.Zs.: A BMW központilag használja fordításokra, például akkor, amikor nemzetközi tartalmakat kell weboldalakra gyártani. Egyelőre a magyar nyelvet nem tudják még olyan okosan kezelni, mert gondolom kevesebb információ áll rendelkezésre, ezért mi hátrányban vagyunk a többi kisebb nyelvhez hasonlóan.

A magánéletedben mikor próbáltad ki eloször a mesterséges intelligenciát?

P.Zs.: Elvégeztem egy vállalati és vezetői coach képzést, és a beadandó dolgozathoz gyűjtöttem információkat. Ez jelent!sen meggyorsította a folyamatot, de természetesen az AI-adatok csak a dolgozatom alapját adták.

Szervezetileg hogyan alakítja át a céget az AI és mit vesz ebből észre a fogyasztó?

P.Zs.: Ennek két vetületét látom. Az egyik, hogy szerintem hatékonyabbá tudja tenni a munkánkat, hiszen személyre szabottabb szolgáltatásokat tudunk nyújtani, illetve a technológiát is fejleszteni fogja. A másik, hogy marketingben is optimalizálni fogja a tervezési folyamatokat – a média- és a kreatívtervezésben. De szervezetileg az is fontos lesz, hogy hogyan ismerjük fel ügyvezetői-, vezetői vagy HR vezetői szinten az új rendszerek potenciális képességeit, és hogyan tudjuk majd jól alkalmazni azokat. Ugyanis egészen biztos, hogy a mesterséges intelligencia mindezekben használatos lesz.

Ha már az AI-t képességei szintjén tudjuk használni, akkor mi lesz a miénkkel?

P.Zs.: A debreceni gyárban már működik egy digitális gyártást szimuláló rendszer. Így már a jövő évi gyártás megkezdése előtt lehet optimalizálni a munkafolyamatokat vagy megoldani az esetleges hibákat. Az ilyen okosrendszerekkel központilag is sokat foglalkozik a BMW, így például nekünk dolgozóknak is biztosítanak olyan belső rendszereket, amelyek egyike például a szövegeket beadva különböző témákban képeket tud generálni, de szerveznek prompting kurzusokat is. Az egyik AI mérnöki csapat folyamatosan információkkal látja el a dolgozókat és most például egy ún. online Vitamin AI workshop-ot is szervez Münchenből.

Kell-e félniük a fogyasztóknak attól, hogy nem lesz munkájuk?

P.Zs.: A rendszerek nem fogják kizárni az embereket, persze hosszú távon lehet, hogy jelentősen megváltozik a munkaerőpiac. Mégis azt gondolom, hogy az AI támogató jellege nyomán mindenkinek lesz ideje más dolgokkal is foglalkozni, mert optimalizálja a különböző tevékenységeket. A kreatív ügynökségek már az AI-jal generáltatnak alapötleteket, és olyan megoldásokat kapnak amiken akár napokig is brainstormingolnának. Ezt az id!t és energiát megspórolja nekik a mesterséges intelligencia, és ezáltal gyorsabban elindulhat a tényleges kreatív folyamat.

Produkciós kreditek
fotó: Dombóvári Judit, Pejkó Gergő 
smink: Takács-Kovács Anita, Udvary Dóra (MAC Cosmetics) 
haj: Ternyák Kata (Kérastase, L'Oréal Professionnel) 
styling: Martinecz Andrea

Neked ajánljuk

A ROVAT LEGNÉPSZERŰBB CIKKEI

Mi az a kávé...
1

Mi az a kávéscsésze teszt, amin a legtöbben megbuknak az állásinterjún?

2024.09.21. 2 perc olvasás

Mi az a kávéscsésze teszt, amin a legtöbben megbuknak az állásinterjún?

4 dolog, ami...
2

4 dolog, amit sose mondj a főnöködnek

2024.12.09. 2 perc olvasás

4 dolog, amit sose mondj a főnöködnek

4 lekezelő m...
3

4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné

2024.10.25. 2 perc olvasás

4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné

3 dolog, ami...
4

3 dolog, amit a főnöködnek nem szabad tudnia rólad

2025.03.22. 2 perc olvasás

3 dolog, amit a főnöködnek nem szabad tudnia rólad

Állás nélkül...
5

Állás nélkül maradhat az X-generáció, ezért nem akarják őket felvenni

2024.11.06. 1 perc olvasás

Állás nélkül maradhat az X-generáció, ezért nem akarják őket felvenni

A csendes vá...
6

A csendes vágás az, amivel a cégek elérik, hogy felmondjon az alkalmazott

2024.05.08. 2 perc olvasás

A csendes vágás az, amivel a cégek elérik, hogy felmondjon az alkalmazott

3 dolog, ami...
7

3 dolog, amit sose viselj egy állásinterjún

2024.08.22. 2 perc olvasás

3 dolog, amit sose viselj egy állásinterjún

5 jel, hogy...
8

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

2023.07.05. 3 perc olvasás

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

Ezek is érdekelhetnek

Interjú Csok...

Támogatott tartalom

Interjú Csoknyainé Horváth Gertruddal, a dm Magyarország ügyvezetőjével

Támogatott tartalom

2025.02.07. 5 perc olvasás

business idol

Interjú Luká...

Támogatott tartalom

Interjú Lukács Anitával, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatójával

Támogatott tartalom

2025.02.03. 7 perc olvasás

business idol

Interjú Pata...

Támogatott tartalom

Interjú Pataky Piroskával, az MBH Bank marketingigazgatójával

Támogatott tartalom

2025.01.29. 5 perc olvasás

business idol

Interjú Deut...

Támogatott tartalom

Interjú Deutsch Krisztinával, a Futureal Group igazgatósági tagjával, bérbeadási és marketingigazgatójával

Támogatott tartalom

2025.01.29. 5 perc olvasás

business idol

Interjú Nagy...

Támogatott tartalom

Interjú Nagy Zsuzsával, az E.ON Energiamegoldások Kft. ügyvezető igazgatójával

Támogatott tartalom

2025.01.29. 5 perc olvasás

business idol

Interjú Dobi...

Támogatott tartalom

Interjú Dobi Kittivel, az MBH Bank HR vezérigazgató-helyettesével

Támogatott tartalom

2025.01.23. 5 perc olvasás

business idol

Interjú Yalc...

Támogatott tartalom

Interjú Yalcinkaya Veronikával, a Raiffeisen Bank marketing és kommunikációs igazgatójával

Támogatott tartalom

2025.01.20. 5 perc olvasás

business idol

Florence Mül...

Florence Müller: „Lenyűgöző utazás volt a Dolce & Gabbana-val dolgozni”

2024.12.29. 6 perc olvasás

HAUTE COUTURE

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves