A Fáma Futárszolgálat sikere egy klasszikus "ha az élet citrommal kínál, készíts belőle limonádét" történet, ami mögött hatalmas munka, lelkesedés és eltökéltség bújik meg. Fáczán András alapítóval beszélgettünk az indulásról és az elmúlt közel 20 év tapasztalatáról.
Honnan jött az ötlet, hogy saját futárszolgálatot alapíts?
Fáczán Adrás: Korábban teljesen mással foglalkoztam, de amikor 2008-ban beköszöntött a világválság, egyik napról a másikra munka és pénz nélkül maradtunk, teljes tanácstalanságban. Emlékszem, amikor az akkoriban futó Barátok közt sorozatban láttam, hogy az egyik szereplő, Novák László elindította a Novákfutárt, azt gondoltam: miért ne próbálnánk meg mi is? Tudtam, hogy meg kell élnünk valamiből, a háztartásunkban pedig két autó volt. Vettünk egy nagy levegőt és így indult el a Fáma Futárszolgálat. Amire a legbüszkébb vagyok, az minden esetben a csapat, ami kezdetben egy főből állt, majd kettőből, de mindig olyan emberek csatlakoztak hozzám, akik igazán hittek bennem. Ennek a bizalomnak köszönhetően tudtunk ilyen gyorsan fejlődni és ilyen nagyra nőni.
Ha körülnézünk a belföldi expressz- és csomagpiacon azt látjuk, hogy gyakorlatilag mára a Fáma Futárszolgálat maradt a egyetlen magyar tulajdonban lévő saját hálózattal rendelkező futárszolgálat. Miért alakult így?
F.A.: Véleményem szerint az egyik ok, hogy számos nemzetközi futárszolgálat terjeszkedett Magyarországon, amelyek jelentős tőkeerővel és széleskörű tapasztalattal rendelkeznek. Felvásárolták a meglévő vállalkozásokat, és erős versenyt generáltak, amelyet a magyar cégek nem tudtak tartani. A másik ok pedig egy tudatos döntés részemről: számomra kardinális, hogy megőrizzem a vállalatot gyermekeim számára, ami nemcsak a családi értékek és hagyományok ápolásáról szól, hanem egy hosszú távú, fenntartható üzleti stratégia része is. Hiszem, hogy ez biztosítja, hogy az üzleti döntések ne rövid távú pénzügyi eredményekre koncentráljanak.
Hogy tud a Fáma Futárszolgálat versenyben maradni a multinacionális cégekkel szemben?
F.A: A sikerünk titka a rugalmasság, az ügyfélközpontú hozzáállás, a piac alapos ismerete, a technológiai innovációk alkalmazása, valamint a versenyképes árak és megbízható szolgáltatások kombinációjában rejlik. De az igazán nélkülözhetetlen összetevő a kiváló és elkötelezett munkatársakból álló csapat, akik nélkül nem lehetne mindezt megvalósítani.
Kikből áll a Fáma Futárszolgálat ügyfélköre?
F.A: Cégek és magánszemélyek egyaránt igénybe veszik a szolgáltatásokat. Jelenleg megbízóink cégekből, külföldi- belföldi webshopokból állnak, akik elsősorban magánszemélyeket szolgálnak ki. Hosszútávú terveink között szerepel, magánszemélyek számára háztól-házig szolgáltatás bevezetése.
Mi az számodra, amiket tapasztaltál az elmúlt közel 15 évben és amiért ennyire megszeretted ezt a területet?
F.A: A rengeteg kihívás, amivel nap mint nap találkozunk folyamatos fejlődésre inspirál bennünket. Hihetetlen érzés látni, hogy honnan indulva milyen eredményeket lehet elérni. A kiscsomaglogisztika rám a mai napig varázslatként hat. Az interneten kiválasztunk egy terméket, és másnap már, mintegy varázsütésre ott áll az ajtóban a futár a csomaggal. Az egész olyan gyors és gördülékeny, mintha egy láthatatlan kéz intézné. De azt csak mi tudjuk, hogy ez a „láthatatlan kéz” hány ember összehangolt munkájából áll.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!