A mesterséges intelligencia már itt van a jelenünkben, számos helyen segíti a munkafolyamatok optimalizálását, de az messze nem mindegy, hogy az AI-ban egy eszközt, vagy célt látunk – szektortól függetlenül így összegezhető az idei Business Idol rovatunk interjúalanyainak véleménye. Évente jelentkező sorozatunkban most kilenc munkája iránt elkötelezett vezetőt mutatunk be, nyolc nőt és egy férfit. Ők azok az inspiráló szakemberek, akik sikerüket nemcsak annak köszönhetik, hogy lojálisak a munkahelyükkel szemben, hanem érzékenyen reagálnak a fogyasztók igényeire is.
Deutsch Krisztina: Azóta sem lett könnyebb a helyzet, hiszen tart az energiaválság, a piacon munkaerőhiánnyal küzdenek a vállalkozók, a háborús konfliktusok és a vörös-tengeri válság pedig negatívan hat a kereskedelemre is. Emellett az infláció komoly problémát okoz a vásárlóknak, és így a kereskedőknek, rajtuk keresztül pedig a bevásárlóközpontoknak is.
D.K.: A munkánkat bizonyos részben meg tudja könnyíteni, de az emberek társas kapcsolatok és közösségi élmények iránti igényeit nem elégíti ki, a vevők pedig továbbra is szívesen megnézik és megtapintják a termékeket vásárlás előtt. Tehát azt gondolom, hogy az AI a bevásárló- és szórakoztatóközpontok, így az Etele Plaza életében
nem fog jelentős változást hozni.
D.K.: Egy dokumentum megszövegezéséhez próbáltam ki a ChatGPT-t, és bár nem volt tökéletes a végeredmény, mégis elképesztő volt látni, hogy milyen potenciál rejlik benne. Van egy marketingügynökségünk, akikkel már a nyitást előkészítő kampányban is együtt dolgoztunk, tehát pontosan ismerik az igényeinket, tudják, hogy milyen irányokat szeretünk. Tavaly ősszel kvázi megvicceltek bennünket, mert valamelyik anyagunkat megcsinálták ők is, és megcsináltatták a mesterséges intelligenciával. A különbség égbekiáltó volt – az emberi kreativitás javára. Az AI az emberi kreativitást, elmét, gondolkodást, beleérző-képességet soha nem fogja tudni helyettesíteni.
D.K.: Az AI által támogatott adatelemzés révén például jobban megismerhetjük az Etele Plaza vásárlóinak szokásait, ami segít abban, hogy jobban megfeleljünk vásárlóink elvárásainak és megfelelő exkluzív szolgáltatásokat, termékeket kínáljunk számukra. Ezáltal hatékonyabbá válik az üzleti működésünk is, hiszen pontosan látjuk, mire van igény, így okosabban és gyorsabban tudunk reagálni. Az AI hozzájárul ahhoz is, hogy az Etele Plaza által nyújtott élmény folyamatosan fejlődjön és megújuljon. Emellett javítja a bevásárlóközpont fenntarthatóságát is a mesterséges intelligencia, hiszen az épületoptimalizálási rendszereink a legmodernebb alkalmazásokkal maximalizálják a komplexum működését, energiafogyasztását.
D.K.: Moziba menni, találkozni, leülni egy kávéra, jó hangulatba kerülni egy szépen kivilágított karácsonyi Etele Plazában – ezt az élményt keresik az emberek. Szeretnek eljönni a rendezvényeinkre, amiket nemcsak a felnőttek, de a gyerekek is önfeledten élveznek. Őket nem lehet virtuális környezetben és a mesterséges intelligenciával felnevelni, hiszen számukra is érzéseket, élményeket kell nyújtani. Ezt egy számítógép magányában ülve nem lehet megtapasztalni, akkor sem, ha az online játszótárs kétutcányira vagy ötezer kilométerre ül tőle. Az élményeket együtt, közösen, személyesen kell megélni. Mi igyekszünk kiszolgálni a családokat, rengeteg szolgáltatást és érdekességet fejlesztünk és alakítunk ki számukra. Van olyan gyerekjátszónk a Gasztro Placcon, ahol a csúszdás interaktív részt körbekerítettük, így az asztaloknál ülő szülők nyugodtan ehetnek, beszélgethetnek, miközben a gyerekek is jól érzik magukat. Van gyermekmegőrzőként is működő játszóházunk, valamint Kockaland kiállításunk és játszóházunk, ahol 1000 négyzetméteren több száz kilónyi LEGO áll a gyerekek rendelkezésére. Itt szabadon lehet alkotni, akár a szülővel közösen. Idén júliustól már két gyerekteremmel működik az Etele Cinema, ahol mindent a legkisebbek igényeihez szabtunk, az érdekes belsőépítészeti elemeken túl például soha nincs teljes sötétség a nézőtéren, és a hangerő is halkabb.
D.K.: Én azt látom, hogy a vásárlási irány eltolódik, a kétszer-háromszor felvehető, olcsóbb ruhadarabok helyett végiggondolt, jó minőségű, időtálló darabokat keresik. Főleg a legfiatalabbak és az idősebbek vásárolnak már igazán tudatosan, ami egy jó irányt jelent.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!