Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

business idol

Interjú Deutsch Krisztinával, a Futureal Group igazgatósági tagjával, bérbeadási és marketingigazgatójával

2025. január 29.

5 perc olvasás

Molnár Kinga

etele pláza interjú reserved van graaf business idol futureal group

Támogatott tartalom

Interjú Deutsch Krisztinával, a Futureal Group igazgatósági tagjával, bérbeadási és marketingigazgatójával
© Dombóvári Judit

A mesterséges intelligencia már itt van a jelenünkben, számos helyen segíti a munkafolyamatok optimalizálását, de az messze nem mindegy, hogy az AI-ban egy eszközt, vagy célt látunk – szektortól függetlenül így összegezhető az idei Business Idol rovatunk interjúalanyainak véleménye. Évente jelentkező sorozatunkban most kilenc munkája iránt elkötelezett vezetőt mutatunk be, nyolc nőt és egy férfit. Ők azok az inspiráló szakemberek, akik sikerüket nemcsak annak köszönhetik, hogy lojálisak a munkahelyükkel szemben, hanem érzékenyen reagálnak a fogyasztók igényeire is.


Két évvel ezelőtt azt mondtad a Business Idol-interjúban, hogy a több évtizedes munkatapasztalatod alatt összesen nem volt annyi külső kihívás, mint 2019 és 2022 között. Miről tudsz most beszámolni?

Deutsch Krisztina: Azóta sem lett könnyebb a helyzet, hiszen tart az energiaválság, a piacon munkaerőhiánnyal küzdenek a vállalkozók, a háborús konfliktusok és a vörös-tengeri válság pedig negatívan hat a kereskedelemre is. Emellett az infláció komoly problémát okoz a vásárlóknak, és így a kereskedőknek, rajtuk keresztül pedig a bevásárlóközpontoknak is.

Tehát semmiképpen nem nevezhető nyugalmasnak ez az időszak, és sokan kihívásként élik meg a mesterséges intelligencia térhódítását is. Mit gondolsz róla?

D.K.: A munkánkat bizonyos részben meg tudja könnyíteni, de az emberek társas kapcsolatok és közösségi élmények iránti igényeit nem elégíti ki, a vevők pedig továbbra is szívesen megnézik és megtapintják a termékeket vásárlás előtt. Tehát azt gondolom, hogy az AI a bevásárló- és szórakoztatóközpontok, így az Etele Plaza életében
nem fog jelentős változást hozni.

Mikor próbáltad ki először az AI-t?

D.K.: Egy dokumentum megszövegezéséhez próbáltam ki a ChatGPT-t, és bár nem volt tökéletes a végeredmény, mégis elképesztő volt látni, hogy milyen potenciál rejlik benne. Van egy marketingügynökségünk, akikkel már a nyitást előkészítő kampányban is együtt dolgoztunk, tehát pontosan ismerik az igényeinket, tudják, hogy milyen irányokat szeretünk. Tavaly ősszel kvázi megvicceltek bennünket, mert valamelyik anyagunkat megcsinálták ők is, és megcsináltatták a mesterséges intelligenciával. A különbség égbekiáltó volt – az emberi kreativitás javára. Az AI az emberi kreativitást, elmét, gondolkodást, beleérző-képességet soha nem fogja tudni helyettesíteni.

Mit gondolsz, hogyan alakítja át a cég működését a mesterséges intelligencia?

D.K.: Az AI által támogatott adatelemzés révén például jobban megismerhetjük az Etele Plaza vásárlóinak szokásait, ami segít abban, hogy jobban megfeleljünk vásárlóink elvárásainak és megfelelő exkluzív szolgáltatásokat, termékeket kínáljunk számukra. Ezáltal hatékonyabbá válik az üzleti működésünk is, hiszen pontosan látjuk, mire van igény, így okosabban és gyorsabban tudunk reagálni. Az AI hozzájárul ahhoz is, hogy az Etele Plaza által nyújtott élmény folyamatosan fejlődjön és megújuljon. Emellett javítja a bevásárlóközpont fenntarthatóságát is a mesterséges intelligencia, hiszen az épületoptimalizálási rendszereink a legmodernebb alkalmazásokkal maximalizálják a komplexum működését, energiafogyasztását.

A folyamatos online jelenlét és az AI korában jobban felértékelődhet a valós tér?

D.K.: Moziba menni, találkozni, leülni egy kávéra, jó hangulatba kerülni egy szépen kivilágított karácsonyi Etele Plazában – ezt az élményt keresik az emberek. Szeretnek eljönni a rendezvényeinkre, amiket nemcsak a felnőttek, de a gyerekek is önfeledten élveznek. Őket nem lehet virtuális környezetben és a mesterséges intelligenciával felnevelni, hiszen számukra is érzéseket, élményeket kell nyújtani. Ezt egy számítógép magányában ülve nem lehet megtapasztalni, akkor sem, ha az online játszótárs kétutcányira vagy ötezer kilométerre ül tőle. Az élményeket együtt, közösen, személyesen kell megélni. Mi igyekszünk kiszolgálni a családokat, rengeteg szolgáltatást és érdekességet fejlesztünk és alakítunk ki számukra. Van olyan gyerekjátszónk a Gasztro Placcon, ahol a csúszdás interaktív részt körbekerítettük, így az asztaloknál ülő szülők nyugodtan ehetnek, beszélgethetnek, miközben a gyerekek is jól érzik magukat. Van gyermekmegőrzőként is működő játszóházunk, valamint Kockaland kiállításunk és játszóházunk, ahol 1000 négyzetméteren több száz kilónyi LEGO áll a gyerekek rendelkezésére. Itt szabadon lehet alkotni, akár a szülővel közösen. Idén júliustól már két gyerekteremmel működik az Etele Cinema, ahol mindent a legkisebbek igényeihez szabtunk, az érdekes belsőépítészeti elemeken túl például soha nincs teljes sötétség a nézőtéren, és a hangerő is halkabb.

Egy bevásárlóközpont nemcsak a szórakozás, hanem a vásárlás terepe, miközben a fenntarthatóság arról is szól, hogy ne vásároljunk felesleges dolgokat. Mit javasolsz a vásárlóknak?

D.K.: Én azt látom, hogy a vásárlási irány eltolódik, a kétszer-háromszor felvehető, olcsóbb ruhadarabok helyett  végiggondolt, jó minőségű, időtálló darabokat keresik. Főleg a legfiatalabbak és az idősebbek vásárolnak már igazán tudatosan, ami egy jó irányt jelent.

Produkciós kreditek
fotó: Dombóvári Judit, Pejkó Gergő 
smink: Takács-Kovács Anita, Udvary Dóra (MAC Cosmetics) 
haj: Ternyák Kata (Kérastase, L'Oréal Professionnel) 
styling: Martinecz Andrea

Neked ajánljuk

A ROVAT LEGNÉPSZERŰBB CIKKEI

3 dolog, ami...
1

3 dolog, amit sose viselj egy állásinterjún

2024.08.22. 2 perc olvasás

3 dolog, amit sose viselj egy állásinterjún

A csendes vá...
2

A csendes vágás az, amivel a cégek elérik, hogy felmondjon az alkalmazott

2024.05.08. 2 perc olvasás

A csendes vágás az, amivel a cégek elérik, hogy felmondjon az alkalmazott

5 jel, hogy...
3

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

2023.07.05. 3 perc olvasás

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

Állás nélkül...
4

Állás nélkül maradhat az X-generáció, ezért nem akarják őket felvenni

2024.11.06. 1 perc olvasás

Állás nélkül maradhat az X-generáció, ezért nem akarják őket felvenni

4 lekezelő m...
5

4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné

2024.10.25. 2 perc olvasás

4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné

Mi az a kávé...
6

Mi az a kávéscsésze teszt, amin a legtöbben megbuknak az állásinterjún?

2024.09.21. 2 perc olvasás

Mi az a kávéscsésze teszt, amin a legtöbben megbuknak az állásinterjún?

3 dolog, ami...
7

3 dolog, amit tilos megtenned az állásinterjú után

2024.02.16. 2 perc olvasás

3 dolog, amit tilos megtenned az állásinterjú után

4 dolog, ami...
8

4 dolog, amit sose mondj a főnöködnek

2024.12.09. 2 perc olvasás

4 dolog, amit sose mondj a főnöködnek

Ezek is érdekelhetnek

Interjú Pata...

Támogatott tartalom

Interjú Pataky Piroskával, az MBH Bank marketingigazgatójával

Támogatott tartalom

2025.01.29. 5 perc olvasás

business idol

Interjú Nagy...

Támogatott tartalom

Interjú Nagy Zsuzsával, az E.ON Energiamegoldások Kft. ügyvezető igazgatójával

Támogatott tartalom

2025.01.29. 5 perc olvasás

business idol

Interjú Dobi...

Támogatott tartalom

Interjú Dobi Kittivel, az MBH Bank HR vezérigazgató-helyettesével

Támogatott tartalom

2025.01.23. 5 perc olvasás

business idol

Interjú Yalc...

Támogatott tartalom

Interjú Yalcinkaya Veronikával, a Raiffeisen Bank marketing és kommunikációs igazgatójával

Támogatott tartalom

2025.01.20. 5 perc olvasás

business idol

Florence Mül...

Florence Müller: „Lenyűgöző utazás volt a Dolce & Gabbana-val dolgozni”

2024.12.29. 6 perc olvasás

HAUTE COUTURE

3 tipp, amiv...

3 tipp, amivel az első 5 percben megkapod az állást az interjún

2024.12.02. 1 perc olvasás

ÁLLÁSINTERJÚ

Mazzag Izabe...

Mazzag Izabella: „Számomra a film a mindent jelenti” - interjú az Azahriah-film rendezőjével

2024.11.13. 6 perc olvasás

INTERJÚ

„48 óra Ubud...

„48 óra Ubudban” – Cseke Eszter betekintést engedett az otthonukba Balin

2024.11.04. 5 perc olvasás

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves