Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

A vásárlói ügyfélélmény fokozása a siker kulcsa 2024-ben

Van, ami az árnál is fontosabb

2024. január 08.

4 perc olvasás

Vendégszerző

online kommunikáció

Támogatott tartalom

Van, ami az árnál is fontosabb
© Langmar Kommunikáció

A vásárlók elégedettsége és márkahűsége nem csupán a termék vagy szolgáltatás árától függ. Az ügyfélélmény, vagyis az a benyomás, amit a vásárló a termék, szolgáltatás, illetve a márka általános megítélése során szerez, sokkal nagyobb jelentőséget kap. Ezért a vállalkozásoknak kiemelt figyelmet kell fordítani arra, miként alakíthatják úgy az ügyfélélményt, hogy megtalálják az ideális keresztmetszetet az üzleti céljaik és az ügyfelek elvárásai között.


A digitális kor megváltoztatta az ügyfelek elvárásait. Ma már nem elég csupán egy jó terméket vagy szolgáltatást kínálni, az ügyfelek egyedi és személyre szabott élményt is várnak. Ennek érdekében a vállalkozásoknak kiemelt figyelmet kell fordítani az ügyfélélmény fokozására, amivel egyszerre növelhetik a vásárlóik elégedettségét, és lojalitását, valamint az esélyt arra, hogy az ügyfelek tovább ajánlásából magasabb bevételre tegyenek szert.

Ma már szinte bárki képes vállalkozást indítani minimális befektetéssel, függetlenül attól, hogy mekkora a konkurencia. Ebben a tengerben a kiváló minőségű termékek és szolgáltatások már nem feltétlenül jelentenek versenyelőnyt. Egyre inkább az kerül előtérbe, hogy az ügyfelek milyen élményt szereznek a márka felfedezésétől, a vásárláson át egészen a vásárlás utáni támogatásig. Számít, hogy a vállalkozások hogyan kommunikálnak az ügyfelekkel, mert ez jelentősen befolyásolja a márkahűségüket és elégedettségüket. Nem véletlen, hogy a sikeres vállalatok kommunikációs stratégiájának középpontjában évtizedek óta az ügyfélélmény áll.” – avat be Langmár Zsuzsanna, üzleti kommunikációs szakértő, a Langmár Kommunikáció tulajdonosa. 

A holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával

Az ügyfelek elvárásai egyre inkább a személyre szabott kommunikáció felé tolódnak, melyben saját igényeik, érdeklődési körük és preferenciáik tükröződnek. Ez a megközelítés azonban nem érhető el pusztán szándékból, alapos és átfogó ügyfélismeretre van hozzá szükség. Az ügyfelek viselkedésének, igényeinek és preferenciáinak pontos megértése érdekében a vállalkozásoknak olyan módszereket és eszközöket kell alkalmazniuk, amelyek lehetővé teszik számukra az ügyfelek adatainak és vásárlási szokásainak folyamatos elemzését.


A személyre szabott kommunikáció és élmény megteremtéséhez a vállalkozásoknak ismerniük kell ügyfeleiket, és képeseknek kell lenniük alkalmazkodni az ügyfelek elvárásaihoz és igényeihez. A rugalmas kommunikációs stratégiák, lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy gyorsan reagáljanak az ügyfelek változó igényeire, és nélkülözhetetlenek a személyre szabott élmények megteremtéséhez.”

– hangsúlyozza az üzleti kommunikációs szakértő, aki azt is hozzáteszi, hogy a modern marketing automatizálási eszközök és megoldások, mint például az e-mail marketing automatizálás, az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek és a viselkedés-alapú célzás, lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy az ügyfelekkel való interakciójukat a legfinomabb részletekig személyre szabhassák.


Vonzás és taszítás elve

Az elmúlt években jelentős változások zajlottak le az ügyfelek vásárlási szokásaiban és magatartásában. Ma már az a fő kihívás a vállalkozások számára, hogy a vevőket magukhoz vonzzák, ahelyett, hogy agresszív értékesítési technikákkal igyekeznének rávenni őket a vásárlásra. Emellett a vállalkozásoknak keményen kell dolgozniuk a digitális csatornáik interaktívabbá tételén is, mert csak így biztosítható a zökkenőmentes online ügyfélélmény.


A vásárlók gyorsan rájönnek, ha egy vállalat egyszerűen csak rájuk akarja erőltetni a termékét vagy szolgáltatását, és gondolkodás nélkül, szinte azonnal elutasítják azt. Az egyik legjobb stratégia, ha jól megtervezett, átgondolt és releváns tartalommal magukhoz vonzzák az ügyfeleket, értéket biztosítva a számukra még jóval azelőtt, hogy bármit vásárolnának vagy igénybe vennének. Így, ha legközelebb a vásárlóknak szükségük lesz a vállalat által kínált termékre vagy szolgáltatásra, a korábban nyújtott minőségi tartalomnak köszönhetően természetesen és bizalmi alapon döntenek arról, hogy kihez forduljanak.

– zárta gondolatait Langmár Zsuzsanna.

A vásárlói ügyfélélmény fokozása kifizetődő. Ehhez azonban a vállalkozásoknak ügyelniük kell arra, hogy átgondolt, releváns tartalommal vonzzák be és tartsák meg az ügyfeleiket, miközben figyelemmel kísérik és alkalmazkodnak a célcsoportjuk változó igényeihez. A Langmár Kommunikáció ingyenesen letölthető Online Kommunikáció Kisokosa  segíthet megérteni és alkalmazni az ügyfélélmény fokozásának legújabb módszereit.

Neked ajánljuk

A ROVAT LEGNÉPSZERŰBB CIKKEI

5 jel, hogy...
1

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

2023.07.05. 3 perc olvasás

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

3 dolog, ami...
2

3 dolog, amit tilos megtenned az állásinterjú után

2024.02.16. 2 perc olvasás

3 dolog, amit tilos megtenned az állásinterjú után

Mi az a kávé...
3

Mi az a kávéscsésze teszt, amin a legtöbben megbuknak az állásinterjún?

2024.09.21. 2 perc olvasás

Mi az a kávéscsésze teszt, amin a legtöbben megbuknak az állásinterjún?

3 dolog, ami...
4

3 dolog, amit sose viselj egy állásinterjún

2024.08.22. 2 perc olvasás

3 dolog, amit sose viselj egy állásinterjún

4 dolog, ami...
5

4 dolog, amit sose mondj a főnöködnek

2024.12.09. 2 perc olvasás

4 dolog, amit sose mondj a főnöködnek

Állás nélkül...
6

Állás nélkül maradhat az X-generáció, ezért nem akarják őket felvenni

2024.11.06. 1 perc olvasás

Állás nélkül maradhat az X-generáció, ezért nem akarják őket felvenni

A csendes vá...
7

A csendes vágás az, amivel a cégek elérik, hogy felmondjon az alkalmazott

2024.05.08. 2 perc olvasás

A csendes vágás az, amivel a cégek elérik, hogy felmondjon az alkalmazott

4 lekezelő m...
8

4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné

2024.10.25. 2 perc olvasás

4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné

Ezek is érdekelhetnek

Hogyan válik...

Támogatott tartalom

Hogyan válik egy hotel exkluzívvá és kiemelkedővé? Interjú Vancsura Lillával

Támogatott tartalom

2022.10.30. 4 perc olvasás

„Azt érzem,...

Támogatott tartalom

„Azt érzem, most vagyok a csúcson" - business interjú Liptai Judittal

Támogatott tartalom

2022.10.29. 4 perc olvasás

„Büszke vagy...

Támogatott tartalom

„Büszke vagyok, hogy egyenlő esélyeket biztosítunk" - felemelő beszélgetés Forintos-Szűcs Anitával.

Támogatott tartalom

2022.10.28. 5 perc olvasás

„Hiszek abba...

Támogatott tartalom

„Hiszek abban, hogy a női energia sokat tud lendíteni a nehezebb szituációkon" - business interjú Kulich Évával

Támogatott tartalom

2022.10.27. 4 perc olvasás

„Szív nélkül...

Támogatott tartalom

„Szív nélkül csak gépek lennénk " - inspiráló beszélgetés Krupp Tündével

Támogatott tartalom

2022.10.26. 5 perc olvasás

„Tárgyalni a...

Támogatott tartalom

„Tárgyalni akartam, kapcsolati hálót bővíteni, és értékteremtő munkát végezni" - interjú Deutsch Krisztinával, aFutureal bérbeadási vezetőjével

Támogatott tartalom

2022.10.25. 5 perc olvasás

Csoknyainé H...

Támogatott tartalom

Csoknyainé Horváth Gertruddal, a dm Magyarország ügyvezetőjével beszélgettünk

Támogatott tartalom

2022.10.19. 3 perc olvasás

Mi is az a f...

Mi is az a fexting, ami a terapeuták szerint minden kapcsolat legnagyobb veszélye?

2022.07.18. 3 perc olvasás

Fexting

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves