A vásárlók elégedettsége és márkahűsége nem csupán a termék vagy szolgáltatás árától függ. Az ügyfélélmény, vagyis az a benyomás, amit a vásárló a termék, szolgáltatás, illetve a márka általános megítélése során szerez, sokkal nagyobb jelentőséget kap. Ezért a vállalkozásoknak kiemelt figyelmet kell fordítani arra, miként alakíthatják úgy az ügyfélélményt, hogy megtalálják az ideális keresztmetszetet az üzleti céljaik és az ügyfelek elvárásai között.
A digitális kor megváltoztatta az ügyfelek elvárásait. Ma már nem elég csupán egy jó terméket vagy szolgáltatást kínálni, az ügyfelek egyedi és személyre szabott élményt is várnak. Ennek érdekében a vállalkozásoknak kiemelt figyelmet kell fordítani az ügyfélélmény fokozására, amivel egyszerre növelhetik a vásárlóik elégedettségét, és lojalitását, valamint az esélyt arra, hogy az ügyfelek tovább ajánlásából magasabb bevételre tegyenek szert.
Ma már szinte bárki képes vállalkozást indítani minimális befektetéssel, függetlenül attól, hogy mekkora a konkurencia. Ebben a tengerben a kiváló minőségű termékek és szolgáltatások már nem feltétlenül jelentenek versenyelőnyt. Egyre inkább az kerül előtérbe, hogy az ügyfelek milyen élményt szereznek a márka felfedezésétől, a vásárláson át egészen a vásárlás utáni támogatásig. Számít, hogy a vállalkozások hogyan kommunikálnak az ügyfelekkel, mert ez jelentősen befolyásolja a márkahűségüket és elégedettségüket. Nem véletlen, hogy a sikeres vállalatok kommunikációs stratégiájának középpontjában évtizedek óta az ügyfélélmény áll.” – avat be Langmár Zsuzsanna, üzleti kommunikációs szakértő, a Langmár Kommunikáció tulajdonosa.
Az ügyfelek elvárásai egyre inkább a személyre szabott kommunikáció felé tolódnak, melyben saját igényeik, érdeklődési körük és preferenciáik tükröződnek. Ez a megközelítés azonban nem érhető el pusztán szándékból, alapos és átfogó ügyfélismeretre van hozzá szükség. Az ügyfelek viselkedésének, igényeinek és preferenciáinak pontos megértése érdekében a vállalkozásoknak olyan módszereket és eszközöket kell alkalmazniuk, amelyek lehetővé teszik számukra az ügyfelek adatainak és vásárlási szokásainak folyamatos elemzését.
A személyre szabott kommunikáció és élmény megteremtéséhez a vállalkozásoknak ismerniük kell ügyfeleiket, és képeseknek kell lenniük alkalmazkodni az ügyfelek elvárásaihoz és igényeihez. A rugalmas kommunikációs stratégiák, lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy gyorsan reagáljanak az ügyfelek változó igényeire, és nélkülözhetetlenek a személyre szabott élmények megteremtéséhez.”
– hangsúlyozza az üzleti kommunikációs szakértő, aki azt is hozzáteszi, hogy a modern marketing automatizálási eszközök és megoldások, mint például az e-mail marketing automatizálás, az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek és a viselkedés-alapú célzás, lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy az ügyfelekkel való interakciójukat a legfinomabb részletekig személyre szabhassák.
Az elmúlt években jelentős változások zajlottak le az ügyfelek vásárlási szokásaiban és magatartásában. Ma már az a fő kihívás a vállalkozások számára, hogy a vevőket magukhoz vonzzák, ahelyett, hogy agresszív értékesítési technikákkal igyekeznének rávenni őket a vásárlásra. Emellett a vállalkozásoknak keményen kell dolgozniuk a digitális csatornáik interaktívabbá tételén is, mert csak így biztosítható a zökkenőmentes online ügyfélélmény.
A vásárlók gyorsan rájönnek, ha egy vállalat egyszerűen csak rájuk akarja erőltetni a termékét vagy szolgáltatását, és gondolkodás nélkül, szinte azonnal elutasítják azt. Az egyik legjobb stratégia, ha jól megtervezett, átgondolt és releváns tartalommal magukhoz vonzzák az ügyfeleket, értéket biztosítva a számukra még jóval azelőtt, hogy bármit vásárolnának vagy igénybe vennének. Így, ha legközelebb a vásárlóknak szükségük lesz a vállalat által kínált termékre vagy szolgáltatásra, a korábban nyújtott minőségi tartalomnak köszönhetően természetesen és bizalmi alapon döntenek arról, hogy kihez forduljanak.
– zárta gondolatait Langmár Zsuzsanna.
A vásárlói ügyfélélmény fokozása kifizetődő. Ehhez azonban a vállalkozásoknak ügyelniük kell arra, hogy átgondolt, releváns tartalommal vonzzák be és tartsák meg az ügyfeleiket, miközben figyelemmel kísérik és alkalmazkodnak a célcsoportjuk változó igényeihez. A Langmár Kommunikáció ingyenesen letölthető Online Kommunikáció Kisokosa segíthet megérteni és alkalmazni az ügyfélélmény fokozásának legújabb módszereit.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!