Az agrárbizniszt többnek gondolja mint egy üzletág. Évszázadok óta ismert terméket népszerűsít és értékesít, amivel párhuzamosan megtanulta, sose szabad elfelejteni, hogy a természettől kapjuk értékeink túlnyomó hányadát.
Ha megértjük a természet valódi erejét, azzal egy különleges inspirációs forráshoz is hozzájuthatunk.
Ki az, aki nagy hatással volt a személyiségedre, munkamorálodra?
Mindig változatos munkakörnyezetben dolgoztam, és top vezetőimtől éppúgy tudtam tanulni, mint beosztott kollégáimtól. A kitartást és a hitelesség maximális igényét pedig a szülői házból hozom.
Mi ad energiát és lendületet?
Azt szoktam mondani, hogy az élelmiszeriparban, élelmiszer szektorban dolgozni maga a kihívás. Amióta a mezőgazdasággal is közvetlen kapcsolatban vagyok, szinte maga a természet adja nekem a lendületet. Az oktatás pedig új energiával tölt fel, hiszen az új generáció bennünket, X-eket is sok mindenre tanít.
Mi motivál, hogy a legjobbra törekedj a munkádban?
Kereskedőként persze arra gondolok először, hogy az értékesítés jobb és jobb eredményei, a naponta megrakottan kigördülő kamionok a legjobb motivátoraim. Marketingesként a vásárlói edukáció mozgat és a brandünk, a GoldenBurg széleskörűbb megismertetése. A mi elsődleges vevőink a kereskedelmi láncok, de természetesen az ő vásárlói a miénk is. Fontos számomra, hogy az üzleti partnereink és a vásárlók is nyertes szituációban érezhessék magukat.
Szerinted hova tart a fogyasztói társadalom?
Élelmiszermérnökként kicsit más választ adok erre, mint közgazdászként. Az, hogy egyre inkább szegmentálódik, számomra nem kérdés. A tudatosság – és nem csak az élelmiszerfogyasztásra igaz – előtérbe kerül. Jó minőségű, fenntartható, környezet- és egészségtudatos termékeket választanak. De ugyanakkor egyfajta hedonizmus is megfigyelhető a fogyasztói társadalomban, aminek csak egy része tudatos.
Az információ keresése áthatja a társadalmat; az azonnali megoldások és válaszok igénye a jelen és jövő vásárlójának is alapelvárása. A jól irányított és őszinte kommunikációt nagyon fontosnak gondolom ebben az információkkal nagyon telített térben.
Melyek a szektorod legnagyobb kihívásai?
A mezőgazdaság vagy szélesebb spektrumát tekintve az agrobiznisz nagyon jelentős Magyarországon, bruttó hozzáadott értékben az uniós átlaghoz képest magasnak mondható. Jelentősége nemcsak a foglalkoztatás terén meghatározó, hanem a fenntarthatóság biztosításában is, valamint az élelmiszeripar alapvető beszállítója. Újra stratégiai szerep jut a mezőgazdaságnak, annak minden szépségével, felelősségével és nehézségével. A közvetlen környezetünk, a talaj megóvása, a mezőgazdasági és élelmiszeripari termelékenység és hatékonyság növelése, valamint a szakmai utánpótlás biztosítása, azaz az oktatás, képzés. Nagyon sokat tudnék erről a témáról beszélni, de talán ezt nevezném a három legfontosabb kihívásunknak az elkövetkezendő években.
Ezekre a kihívásokra milyen trendek alakultak ki?
Inkább úgy fogalmaznék, hogyan lehet válaszolni a kihívásokra, illetve mik a feladataink. A fogyasztók tájékoztatása, valid információkkal ellátása és a bevonódás elérése kommunikációnk egyik legnagyobb feladata. Az a véleményem, hogy ezt termelőknek és kereskedőknek, illetve társszervezeteknek együtt kell tenniük. Szerencsés vagyok, hogy szakmai szervezetünkben sajtóreferensként elő is mozdíthatom ezt az együttműködést.
A hatékonyság növelésére nemcsak az ipari termelékenység esetében gondolok, hanem a munkaerőgazdálkodásban is. Egyre nagyobb érték a képzett és elkötelezett munkaerő - a mezőgazdaság és élelmiszeripar nagyon munkaerő igényes szektor.
A piaci szereplők vagy a társadalom alakítja jobban a portfóliótokat?
A kereskedelmi partnereink igénye mindig a vásárlók igényéből fakad, ha azt az egyszerű képletet követjük, hogy a boltokban a meglévő vevői igényekre találunk kínálatot és a leendő igényekre pedig a kereskedők készülnek fel. Tehát a kettős hatás érvényesül az élelmiszeriparban.
Hogy van jelen a motiváció, edukáció a GoldenBurgon belül, valamint a fogyasztók irányában?
A brandünk, a GoldenBurg tavasszal lesz 5 éves. Talán elsőként márkáztunk alapélelmiszert zöldség szektorban. Azt szoktam mondani, hogy azért dolgozunk, hogy a „csak” burgonya mögött megismerhesse a fogyasztó, hogy milyen diverz alapanyag van a kezében, és a lojalitás építés sem öncélú. A teljes szektor ismertségét építjük a márka ismertetése által. Minél több tudatos és elégedett vásárló az én személyes célom, aki, ha teheti, nemcsak gazdasági szempontok mellett dönt, hanem a szívével is.
Hogy látjátok az iparágat hazai, regionális és globális szinten?
Nagy felelősség a természeti erőforrásokkal gazdálkodni. A talaj, a víz, a klíma, a természetes növényzet nem a miénk. Évszázadok óta használatra kapjuk. Úgy kell az emberek javára használni, hogy figyeljünk a visszatáplálásukra, engedjük meg, hogy megújulhassanak. Európa egyik éléskamrája mindig is a Kárpát-medence volt. A magyar agrárium és élelmiszertermelés ismét fő fókuszban van. Több termény esetében is cél az önellátásra való törekvés. Részesei vagyunk és leszünk mi is.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!