Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

A divat fölfalja önmagát

2016. augusztus 17.

3 perc olvasás

divat kollekció 2016/17 business designer divattervező
A divat fölfalja önmagát

La mode est mort. Vive la mode! – Vagy mégsem?


Mindig érdekes figyelni a keringőt, ahogy elismert divattervezők egymást követik különböző patinás divatházak élén, és megpróbálják a saját képükre formálni az adott márkát. Csakhogy a legutóbbi nagy port kavart eset kapcsán, amikor Alber Elbaz 14 év után meglepetésszerűen jelentette be távozását a Lanvin éléről, sokan azzal kezdtek riogatni, hogy vége a divatnak, ha már egy ilyen nagyszerű, klasszikus couturier is üzleti viták miatt kényszerül lelépni. Elbaz munkájára ugyanis nem lehetett panasz kereskedelmi szempontból, szakmai elismertségben sem volt hiány, ám úgy tűnik, a menedzsment mégis mást akart. Nem sokkal később a Calvin Klein megújítója, Francisco Costa is bejelentette távozását két évtized után. Mi folyik itt?!

Azok a piszkos anyagiak

A szaksajtóban az utóbbi időben egyre gyakrabban bukkan fel a meglátás, hogy a divatvilág évtizedek óta változatlan rendszere – miszerint fél évvel előre mutatják be a következő szezon kollekcióit – mára végképp elavult, nagy részben a digitális robbanásnak köszönhetően. Mivel minden azonnal felkerül az internetre, nem csoda, hogy az alatt a hat hónap alatt, amíg a kollekciókat berendelik, legyártják, és végül a potenciális vásárlók közelébe jutnak, az ő figyelmük már réges-régen máshol jár. Az idő ma az egyik legnagyobb luxuscikkünk, a fogyasztók pedig elkényelmesedtek. Fél évet várni abban a korban, amikor a show-kat élőben streamelhetjük, elképzelhetetlen. Inkább megvesznek valami részben hasonlót, de legalább belátható időn belül megkaparinthatják.

Kiégett kreatívok kontra friss levegő

Az a néhány maradék független divatkritikus, akit nem darált be a kiadóipar, az utóbbi divathetek alatt többször, egymástól függetlenül arról írt, hogy nagyon hervasztó látvány, ahogy a kollekciók szezonról szezonra egyre kevesebb ötletet mutatnak, ellenben egyre többen választják a jól bevált, biztos eladásra apelláló sémákat. Szerintük ez sokkal nagyobb probléma, mint az, hogy a fogyasztóknak esetleg hónapokat kell várniuk az évszak- és a kollekcióváltásra, így aztán a korábban említett „see now, buy now” modellt sem tekintik valódi megoldásnak. Szerintük ez csak a jéghegy csúcsa, ami nem fogja megoldani a mélyebben gyökerező problémákat. Mások, köztük Anne Slowey, az amerikai ELLE divatigazgatója, úgy látják, hogy a „viharos idők” kedveznek a kreativitásnak.

(...)

A cikket teljes terjedelmében az ELLE magazin 2016. szeptemberi számában olvashatjátok!

Neked ajánljuk

A ROVAT LEGNÉPSZERŰBB CIKKEI

Visszajött a...
1

Visszajött a divatba az egyik legkellemetlenebb hajszín

2022.07.13. 3 perc olvasás

Visszajött a divatba az egyik legkellemetlenebb hajszín

3 férfi parf...
2

3 férfi parfüm, amiből a legtöbbet adják el a világon

2023.03.05. 2 perc olvasás

3 férfi parfüm, amiből a legtöbbet adják el a világon

Kiderült, ho...
3

Kiderült, hogy mi a világ 3 legtöbbet eladott parfümje

2023.01.21. 3 perc olvasás

Kiderült, hogy mi a világ 3 legtöbbet eladott parfümje

A frizura, a...
4

A frizura, ami teljesen tönkreteszi a hajat a fodrászok szerint

2023.07.08. 3 perc olvasás

A frizura, ami teljesen tönkreteszi a hajat a fodrászok szerint

Kiderült, ho...
5

Kiderült, hogy nézne ki a Kardashian-család plasztikai műtétek nélkül

2022.10.13. 1 perc olvasás

Kiderült, hogy nézne ki a Kardashian-család plasztikai műtétek nélkül

A hajszín, a...
6

A hajszín, ami minden nőt fiatalít a fodrászok szerint

2024.02.24. 3 perc olvasás

A hajszín, ami minden nőt fiatalít a fodrászok szerint

Ezt a 10 par...
7

Ezt a 10 parfümöt imádják a legjobban a nők a világon

2022.09.23. 3 perc olvasás

Ezt a 10 parfümöt imádják a legjobban a nők a világon

3 udvariasna...
8

3 udvariasnak tűnő szokás, amit a fodrászok nem szeretnek a vendégeikben

2024.10.10. 2 perc olvasás

3 udvariasnak tűnő szokás, amit a fodrászok nem szeretnek a vendégeikben

Ezek is érdekelhetnek

„Minden gyár...

Támogatott tartalom

„Minden gyártónak kötelessége, hogy a teljes értékláncban felelősen viselkedjen” - interjú Fábián Ágnessel, a Henkel Magyarország ügyvezető igazgatója, a Ragasztóipar üzletági igazgatójával

Támogatott tartalom

2024.01.11. 5 perc olvasás

business idol

„Az egész vi...

Támogatott tartalom

„Az egész világ küzd azzal, hogy csökken az egészségügyben dolgozók száma” - interjú Ficzere Andreával, a Magyar Kórházszövetség elnökhelyettesével

Támogatott tartalom

2024.01.09. 7 perc olvasás

business idol

„Korrektség,...

Támogatott tartalom

„Korrektség, hitelesség és bizalom" - interjú Benedek Eszterrel

Támogatott tartalom

2022.10.31. 4 perc olvasás

„Büszke vagy...

Támogatott tartalom

„Büszke vagyok, hogy egyenlő esélyeket biztosítunk" - felemelő beszélgetés Forintos-Szűcs Anitával.

Támogatott tartalom

2022.10.28. 5 perc olvasás

„Hiszek abba...

Támogatott tartalom

„Hiszek abban, hogy a női energia sokat tud lendíteni a nehezebb szituációkon" - business interjú Kulich Évával

Támogatott tartalom

2022.10.27. 4 perc olvasás

„Szív nélkül...

Támogatott tartalom

„Szív nélkül csak gépek lennénk " - inspiráló beszélgetés Krupp Tündével

Támogatott tartalom

2022.10.26. 5 perc olvasás

Audrey Hepbu...

Audrey Hepburn híres napszemüvegét most te is megvásárolhatod

2022.06.16. 1 perc olvasás

Holly

15 elképeszt...

15 elképesztő kalapköltemény az idei Ascot Derbyről

2022.06.15. 1 perc olvasás

#Hat

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves