La mode est mort. Vive la mode! – Vagy mégsem?
Mindig érdekes figyelni a keringőt, ahogy elismert divattervezők egymást követik különböző patinás divatházak élén, és megpróbálják a saját képükre formálni az adott márkát. Csakhogy a legutóbbi nagy port kavart eset kapcsán, amikor Alber Elbaz 14 év után meglepetésszerűen jelentette be távozását a Lanvin éléről, sokan azzal kezdtek riogatni, hogy vége a divatnak, ha már egy ilyen nagyszerű, klasszikus couturier is üzleti viták miatt kényszerül lelépni. Elbaz munkájára ugyanis nem lehetett panasz kereskedelmi szempontból, szakmai elismertségben sem volt hiány, ám úgy tűnik, a menedzsment mégis mást akart. Nem sokkal később a Calvin Klein megújítója, Francisco Costa is bejelentette távozását két évtized után. Mi folyik itt?!

Azok a piszkos anyagiak
A szaksajtóban az utóbbi időben egyre gyakrabban bukkan fel a meglátás,  hogy a divatvilág évtizedek óta változatlan rendszere – miszerint fél  évvel előre mutatják be a következő szezon kollekcióit – mára végképp  elavult, nagy részben a digitális robbanásnak köszönhetően. Mivel minden  azonnal felkerül az internetre, nem csoda, hogy az alatt a hat hónap  alatt, amíg a kollekciókat berendelik, legyártják, és végül a  potenciális vásárlók közelébe jutnak, az ő figyelmük már réges-régen  máshol jár. Az idő ma az egyik legnagyobb luxuscikkünk, a fogyasztók  pedig elkényelmesedtek. Fél évet várni abban a korban, amikor a show-kat  élőben streamelhetjük, elképzelhetetlen. Inkább megvesznek valami  részben hasonlót, de legalább belátható időn belül megkaparinthatják.
 
Kiégett kreatívok kontra friss levegő
Az a néhány maradék független divatkritikus, akit nem darált be a  kiadóipar, az utóbbi divathetek alatt többször, egymástól függetlenül  arról írt, hogy nagyon hervasztó látvány, ahogy a kollekciók szezonról  szezonra egyre kevesebb ötletet mutatnak, ellenben egyre többen  választják a jól bevált, biztos eladásra apelláló sémákat. Szerintük ez  sokkal nagyobb probléma, mint az, hogy a fogyasztóknak esetleg hónapokat  kell várniuk az évszak- és a kollekcióváltásra, így aztán a korábban  említett „see now, buy now” modellt sem tekintik valódi megoldásnak.  Szerintük ez csak a jéghegy csúcsa, ami nem fogja megoldani a mélyebben  gyökerező problémákat. Mások, köztük Anne Slowey, az amerikai ELLE  divatigazgatója, úgy látják, hogy a „viharos idők” kedveznek a  kreativitásnak.
 
(...)
A cikket teljes terjedelmében az ELLE magazin 2016. szeptemberi számában olvashatjátok!
 
     
     
     
     
     
     
     
     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                     
                    Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!