Ginzer Ildikó, az MBH Bank sztenderd kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese, aki a banki szektorban éli mindennapjait a karriere kezdete óta. A felelősségre nem teherként, hanem lehetőségként tekint, a kitartó munka és az out of the box megoldások egyvelegében hisz, ebben látja a biztos siker kulcsát.
Leginkább és elsőként szüleim, akik a mintát adták: a kitartásuk, a belém és testvérembe vetett hitük és az a családi légkör, amit biztosítottak, meghatározó volt. De említhetném a középiskolai évekből azokat a tanáraimat is, akik abban segítettek, hogy egyetemre kerülhettem, aztán az első munkahelyemen az első vezetőimet. Nehéz lenne közülük egy embert megnevezni, mert mindegyikük hozzájárult valamilyen példával a sikereimhez, a pályámhoz.
A mindennapokban főként a felelősség, amivel a munkám jár. Több ezer ember dolgozik a csapatomban, akiknek a mindennapi élete, munkája, kiegyensúlyozottsága sokban függ attól, hogy a munkahelyen milyen kultúrával, kihívásokkal és sikerélményekkel találkoznak. Aztán a bank közel 2 millió ügyfele, akiknek a pénzügyi döntéseit segítjük, ami évtizedekere meghatározó: legyen az egy megtakarítás, vagy éppen az álomlakás. A felelősség mellett pedig a lehetőség is, ami a kezemben van: alkotni, létrehozni, fejleszteni valamit.
A sikerek – más emberek sikerei, amik megmutatják, hova lehet eljutni kitartó munkával és kreativitással. Ők lehetnek hétköznapi hősök, vagy éppen a szakma meghatározó alakjai, művészek, sportolók. Sokszor egy-egy mondat, gondolat megragad bennem, és van, ami éveken át elkísér és inspirációt ad.
Nagyot változott a fogyasztói társadalom az elmúlt egy-két évtizedben. Sokkal több, sokszor túl sok információhoz jutunk a döntéseinkhez és egészen más csatornákon keresztül, mint korábban. A döntéseinkben meghatározóbb lett, amit a közösségi média felületeken látunk, hallunk. Könnyebben összehasonlíthatunk árakat, szolgáltatásokat, helyeket – de ez a rengeteg információ nem mindig segíti a választást és nehezebb eligazodni a hitelességet illetően. Ezáltal többet fogyasztunk, mert jobban nyomaszt az a gondolat, hogy ’ne maradjunk le, ne maradjunk ki’ valamiből.
Az inspiráció hitet, energiát, példát és magabiztosságot ad. Ezt próbálom átadni én is a mindennapokban vezetőként.
A bankszektorra a makrogazdasági környezet mindig is erős hatással volt, ez most sincs másként. Hiszen az jelentősen befolyásolja a jövővel kapcsolatos várakozásokat az ügyfeleink oldalán, amik meghatározzák a pénzügyi döntéseket és ezáltal a piac méretét is jelentősen. Emellett jelentős kihívás még a szektor megújulása, digitalizációja: az egyik oldalon a nagy technológiai cégek által mutatott példa, amik befolyásolják, hogy az ügyfelek milyen megoldásokat tartanak követendőnek. A másik oldalon pedig azok a fintech startupok, akik a pénzügyi szektor egy-egy szeletét próbálják ’felforgatni’. Ebben a kettősségben kell a hagyományos, több száz évre visszatekintő bankszektornak megújulnia egy erősen szigorodó szabályozói környezetben.
A bankszektort is meghatározza a digitalizáció és az ügyfélutak változása. Míg korábban inkább ügyet intézni jártunk a bankfiókba, ma már sokkal inkább a tanácsadásról szól egy-egy fióklátogatás, a mindennapi ügyeinket pedig egyre inkább online intézzük. Így a fejlődés és fejlesztés iránya az, hogy ehhez alakítsuk a kiszolgálási modellt is: személyre szabott ajánlatokkal, lehetőségekkel kell megtalálnunk az ügyfeleket, úgy, hogy oda vigyük a banki szolgáltatásokat, ahol a döntés születik, a digitális térben ezt saját fejlesztésekkel és gyakran startup együttműködések révén tudjuk kialakítani. Nagyon nagy szerepe van a banknak a pénzügyi edukációban – itt bőven van még feladatunk abban, hogy az ügyfelek tájékozottsága, pénzügyi magabiztossága fejlődjön.
A szektor ott fejlődik leginkább, ahol van verseny, és a piaci szereplők invesztálnak a fejlődésbe, ebből a nap végén az ügyfelek profitálnak a leginkább. Ha mi élen járunk a fejlesztésben, azt a versenytársak is követni fogják. A társadalmi igények változása pedig nem csak befolyásolja a szektort, de fordítva is van hatása: a bank is formál és teremt igényt a fogyasztók felé – ez a szoros egymásra hatás jelentősen tudja alakítani a portfóliót.
A megélt kudarcok többsége nem szakmai döntésekhez kapcsolódik, hanem inkább a mögöttes emberi oldalhoz: én nagyon hiszek a csapat erejében, abban, hogy sikereket vagy nehézségeket együtt, közös munkával tudunk leginkább megélni vagy leküzdeni. Veszteségként azt éltem meg, amikor egy ilyen egység megbomlott, és az egyéni érdek vagy a rossz szándék próbált letéríteni az útról. Minden ilyen eset segített abban, hogy erősebb legyek, és a veszteség egyben új lehetőség is volt az építkezésre.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!