Hogyan formálja ugyanaz a vezetői attitűd a multik világát és a magyar KKV-k mindennapjait? Mitől működik másként egy családi vállalkozás, mint egy FMCG óriás vagy egy telekommunikációs szereplő – és mégis milyen alapelvek kötik össze őket? Évente visszatérő Business Idol rovatunkban idén hét inspiráló vezető történetén keresztül keressük a választ.
Nők és férfiak, köztük egy házaspár mesélnek sikerekről és kihívásokról, szakmai fordulópontokról és személyes tanulságokról, miközben izgalmas kulisszatitkokat is megosztanak arról, hogyan működnek valójában a vállalataik.
A főiskola alatt már dolgoztam, és azóta folyamatosan marketing területen tevékenykedem. Olyan love brandeken dolgozhattam, mint a Balaton szelet, a Red Bull, a Pöttyös vagy a Coca-Cola márkái. Bár megfordultam sportmarketing és telekommunikáció területen is, az FMCG maradt a nagy szerelem - hatalmas öröm, hogy ma egy ikonikus magyar márkát vezethetek.
A Stühmer egy 157 éves vállalat, ahol az innováció hagyomány: Stühmer Frigyes először használt gőzgépet, s ezzel forradalmasította a csokoládé-gyártást, művészekkel közösen álmodta meg a márka ikonikus csomagolásait, szintén úttörőként. Mi pedig ezt visszük tovább, és idén nyáron saját fejlesztésű űrcsokoládénk eljutott a világűrbe. Megtiszteltetés az inspiráló történetek folytatásán dolgozni.
Az édesipar óriási és zsúfolt piac, csak akkor tudsz kitűnni, ha különlegeset alkotsz. Egy magyar KKV akkor lehet sikeres, ha bátran nyúl az innovációkhoz és a saját hagyományaihoz, és szemben egy multival, gyorsan reagál a változásokra. A Stühmer tele van valódi történetekkel, ez a legértékesebb tőkénk. És ami legalább ennyire fontos: a bátorság. Mi hiszünk abban, hogy a nagy álmok megvalósíthatók.
A makrogazdasági helyzet, a drasztikusan emelkedő kakaóár, áremelkedést hozott az iparágban. Emiatt elindult az olcsóbb termékek irányába tolódás, ugyanakkor a prémium, stabilan kommunikáló márkák iránti kereslet nem csökkent. A nagy márkák válságban tudnak igazán növekedni — mi is erre készülünk. Innovációval, költséghatékonysággal és erős kommunikációval reagálunk. Elég csak annyit mondanom, hogy épp ekkor hódítottuk meg a világűrt…
A HUNOR-ral, az asztronautákkal és a NASA-val való együttműködés egyedülálló projekt. A márka alapértékei — hagyomány és innováció — tökéletesen megjelennek benne. A NASA szigorú előírásainak megfelelő, űrkompatibilis csokoládét rekordidő alatt fejlesztettük le. Egész évben támogattuk az űrmissziót, hozzájárulva – a magunk lehetőségei révén – Kapu Tibor és Cserényi Gyula különleges teljesítményéhez. A Stühmer Pillanat Korfu űrcsokoládé a fogyasztók számára is elérhető, így nem csupán storytelling, hanem valódi, kézzelfogható márkaélmény. Számomra ez a pályám egyik legnagyobb sikere: egy olyan projekt, amelyben kevesen hittek, de megmutatta, hogy a Stühmer-nek a csillagos ég sem szab határt!
A Red Bullnál kaptam életem egyik legnehezebb feladatát: egy teljes magyar egyetemi programot kellett létrehozni úgy, hogy a központ csak néhány ötletet adott és száárnyakat, de bevallottan, nem ismerték a magyar oktatási rendszert. Fiatalon, minden mankó nélkül kellett felépítenem valami újat. Így született meg az ország első egyetemi programja, a Red Bull Student Brand Manager Program, amit azóta sokan próbáltak lemásolni.
A kíváncsiság. Évtizedek után is ugyanolyan nyitottsággal figyelem a környezetemet, hallgatom a tárgyaló partnereimet és kutatom az újdonságokat.
A történetmesélés és az érzelmi kötődés erősítése továbbra is kulcs lesz. A digitalizáció és a mesterséges intelligencia még nagyobb szerepet kap. A fiatal generációk — főként a Z és az Alfa — pedig egyre hangsúlyosabban várják el a társadalmi felelősségvállalást és a valódi értékek melletti kiállást.
A konzisztencia - 157 éve következetesen képviseli az alapértékeit. Egyedülálló márkatörténete van, nem köt kompromisszumot a minőségben, és hagyománya az innováció. A siker másik kulcsa a csapat: a Stühmernél dolgozók szenvedélye és elkötelezettsége páratlan.
A Stühmert a csokoládépiac megkerülhetetlen szereplőjeként képzelem el, ahol a márkaüzletek már nemcsak az országot hálózzák be, hanem jelen vannak Európa nagyvárosaiban is, és közösségi, kulturális találkozópontokként működnek. Termékeink pedig drónok segítségével jutnak el a fogyasztókhoz. Szeretném 10 év múlva is irányítani a marketingkommunikációt, immár globálisan, és olyan különleges szerelem-projekteket vezetni, mint mondjuk a Holdra települt kolóniákat kiszolgáló lokális Stühmer csokoládégyártás megteremtése…
Nyitottságra, emberközpontúságra, alkalmazkodóképességre, fókuszra és tudatosságra. A jó vezető teret ad a munkatársainak, miközben irányt mutat, és folyamatosan tanul!
Hogy derűsen járja az általa választott utat, mert jó irányba tart. Higgyen önmagában, a tehetség mindig utat tör magának, és ne ijedjen meg a váratlan eseményektől, hisz a változás az egyetlen dolog az életben, ami állandó.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!