Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

business idol

Interjú Szende Attilával, a Stühmer Kft. marketing igazgatójával

2025. december 18.

6 perc olvasás

Támogatott tartalom

Interjú Szende Attilával, a Stühmer Kft. marketing igazgatójával
© Fülöp-Pál Ábel

Hogyan formálja ugyanaz a vezetői attitűd a multik világát és a magyar KKV-k mindennapjait? Mitől működik másként egy családi vállalkozás, mint egy FMCG óriás vagy egy telekommunikációs szereplő – és mégis milyen alapelvek kötik össze őket? Évente visszatérő Business Idol rovatunkban idén hét inspiráló vezető történetén keresztül keressük a választ. 


Nők és férfiak, köztük egy házaspár mesélnek sikerekről és kihívásokról, szakmai fordulópontokról és személyes tanulságokról, miközben izgalmas kulisszatitkokat is megosztanak arról, hogyan működnek valójában a vállalataik.

Milyen út vezetett a mostani pozíciódhoz?

A főiskola alatt már dolgoztam, és azóta folyamatosan marketing területen tevékenykedem. Olyan love brandeken dolgozhattam, mint a Balaton szelet, a Red Bull, a Pöttyös vagy a Coca-Cola márkái. Bár megfordultam sportmarketing és telekommunikáció területen is, az FMCG maradt a nagy szerelem - hatalmas öröm, hogy ma egy ikonikus magyar márkát vezethetek.

Egy történelmi márkát képviselsz — mennyire érzed ezt személyes küldetésnek is?

A Stühmer egy 157 éves vállalat, ahol az innováció hagyomány: Stühmer Frigyes először használt gőzgépet, s ezzel forradalmasította a csokoládé-gyártást, művészekkel közösen álmodta meg a márka ikonikus csomagolásait, szintén úttörőként. Mi pedig ezt visszük tovább, és idén nyáron saját fejlesztésű űrcsokoládénk eljutott a világűrbe. Megtiszteltetés az inspiráló történetek folytatásán dolgozni.

Milyen szerepe van ma a márkahagyománynak a prémium édességpiacon?

Az édesipar óriási és zsúfolt piac, csak akkor tudsz kitűnni, ha különlegeset alkotsz. Egy magyar KKV akkor lehet sikeres, ha bátran nyúl az innovációkhoz és a saját hagyományaihoz, és szemben egy multival, gyorsan reagál a változásokra. A Stühmer tele van valódi történetekkel, ez a legértékesebb tőkénk. És ami legalább ennyire fontos: a bátorság. Mi hiszünk abban, hogy a nagy álmok megvalósíthatók.

Milyen fogyasztói trendeket látsz, és hogyan reagál ezekre a Stühmer?

A makrogazdasági helyzet, a drasztikusan emelkedő kakaóár, áremelkedést hozott az iparágban. Emiatt elindult az olcsóbb termékek irányába tolódás, ugyanakkor a prémium, stabilan kommunikáló márkák iránti kereslet nem csökkent. A nagy márkák válságban tudnak igazán növekedni — mi is erre készülünk. Innovációval, költséghatékonysággal és erős kommunikációval reagálunk. Elég csak annyit mondanom, hogy épp ekkor hódítottuk meg a világűrt…

Mit szolgál hosszú távon az „űrcsoki” projekt? Neked mit jelentett?

A HUNOR-ral, az asztronautákkal és a NASA-val való együttműködés egyedülálló projekt. A márka alapértékei — hagyomány és innováció — tökéletesen megjelennek benne. A NASA szigorú előírásainak megfelelő, űrkompatibilis csokoládét rekordidő alatt fejlesztettük le. Egész évben támogattuk az űrmissziót, hozzájárulva – a magunk lehetőségei révén – Kapu Tibor és Cserényi Gyula különleges teljesítményéhez.  A Stühmer Pillanat Korfu űrcsokoládé a fogyasztók számára is elérhető, így nem csupán storytelling, hanem valódi, kézzelfogható márkaélmény. Számomra ez a pályám egyik legnagyobb sikere: egy olyan projekt, amelyben kevesen hittek, de megmutatta, hogy a Stühmer-nek a csillagos ég sem szab határt! 

Mi volt a szakmai pályafutásod legnagyobb kihívása?

A Red Bullnál kaptam életem egyik legnehezebb feladatát: egy teljes magyar egyetemi programot kellett létrehozni úgy, hogy a központ csak néhány ötletet adott és száárnyakat, de bevallottan, nem ismerték a magyar oktatási rendszert. Fiatalon, minden mankó nélkül kellett felépítenem valami újat. Így született meg az ország első egyetemi programja, a Red Bull Student Brand Manager Program, amit azóta sokan próbáltak lemásolni.

Mi inspirál a legjobban a munkádban?

A kíváncsiság. Évtizedek után is ugyanolyan nyitottsággal figyelem a környezetemet, hallgatom a tárgyaló partnereimet és kutatom az újdonságokat.

Hogyan változik szerinted a magyar élelmiszer márkák kommunikációja a következő években?

A történetmesélés és az érzelmi kötődés erősítése továbbra is kulcs lesz. A digitalizáció és a mesterséges intelligencia még nagyobb szerepet kap. A fiatal generációk — főként a Z és az Alfa — pedig egyre hangsúlyosabban várják el a társadalmi felelősségvállalást és a valódi értékek melletti kiállást.

Mi különbözteti meg a Stühmert a versenytársaktól?

A konzisztencia - 157 éve következetesen képviseli az alapértékeit. Egyedülálló márkatörténete van, nem köt kompromisszumot a minőségben, és hagyománya az innováció. A siker másik kulcsa a csapat: a Stühmernél dolgozók szenvedélye és elkötelezettsége páratlan.

Hol látod magad és a vállalatot tíz év múlva?

A Stühmert a csokoládépiac megkerülhetetlen szereplőjeként képzelem el, ahol a márkaüzletek már nemcsak az országot hálózzák be, hanem jelen vannak Európa nagyvárosaiban is, és közösségi, kulturális találkozópontokként működnek. Termékeink pedig drónok segítségével jutnak el a fogyasztókhoz. Szeretném 10 év múlva is irányítani a marketingkommunikációt, immár globálisan, és olyan különleges szerelem-projekteket vezetni, mint mondjuk a Holdra települt kolóniákat kiszolgáló lokális Stühmer csokoládégyártás megteremtése…

Milyen tulajdonságokra van leginkább szüksége ma egy sikeres vezetőnek?

Nyitottságra, emberközpontúságra, alkalmazkodóképességre, fókuszra és tudatosságra. A jó vezető teret ad a munkatársainak, miközben irányt mutat, és folyamatosan tanul!

Mit tanácsolnál a pályakezdő önmagadnak?

Hogy derűsen járja az általa választott utat, mert jó irányba tart. Higgyen önmagában, a tehetség mindig utat tör magának, és ne ijedjen meg a váratlan eseményektől, hisz a változás az egyetlen dolog az életben, ami állandó.

Neked ajánljuk

A ROVAT LEGNÉPSZERŰBB CIKKEI

A csendes vá...
1

A csendes vágás az, amivel a cégek elérik, hogy felmondjon az alkalmazott

2024.05.08. 2 perc olvasás

A csendes vágás az, amivel a cégek elérik, hogy felmondjon az alkalmazott

4 dolog, ami...
2

4 dolog, amit sose mondj a főnöködnek

2024.12.09. 2 perc olvasás

4 dolog, amit sose mondj a főnöködnek

5 jel, hogy...
3

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

2023.07.05. 3 perc olvasás

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

Mi az a kávé...
4

Mi az a kávéscsésze teszt, amin a legtöbben megbuknak az állásinterjún?

2024.09.21. 2 perc olvasás

Mi az a kávéscsésze teszt, amin a legtöbben megbuknak az állásinterjún?

Állás nélkül...
5

Állás nélkül maradhat az X-generáció, ezért nem akarják őket felvenni

2024.11.06. 1 perc olvasás

Állás nélkül maradhat az X-generáció, ezért nem akarják őket felvenni

3 dolog, ami...
6

3 dolog, amit a főnöködnek nem szabad tudnia rólad

2025.03.22. 2 perc olvasás

3 dolog, amit a főnöködnek nem szabad tudnia rólad

3 dolog, ami...
7

3 dolog, amit sose viselj egy állásinterjún

2024.08.22. 2 perc olvasás

3 dolog, amit sose viselj egy állásinterjún

4 lekezelő m...
8

4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné

2024.10.25. 2 perc olvasás

4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné

Ezek is érdekelhetnek

„Korrektség,...

Támogatott tartalom

„Korrektség, hitelesség és bizalom" - interjú Benedek Eszterrel

Támogatott tartalom

2022.10.31. 4 perc olvasás

Hogyan válik...

Támogatott tartalom

Hogyan válik egy hotel exkluzívvá és kiemelkedővé? Interjú Vancsura Lillával

Támogatott tartalom

2022.10.30. 4 perc olvasás

„Azt érzem,...

Támogatott tartalom

„Azt érzem, most vagyok a csúcson" - business interjú Liptai Judittal

Támogatott tartalom

2022.10.29. 4 perc olvasás

„Büszke vagy...

Támogatott tartalom

„Büszke vagyok, hogy egyenlő esélyeket biztosítunk" - felemelő beszélgetés Forintos-Szűcs Anitával.

Támogatott tartalom

2022.10.28. 5 perc olvasás

„Hiszek abba...

Támogatott tartalom

„Hiszek abban, hogy a női energia sokat tud lendíteni a nehezebb szituációkon" - business interjú Kulich Évával

Támogatott tartalom

2022.10.27. 4 perc olvasás

„Szív nélkül...

Támogatott tartalom

„Szív nélkül csak gépek lennénk " - inspiráló beszélgetés Krupp Tündével

Támogatott tartalom

2022.10.26. 5 perc olvasás

„Tárgyalni a...

Támogatott tartalom

„Tárgyalni akartam, kapcsolati hálót bővíteni, és értékteremtő munkát végezni" - interjú Deutsch Krisztinával, aFutureal bérbeadási vezetőjével

Támogatott tartalom

2022.10.25. 5 perc olvasás

Csoknyainé H...

Támogatott tartalom

Csoknyainé Horváth Gertruddal, a dm Magyarország ügyvezetőjével beszélgettünk

Támogatott tartalom

2022.10.19. 3 perc olvasás

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves