Hogyan formálja ugyanaz a vezetői attitűd a multik világát és a magyar KKV-k mindennapjait? Mitől működik másként egy családi vállalkozás, mint egy FMCG óriás vagy egy telekommunikációs szereplő – és mégis milyen alapelvek kötik össze őket? Évente visszatérő Business Idol rovatunkban idén hét inspiráló vezető történetén keresztül keressük a választ.
Nők és férfiak, köztük egy házaspár mesélnek sikerekről és kihívásokról, szakmai fordulópontokról és személyes tanulságokról, miközben izgalmas kulisszatitkokat is megosztanak arról, hogyan működnek valójában a vállalataik.
Papp-Gerlei Gyöngyvér: Szerencsésnek mondhatom magam, mert a pályám elmúlt 25 évében kivétel nélkül olyan vezetőkkel dolgozhattam együtt, akik karizmatikusak, felkészültek és személyiségükben is nagyon különbözőek voltak. Mindegyikük más-más módon járult hozzá ahhoz, hogy milyen vezetővé váltam, ezért nem tudnék egyetlen példaképet kiemelni. Érdekesség, hogy mind férfiak voltak – a telekommunikációs iparág felső vezetői szintjén ma is alacsony a női jelenlét –, számomra ez azonban soha nem jelentett akadályt. Inkább alakította bennem azt a szemléletet, amely ma meghatározza a munkám és a vezetői attitűdöm.
Papp-Gerlei Gyöngyvér: 2001-ben kerültem a telekommunikáció világába, a Pantelhez – teljesen véletlenül. Akkoriban rendkívül pezsgő időszakát élte az iparág: jelentős beruházások, új technológiák és gyors növekedés határozták meg a mindennapokat. 2003-tól már vezetőként irányítottam különböző értékesítési csapatokat, majd 2019-ben csatlakoztam az Antenna Hungáriához kereskedelmi vezetőként.
A Covid-időszak után a vállalat feladatai tovább bővültek, én pedig 2022-ben vezérigazgató-helyettesi, majd 2023-ban vezérigazgatói pozíciót kaptam. Mindez egybeesett a 4iG-csoport átfogó konszolidációjával, amely 2021-ben indult, és négy meghatározó piaci szereplőt – az Invitechet, a Digit, az Antenna Hungáriát és a Vodafone Magyarországot – integrált egy közös struktúrába. Ennek a többéves transzformációnak az eredményeként jött létre 2025. október 1-jén a 2Connect.
Papp-Gerlei Gyöngyvér: A One Magyarország a lakossági, üzleti és kormányzati szolgáltatásokért felel, míg a 2Connect műköteti a teljes hálózati infrastruktúrát: az adatközpontokat, a gerinchálózatot, a sötétszálas kapacitásokat, a TV-jelterítést és minden ehhez kapcsolódó szolgáltatást. Mi nagykereskedelmi modellben szolgáltatunk, ami azt jelenti, hogy a partnereinknek átadott infrastruktúra minőségét úgy kell biztosítanunk, hogy az megfeleljen az ő ügyfeleik, tehát a végfelhasználók igényeinek is. A nemzetközi példák is azt mutatják, hogy az infrastruktúra és a kereskedelmi tevékenységek szétválasztása sokkal stabilabb, hatékonyabb működést eredményez és előmozdítja a fejlesztéseket.
Papp-Gerlei Gyöngyvér: Dolgoztam olyan vállalatnál, amelyet felvásároltak, és olyan oldalon is, ahol mi vásároltunk fel más cégeket. Ez a kétféle tapasztalat felbecsülhetetlen értékű, különösen egy olyan nagyszabású átalakulás során, amilyet most végigvittünk. A négy elődvállalatból háromnál korábban is töltöttem be vezető pozíciót, ismerem a kultúrájukat és sok kollégát is. Ez a háttér nagyban hozzájárult ahhoz, hogy stabil alapokra tudjuk felépíteni az új vállalatot.
Papp-Gerlei Gyöngyvér: A legfontosabb tanácsom az lenne, hogy ne félj a változástól: mindig érdemes meglátni benne a lehetőséget! Emellett kiemelném alkalmazkodóképességet is: a technológia folyamatosan fejlődik, a környezetünk változik, és nekünk is rendszeresen újra kell tanulnunk bizonyos dolgokat. Akinek sikerül rugalmasan reagálnia ezekre, az óriási erőt és magabiztosságot nyerhet belőle.
Papp-Gerlei Gyöngyvér: Bár új név és új arculat született, a négy elődvállalat hálózati öröksége évtizedek óta meghatározó a hazai telekommunikációban. Ezeket az értékeket vittük tovább, egyesítettük az új vállalatban, ezzel egy magasabb szintre emelve az általunk nyújtott szolgáltatások minőségét. Előnyünk, hogy most már egy kézből, jóval szélesebb és komplexebb szolgáltatáspalettát tudunk biztosítani nagykereskedelmi partnereinknek.
A legnagyobb kihívás, hogy a hálózataink fejlesztésében lépést tartsunk a technológia állandó fejlődésével: a streaming robbanásszerű növekedésével, az AI gyors terjedésével, a cloud-megoldások mindennapossá válásával. A hálózatainknak gyorsnak, stabilnak és energiahatékonynak kell lenniük, hogy a partnereink és végfelhasználóik igényeit folyamatosan kiszolgálhassuk.
Papp-Gerlei Gyöngyvér: A 4iG Csoport meghatározó jelenléttel bír a nyugat-balkáni régióban: Montenegróban és Albániában már vannak vállalataink, Észak-Macedóniában pedig egy zöldmezős beruházás keretében építünk teljesen új mobilhálózatot.
Papp-Gerlei Gyöngyvér: Amikor tavaly júliusban megbíztak, hogy vezetőként kísérjem végig a négy vállalat transzformációját, tudtam, hogy életem egyik legnagyobb szakmai lehetőségét kaptam. Ritka, hogy valaki „nulláról” formálhat egy teljesen új vállalatot: a kultúráját, a működési elveit, a struktúráját. Ez a kihívás rendkívül inspiráló volt, ugyanakkor fárasztó is, de óriási energiatartalékokat volt képes megmozgatni. Ma 1800 kolléga dolgozik a 2Connectnél, és lenyűgöző látni, hogy ők összesen közel 20 000 évnyi szakmai tapasztalattal rendelkeznek. Ebből a magas szintű tudásból és a kollektíva lelkesedéséből az ügyfelek profitálnak a legtöbbet.
Papp-Gerlei Gyöngyvér: Véletlenül kerültem az iparágba, de hamar elvarázsolt a telekommunikáció innovációs dinamizmusa. Bár közgazdászként érkeztem, gyorsan elsajátítottam a technológiai alapokat, mert hitelesen akartam képviselni a cégünket az ügyfelek előtt. A telekommunikáció továbbra is erősen férfi dominanciájú terület: az 1800 fős csapatunkban 10%, a nők aránya, a teljes cégcsoportban pedig 32–33%. Úgy gondolom, hogy nőként más szempontokat is hozok be, például az empátiát, a közösségépítés és a mentorálás képességét vagy a nyílt és őszinte kommunikációt. Nem csupán a gazdasági mutatókat, a kitűzött célokat és a technológiát látom a működésben, hanem az embereket is a számok és a feladatok mögött. Ugyanakkor önmagában nem ez a lényeg, hanem az önazonosság és az a fajta nyitott, együttműködő vezetési stílus, amiben hiszek. Én sosem úgy tekintettem magamra, mint „női vezetőre” hanem egyszerűen vezetőre, aki valódi figyelmet tanúsít a munkatársai iránt.
Papp-Gerlei Gyöngyvér: A legnagyobb sikeremnek egyértelműen most ezt az utolsó mérföldkövet tartom: azt, hogy sikerült lezárni egy nagyszabású transzformációt, és az új vállalatot stabil, egységes alapokra helyezni. A legnagyobb kihívásnak pedig azt, hogy egy ennyire sokszínű vállalat rendkívül sokrétű kommunikációt igényel – hiszen minden csapatnak, minden részlegnek más az elvárása és a ritmusa. Mindezek ellenére a visszajelzések azt mutatják, jó úton haladunk, és ez megerősít abban, hogy a közös munka, a nyitott párbeszéd és a figyelmes vezetés valóban sikert hoz mindannyiunk számára.
Papp-Gerlei Gyöngyvér: Példaképnek lenni felelősség, de az erős női példaképek elengedhetetlenek ahhoz, hogy lebontsuk a hagyományosan férfi vagy női szakmák sztereotípiáit. Kardinális feladatunk az utánpótlás-nevelés: a fiatal generációnak fontos megmutatnunk, hogy a telekommunikációban is lehet nőként érvényesülni. Szeretném, ha látnák, hogy a szakma számos lehetőséget és karrierutat kínál és valódi jövőképet biztosít a nők számára is.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!