Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

business idol

Interjú Szommerné Egyed Lindával és Szommer Gáborral, a FinoFood Kft. vezetőivel

2025. december 20.

6 perc olvasás

Támogatott tartalom

Interjú Szommerné Egyed Lindával és Szommer Gáborral, a FinoFood Kft. vezetőivel
© Fülöp-Pál Ábel

Hogyan formálja ugyanaz a vezetői attitűd a multik világát és a magyar KKV-k mindennapjait? Mitől működik másként egy családi vállalkozás, mint egy FMCG óriás vagy egy telekommunikációs szereplő – és mégis milyen alapelvek kötik össze őket? Évente visszatérő Business Idol rovatunkban idén hét inspiráló vezető történetén keresztül keressük a választ. 


Nők és férfiak, köztük egy házaspár mesélnek sikerekről és kihívásokról, szakmai fordulópontokról és személyes tanulságokról, miközben izgalmas kulisszatitkokat is megosztanak arról, hogyan működnek valójában a vállalataik.

Milyen út vezetett a jelenlegi pozícióitokhoz?

Gábor: Élelmiszertechnológus mérnökként kezdtem a pályám, majd az értékesítés különböző területein dolgoztam, végül kereskedelmi vezető lettem. 2004-ben csatlakoztam a FINO-FOOD-hoz, ahol az értékesítési és beszerzési feladatok mellett egyre hangsúlyosabban foglalkozom a kutatási, fejlesztési és innovációs projektekkel.
Linda: Pályám egy multinál indult junior brand managerként, majd csatlakoztam a családi vállalkozáshoz. Közgazdászként bele kellett tanulnom a tejiparba, de 2018 óta önálló ügyvezetőként, de testvéreimmel és családtagjaimmal együttműködésben vezetem a céget.

Házaspárként együtt irányítjátok a vállalatot – milyen pluszt ad ez a közös munka, és vannak-e olyan helyzetek, amikor kihívást jelent?

Linda: Biztonságot ad, hogy a kereskedelem, mint egyik legfontosabb stratégiai területünk a legjobb kezekben van. 
Gábor: A kihívást az jelenti, hogy szakmai nézetkülönbségek mellett is óvjuk a magánéleti harmóniát. Folyamatos feladat az építő együttműködés fenntartása.

A Fino-Food Kft. kaposvári tejfeldolgozó vállalat több mint három évtizede van jelen egy árérzékeny, változó piacon. Hogyan sikerül megőrizni a családias imázst?

A gondoskodás alapértékünk, amely a mindennapokat és a döntéseket is meghatározza. A FINO több száz somogyi család megélhetéséért felel – ezt a Covid alatt is bizonyítottuk, amikor senkit sem bocsátottunk el. Számunkra a minőség elsődleges, még akkor is, ha egy árérzékeny piacon nehezebb utat jelent. Hiszünk abban, hogy a fogyasztók értékelik a tiszta, megbízható márkákat.

A cég működésének fontos pillérei a fenntarthatóság, regionális alapanyag-ellátás és családi tradíció. Hogyan jelenik meg mindez a napi működésben?

Nálunk ezek nem szlogenek, hanem működési alapelvek. Minimalizáljuk a környezeti terhelést, újrahasznosítjuk a melléktermékeket, fejlesztjük az energiahatékonyságot és csökkentjük a csomagolási hulladékot. A tejet döntően somogyi és dél-dunántúli gazdaságoktól szerezzük be, ami friss alapanyagot, stabil partnerségeket és rövidebb szállítási utat jelent. A családi tradíció szintén átszövi a szervezetet: nyitott ajtók, folyamatos személyes jelenlét és bizalom jellemzi a működésünket.

A „hazai eredet” mennyire mozgatja a fogyasztókat?

A hazai vásárlók lokálpatriotizmusa a magyar tejipar fennmaradásának egyik kulcsa. Nálunk az alapanyag 70%-a Somogyból érkezik, és a helyi, gyógynövényes kaszálókról származó takarmány egyedi, tiszta ízt ad termékeinknek. A hazai eredet mind a meghatározó kiskereskedelmi vállalkozásoknak, mind pedig a fogyasztóknak fontos és elkötelezett üzenet.

Miért léptetek be a vegán és alternatív termékek piacára?

Gábor: A portfólió ilyen irányú diverzifikálása stratégiai jelentőségű – gazdasági és ökológiai okokból is. 
Linda: Már 2018-ban kijelentettük, hogy élelmiszergyártók vagyunk, nem csak tejipari szereplők. A piaci igények és a családi érintettség is ösztönözte a FINO Vegajó márka bevezetését. Ezek az új, növényi alapú joghurt alternatívák bélflóra támogató baktérium tartalommal járulnak hozzá a változatos, egészséges tejmentes táplálkozáshoz. A növényi termékek új növekedési pályát jelentenek, miközben továbbra is hűek maradunk a minőséghez és a fenntarthatósághoz.

Mi volt szakmai pályafutásotok legnagyobb kihívása és sikere?

A legnagyobb kihívás az EU-csatlakozást követő időszak volt, amikor a vállalkozásnak versenyhátrányból kellett helyt állnia a nemzetközi piacon. A legnagyobb siker, hogy ebben a környezetben is fennmaradt és megerősödött a cég.

Az egyetemekkel való együttműködés hogyan járul hozzá a vállalat versenyképességéhez?

A MATE Kaposvári Campusszal és a Pécsi Tudományegyetemmel való együttműködés jelentős kutatási, labor- és gyakorlati hátteret biztosít. Az egyetemekkel való közös munka gyorsítja az innovációt, biztosítja a naprakész tudást. A hallgatók számára gyakorlati helyet biztosítunk, így aktívan részt vehetünk a szakmai utánpótlás képzésében is. 

5–10 év múlva hol látjátok a FINO-t?

Gábor: A fenntarthatóság, egészségtudatosság és állatjólét megatrendjeire építve széles spektrumú probiotikus és többszörösen funkcionális élelmiszerek fejlesztésén dolgozunk tovább.
Linda: Egyik legfőbb feladatunk, hogy termékeink előállításának hatékonyságát fejlesszük, és ezáltal még több ember számára tegyük elérhetővé és megfizethetővé a kompromisszumok nélküli egészséget.  Folytatjuk a modern, digitális üzem irányába tett lépéseket valamint kollégáink digitális fejlődésének támogatását. Fenntarthatósági programunk kiterjesztésére külön fenntarthatósági vezető is csatlakozott a menedzsmenthez.

Mit gondoltok, hogyan változik a magyar élelmiszermárkák kommunikációs nyelve a következő években?

A Z generáció már kevésbé érhető el hagyományos csatornákon, és egyre tudatosabban választ terméket. Emiatt a hitelesség, a szakértői háttér és az érzelmi kötődés szerepe felértékelődik. Táplálkozási szakemberekkel is együtt dolgozunk, hogy a kommunikáció és a termékfejlesztés stabil szakmai alapokon álljon.

Véleményetek szerint milyen tulajdonságok elengedhetetlenek ma egy sikeres vezető számára?

Alkalmazkodóképesség, nyitottság, megújulni képesség és érzelmi intelligencián alapuló együttműködés. Egy szóval a reziliencia. 


Neked ajánljuk

A ROVAT LEGNÉPSZERŰBB CIKKEI

5 jel, hogy...
1

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

2023.07.05. 3 perc olvasás

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

4 dolog, ami...
2

4 dolog, amit sose mondj a főnöködnek

2024.12.09. 2 perc olvasás

4 dolog, amit sose mondj a főnöködnek

Mi az a kávé...
3

Mi az a kávéscsésze teszt, amin a legtöbben megbuknak az állásinterjún?

2024.09.21. 2 perc olvasás

Mi az a kávéscsésze teszt, amin a legtöbben megbuknak az állásinterjún?

3 dolog, ami...
4

3 dolog, amit a főnöködnek nem szabad tudnia rólad

2025.03.22. 2 perc olvasás

3 dolog, amit a főnöködnek nem szabad tudnia rólad

Állás nélkül...
5

Állás nélkül maradhat az X-generáció, ezért nem akarják őket felvenni

2024.11.06. 1 perc olvasás

Állás nélkül maradhat az X-generáció, ezért nem akarják őket felvenni

A csendes vá...
6

A csendes vágás az, amivel a cégek elérik, hogy felmondjon az alkalmazott

2024.05.08. 2 perc olvasás

A csendes vágás az, amivel a cégek elérik, hogy felmondjon az alkalmazott

4 lekezelő m...
7

4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné

2024.10.25. 2 perc olvasás

4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné

3 dolog, ami...
8

3 dolog, amit sose viselj egy állásinterjún

2024.08.22. 2 perc olvasás

3 dolog, amit sose viselj egy állásinterjún

Ezek is érdekelhetnek

„Korrektség,...

Támogatott tartalom

„Korrektség, hitelesség és bizalom" - interjú Benedek Eszterrel

Támogatott tartalom

2022.10.31. 4 perc olvasás

Hogyan válik...

Támogatott tartalom

Hogyan válik egy hotel exkluzívvá és kiemelkedővé? Interjú Vancsura Lillával

Támogatott tartalom

2022.10.30. 4 perc olvasás

„Azt érzem,...

Támogatott tartalom

„Azt érzem, most vagyok a csúcson" - business interjú Liptai Judittal

Támogatott tartalom

2022.10.29. 4 perc olvasás

„Büszke vagy...

Támogatott tartalom

„Büszke vagyok, hogy egyenlő esélyeket biztosítunk" - felemelő beszélgetés Forintos-Szűcs Anitával.

Támogatott tartalom

2022.10.28. 5 perc olvasás

„Hiszek abba...

Támogatott tartalom

„Hiszek abban, hogy a női energia sokat tud lendíteni a nehezebb szituációkon" - business interjú Kulich Évával

Támogatott tartalom

2022.10.27. 4 perc olvasás

„Szív nélkül...

Támogatott tartalom

„Szív nélkül csak gépek lennénk " - inspiráló beszélgetés Krupp Tündével

Támogatott tartalom

2022.10.26. 5 perc olvasás

„Tárgyalni a...

Támogatott tartalom

„Tárgyalni akartam, kapcsolati hálót bővíteni, és értékteremtő munkát végezni" - interjú Deutsch Krisztinával, aFutureal bérbeadási vezetőjével

Támogatott tartalom

2022.10.25. 5 perc olvasás

Csoknyainé H...

Támogatott tartalom

Csoknyainé Horváth Gertruddal, a dm Magyarország ügyvezetőjével beszélgettünk

Támogatott tartalom

2022.10.19. 3 perc olvasás

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves