Az influencer szakma népszerűbb, mint valaha – ma már szinte nem találunk olyan fiatalt, aki ne szeretne belekóstolni a véleményvezérek életébe, de ez nem is meglepő.
Sokkoló, de a kutatások szerint egy átlagos amerikai influencer annyit keres egyetlen poszttal, mint ami a jelenlegi magyar havi minimálbér – nem csoda, hogy ez a szakma örvend a legnagyobb népszerűségnek a XXI. században! Könnyen elvégezhető, nem kell hozzá felsőfokú végzettség és nyelvvizsga, nem különösebben megerőltető, jól lehet keresni vele és ideális esetben a felhasználó még jól is szórakozik a bejegyzések elkészítésével – talán pont emiatt nemcsak az USA-ban vagy itt Magyarországon, hanem az egész világon hatalmas az érdeklődés az influencer szakma iránt. Amellett pedig nem lehet elmenni szó nélkül, hogy milyen busás vagyont is megkereshet az az influencer, aki nemcsak élvezi amit csinál, de még nagyon jó is benne…
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A legfrissebb felmérések adatai alapján egy átlagos amerikai influencer (aki 10.000-50.000 követőbázissal rendelkezik) egy bejegyzéssel akár 185 ezer ezer forintot is megkereshet – ez majdnem annyi, mint Magyarországon az egy havi minimálbér (200.000 Ft). Ez persze nem mindig és nem is minden esetben igaz, de az alábbi adatok alapján elég megdöbbentő, hogy milyen sok pénzt is lehet keresni kizárólag azzal, ha az ember termékeket népszerűsít az USA-ban a saját Instagram felületén!
Ahhoz azonban, hogy biztosan meg lehessen állapítani, pontosan mennyit is keres egy influencer egyetlen bejegyzéssel több, tényezőt is figyelembe kell venni – az első és a legfontosabb a követők száma.
Hangsúlyozzuk, hogy az alábbi adatok az amerikai influencerekre, nem a magyar véleményvezérekre vonatkoznak!
Nyugaton „nano” influencernek nevezik azokat, akik 1.000 és 10.000 közötti követőkkel rendelkeznek, „micro” influencernek pedig az eggyel nagyobb táborral rendelkező kategóriát – tehát, mikor már 10.000 és 50.000 közötti bázisa van egy véleményvezérnek. Az ezután következő kategória a „macro” influencerek 50.000 és 500.000 közötti eléréssel, 1 millió feletti követőtáborral pedig már csak a „mega” véleményvezérek rendelkeznek.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A véleményvezérek fizetése mindezek alapján a következők szerint alakul:
Nano influencerek
A „nano” influencerek egy Instagram-bejegyzéssel átszámolva 3.000 és 30.000 Ft közötti összeget kaphatnak meg, ami a YouTube-on a videós tartalmak miatt már kicsit több, az árfolyam 6.200 és 66.000 Ft között mozog. A Facebookon is hasonló a helyzet: egy bejegyzéssel 6.000 és 85.000 Ft között tudnak megkeresni a „nano” influencerek; TikTok-on viszont jóval kevesebbet, csak 1,600 és 6,600 Ft közötti összeget – ez utóbbi betudható annak, hogy a TikTok még nem annyira elterjedt, mint a többi közösségi média.
Micro influencerek
Az amerikai „micro” influencerek már észrevehetően nagyobb összeget tudnak bezsebelni egy-egy hirdetett poszt után. Egy Instagram-posztért 30.000 és 166.000 Forint közötti összeget tudnak keresni, ami a YouTube-on 66,000 és 333.000 Ft között mozog! Egészen sokkoló, hogy ezek a micro influencerek egy Facebook bejegyzésért minimum 83.000 Ft-ot kérhetnek el, de akár fél millió forintot is hazavihetnek egy posztért. A TikTokon viszont ők is „csak” 8.300 és 40.000 Ft között tudnak keresni egy videóért, ami azért egyáltalán nem kevés.
Macro influencerek
A nagy véleményvezérek fizetsége is egyedi megállapodás kérdése, amit a követői bázison kívül az influencer fő irányvonala (pl. beauty, fitness, divat, wellness, sütés-főzés stb.) szabályoz meg. Általánosságban elmondható, hogy az Instagramon mindannyian elkérhetnek legalább 40.000 forintot, de nem ritka a 600.000 Ft feletti díjazás sem. A Facebookon, TikTokon és a YouTube-on ugyanezekért a posztokért viszont jelentősen többet, minimum 416 ezer forintot is megkereshetnek ezek az influencerek, a legfelső díjazás pedig milliós összegekre is kiterjedhet. Hazánkban is vannak olyan influencerek, akik nagyjából ennyit keresnek egy bejegyzéssel – igaz, csak egy kis maroknyi csoportról van szó.
Mega influencerek
Magyarországon még nem nagyon vannak jelen mega influencerek, akiknek csapata a híres focistákat, a szupermodelleket, a színészeket, az énekeseket és a legnagyobb sztárokat foglalja magában. Ők a közösségi média felületeiktől függetlenül minimum egy luxuskategóriás autó vagy egy lakás árát kérik el egy-egy bejegyzésért, de az sem ritka, hogy egy évi keresetükből egy teljes szigetet is meg tudnak vásárolni.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Dwayne Johnson például a tavalyi évben 332 millió forintot (!) kért el egy hirdetett bejegyzésért, de Kylie Jenner sem volt rest 300 millió forintért elkészíteni egy-egy Instagram posztot. Hasonló árfolyamon posztol még közösségi felületeire Cristiano Ronaldo, Kim Kardashian, Ariana Grande, Selena Gomez, Beyoncé, Justin Bieber, Neymar Jr és Taylor Swift is, akik jelenleg az influencer piramis csúcsát foglalják el.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Így tekintenek valójában partnereikre a nárcisztikusok
Bizarr vallomás: „Ilyen az életem egy pornósztár feleségeként”
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!