Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

interjú

MKIK: Magyarország legnagyobb üzleti közösségét építik

2024. szeptember 30.

7 perc olvasás

ELLE szerkesztőség

női vállalkozás MKIK Vörös-Gubicza Zsanett

Támogatott tartalom

MKIK: Magyarország legnagyobb üzleti közösségét építik
© MKIK

Vörös-Gubicza Zsanett, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) képzési és vállalkozásfejlesztési igazgatójának irodájába lépve nem teljesen az fogad, amire számítottam. Kézfogása business, barátságos mosolya casual. A háttérben szól a zene, a falon zebrás kép lóg és hosszan beszélgetünk a vállalkozói lét sajátosságairól, a kereskedelmi kamarák szerepéről és a személyre szabott segítség fontosságáról.


Az asztalod közepén lévő tál rögtön odavonzza a tekintetet. Lapulnak benne ugyanis valamik, amik formára olyanok mint a kövek, de zöld színűek és sörtés, mégis puhának tűnő borítás van rajtuk. Igazi kihívás, hogy az ember ne simítsa meg őket rögtön, hanem udvariasan megkérdezze: mik ezek?

Vörös-Gubicza Zsanett: Az elmúlt öt év során nem volt még olyan beszélgetésem ebben az irodában, amiből kimaradt volna ez a kérdés. Talán ezért is szeretem ennyire ezt a szimpla dekortárgyat, mert összehozza az embereket. Az a benyomásom, hogy nagyon előremutató tud lenni, ha valami fellazítja, oldja a beszélgetéseket. Munkában is kifejezetten szeretem a workshop típusú megbeszéléseket. Nem hiába mondják, hogy a legjobb üzletek nem a tárgyalóasztal mellett köttetnek!

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával kapcsolatban sokakban élhet egy kifejezetten konzervatív, hivatalos kép. Ez mennyire fedi a valóságot?

V.G.Zs: Folyamatosan dolgozunk azon, hogy érthetőbbé, átláthatóbbá tegyük a szervezet működését, ezáltal megközelíthetőbbé váljunk a közönségünk számára. Sok vállalkozó szemében hátrányból indulunk, hiszen azt tapasztalják, hogy létezik a kamarai regisztrációs díj, de nem feltétlenül tudják, hogy mi az a tényleges szolgáltatás, ami emögött van és számukra is elérhető. Arra törekszünk, hogy közvetlen kapcsolatot alakítsunk ki minden egyes vállalkozóval és láttassuk, hogy a mögöttünk lévő tradíció nem a rosszul értelmezett konzervatív, elavult képet jelenti, hanem a stabil tapasztalaton alapuló korszerű támogató hálózatot.

Miért felel pontosan a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara?

V.G.Zs: Az MKIK-ban ernyőszervezetként a 23 területi kamarát fogjuk össze , ami egyik oldalról a kormánnyal van összeköttetésben, másik oldalról pedig a területi kamarákkal, akik pedig szoros kapcsolatban vannak magukkal a vállalkozásokkal. Ma Magyarországon egy vállalkozó a székhelyétől 10-15 percre talál kamarai ügyfélszolgálatot. Országos szinten közel 100 ponton vagyunk elérhetők személyesen. Mi, az országos szervezet tőlük gyűjtjük össze az információkat, csoportosítjuk őket ágazatok és problémakör szerint és vagy szervezeti szinten indítunk projektet a feldolgozására, vagy ha az indokolt, továbbítjuk a kormány felé. Ez sokszor a klasszikus, hivatalos témákat érinti mint az adózás vagy a külpiacra jutás lehetőségei. Ez volt eddig, de a Nemzetgazdasági Minisztérium támogatásával 2024-ben elindítottuk a Vállalkozásfejlesztési Programot is, aminek keretében országos szinten is nagyobb figyelmet fordítunk a kis-és középvállalkozásokra, célzottabb segítséget biztosítunk a működésükhöz. Minden vállalkozás mögött emberek és családok állnak, azzal a céllal keressük a napi szakmai kapcsolatot velük, hogy a területi kamarai munkatársakkal egyfajta munkatársi kapcsolat alakulhasson ki.

Hogyan valósul ez meg pontosan?

V.G.Zs: Először is alaposan megvizsgáltuk az egyes ágazatokat, hiszen teljesen más egy építőipari vállalkozás működése, igénye, problémája mint a szépségipar vagy a vendéglátás területe és célzott ajánlatokat állítottuk össze. Bővítettük az ügyfélszolgálatok számát, így a területi kamarák már nem csak a vármegyeszékhelyeken érhetőek el. Ezen túl képzéseket, előadásokat, workshopokat indítottunk többek között a digitalizáció és a mesterséges intelligencia területén szektorspecifikusan több megközelítésben. Neves és hiteles előadók közreműködésével motivációs előadásokat szerveztünk. Segítjük a vállalkozókat a külpiacra jutásban, és még hosszan sorolhatnám az egyébként térítésmentes vagy nagyon kedvező díjazású lehetőségek körét. Összességében azt tűztük ki célul, hogy Magyarország legnagyobb üzleti közösségét építjük fel, melynek keretében interaktív és közvetlen párbeszédben állunk a hazai kis- és középvállalkozókkal. Ennek a célnak az elérésben területi kamarák szerves szerepet játszanak. Tematikus klubokba szerveződésre bátorítjuk helyi szinten a vállalkozókat, ahol az érdeklődési körüknek megfelelően, esettanulmányok elemzésével, saját sikertörténetek megosztásával egymástól is tanulhatnak. Nekünk magyaroknak nagyon fontos lenne megtanulnunk, hogy konkurenciából hogyan menjünk át partneri együttműködésbe. Arrafelé tart a világ, hogy ha nincs összefogás, közös munka, akkor nagyon nehéz elérni bármit - pláne fejleszteni az egyes ágazatokat. Kell, hogy legyen egy konszenzusos irány, hogy merre van az előre, mit persze egyre gyorsabban kell megváltoztatni, hiszen szinte minden évben be kell vonni valami technológiai újítást, eljárást, anyagot, olyan ütemben változik körülöttünk minden. Emiatt lenne fontos, hogy a vállalkozások is keressék a lehetőséget a fejlődésre. Aktívan jelen vagyunk az online térben is a Velünk a vállalkozásodért elnevezésű közösségi felületeken és weboldalon, ahol napi szinten adunk át olyan információkat, amik a vállalkozások számára fejlődési lehetőséget kínál.

Tehát a kamarák a kétirányú kommunikációra törekszenek?

V.G.Zs: Abszolút! Nem csak a meglévő szolgáltatásokat lehet igénybe venni nálunk, akár kezdeményezni is lehet újak létesítését, hiszen a Vállalkozásfejlesztési Projekt egyik célja, hogy ha egy vállalkozóban bármilyen kérdés felmerül, mi legyünk az elsődleges forrás, akihez fordul segítségért. Arra vállalkoztunk, hogy ne legyen olyan kérdés, amire a kereskedelmi és iparkamaránál nem tudjuk a választ, vagy nem tudjuk megmondani, hogy hol találja azt a vállalkozó. Idén nagyot léptünk abba az irányba, hogy aktív párbeszéd alakuljon ki köztünk és vállalkozók között. A sikerélményeink arra ösztönöznek bennünket, hogy ebbe az irányba folytassuk a munkánkat.

A mi olvasóink javarészt nők, női vállalkozók. Mit üzensz számukra?

V.G.Zs: Az, hogy valaki melyik nemhez tartozik, elsősorban nem számít, ha azt nézzük, hogy az illető tehetséges vállalkozó vagy sem, de ahol arra igény mutatkozott eddig, több területi kamaránál is indult kifejezetten női vállalkozók számára kínált térítésmentes klub, tréning, workshop, amiket a Velünk a vállalkozásodért közösségi oldalakon és weboldalon is folyamatosan közzé teszünk. Bátorítok minden fejlődni kész női vállalkozót, hogy vegyen részt minél több ilyen lehetőségen! A nők, amellett, hogy munkájukban is helyt állnak, fontos pillérei a társadalomnak és a gazdaságnak, ami miatt mi is külön figyelmet szánunk nekik.

Neked ajánljuk

A ROVAT LEGNÉPSZERŰBB CIKKEI

3 dolog, ami...
1

3 dolog, amit sose viselj egy állásinterjún

2024.08.22. 2 perc olvasás

3 dolog, amit sose viselj egy állásinterjún

3 dolog, ami...
2

3 dolog, amit tilos megtenned az állásinterjú után

2024.02.16. 2 perc olvasás

3 dolog, amit tilos megtenned az állásinterjú után

5 jel, hogy...
3

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

2023.07.05. 3 perc olvasás

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

Mi az a kávé...
4

Mi az a kávéscsésze teszt, amin a legtöbben megbuknak az állásinterjún?

2024.09.21. 2 perc olvasás

Mi az a kávéscsésze teszt, amin a legtöbben megbuknak az állásinterjún?

Állás nélkül...
5

Állás nélkül maradhat az X-generáció, ezért nem akarják őket felvenni

2024.11.06. 1 perc olvasás

Állás nélkül maradhat az X-generáció, ezért nem akarják őket felvenni

4 lekezelő m...
6

4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné

2024.10.25. 2 perc olvasás

4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné

Ezt a 3 tula...
7

Ezt a 3 tulajdonságot keresik most a leginkább a munkáltatók

2023.01.04. 4 perc olvasás

Ezt a 3 tulajdonságot keresik most a leginkább a munkáltatók

A csendes vá...
8

A csendes vágás az, amivel a cégek elérik, hogy felmondjon az alkalmazott

2024.05.08. 2 perc olvasás

A csendes vágás az, amivel a cégek elérik, hogy felmondjon az alkalmazott

Ezek is érdekelhetnek

Hogyan válik...

Támogatott tartalom

Hogyan válik egy hotel exkluzívvá és kiemelkedővé? Interjú Vancsura Lillával

Támogatott tartalom

2022.10.30. 4 perc olvasás

„Azt érzem,...

Támogatott tartalom

„Azt érzem, most vagyok a csúcson" - business interjú Liptai Judittal

Támogatott tartalom

2022.10.29. 4 perc olvasás

„Büszke vagy...

Támogatott tartalom

„Büszke vagyok, hogy egyenlő esélyeket biztosítunk" - felemelő beszélgetés Forintos-Szűcs Anitával.

Támogatott tartalom

2022.10.28. 5 perc olvasás

„Hiszek abba...

Támogatott tartalom

„Hiszek abban, hogy a női energia sokat tud lendíteni a nehezebb szituációkon" - business interjú Kulich Évával

Támogatott tartalom

2022.10.27. 4 perc olvasás

„Szív nélkül...

Támogatott tartalom

„Szív nélkül csak gépek lennénk " - inspiráló beszélgetés Krupp Tündével

Támogatott tartalom

2022.10.26. 5 perc olvasás

„Tárgyalni a...

Támogatott tartalom

„Tárgyalni akartam, kapcsolati hálót bővíteni, és értékteremtő munkát végezni" - interjú Deutsch Krisztinával, aFutureal bérbeadási vezetőjével

Támogatott tartalom

2022.10.25. 5 perc olvasás

Csoknyainé H...

Támogatott tartalom

Csoknyainé Horváth Gertruddal, a dm Magyarország ügyvezetőjével beszélgettünk

Támogatott tartalom

2022.10.19. 3 perc olvasás

Tízmilliókat...

Tízmilliókat adnak a nők által vezetett start-upoknak

2021.07.14. 1 perc olvasás

Támogatás

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves