Quantcast

MEZTELENSÉG

Megbüntették az Adidast szexista reklámja miatt

Megbüntették az Adidast szexista reklámja miatt
© adidas

Az Adidas fedetlen női mellekkel reklámozta új, személyre szabott sportmelltartóit. A fotón egyáltalán nem volt cenzúra, a homállyal fedett testrészek már az ellenvélemények hatására elkészült verziónak köszönhetőek. 

Betiltották az Adidas sportmelltartók reklámjait, amelyeken a nők csupasz mellei voltak láthatók, mivel sértőnek titulálták a márka ezen kampányát. Egy februárban közzétett Tweet 20 különböző bőrszínű, formájú és méretű nő melleit mutatta be szorosan egymás mellé vágva a róluk fotókat.

A sokszínűség volt az Adidas üzenete

A hirdetésben az Adidas kijelentette:

„Úgy gondoljuk, hogy a női mellek bármilyen formában és méretben támogatást és kényelmet érdemelnek. Ezért az új sportmelltartó kínálatunk 43 stílust tartalmaz, így mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt."

Két másik plakáton 62 és 64 nő hasonló vágott képei voltak láthatók, és ez állt:

„Az okok, amiért nem készítettünk csak egy típusú új sportmelltartót."

Az Egyesült Királyság Hirdetési Szabványügyi Hatóságához (ASA) 24 panasz érkezett, miszerint a hirdetésekben használt meztelenség indokolatlan volt, és a nők szexualizálásával és „testrészekre való redukálásával” tárgyiasította a nőket. Egyes panaszosok azt is kifogásolták, hogy a plakáthirdetések alkalmasak-e a gyermekek által látható helyen történő megjelenítésre.

Az eredeti plakát

Az Adidas szerint a képek célja, hogy különböző formákat és méreteket mutassanak meg és ünnepeljék vele a nőket. Illusztrálják a sokszínűséget, és bemutassák, miért fontosak a személyre szabott sportmelltartók. Azt nyilatkozták, hogy a képeket a modellek személyazonosságának védelme és biztonságuk érdekében vágták le, hozzátéve, hogy az összes bemutatott modell önként jelentkezett a kampányba, és támogatta a hirdetés céljait.

A Twitter szerint néhány felhasználó jelentette a bejegyzést, de nem találtak semmit, amely megsértette volna a felhasználói feltételeket vagy a közösségi elveket. 

Az Egyesült Királyság Hirdetési Szabványügyi Hatósága is nyilatkozott 

„Bár nem gondoltuk, hogy a nők ábrázolásának módja nyíltan szexuális lenne vagy tárgyiasította volna őket, úgy gondoltuk, hogy a meztelen mellek ábrázolása valószínűleg nyílt meztelenségnek tekinthető, és mivel a hirdetések nyílt meztelenséget tartalmaztak, úgy gondoltuk, hogy gondos szabályozást igényelnek, hogy ne sértsék meg azokat, akik megtekintették őket. Úgy gondoljuk, hogy a kép nem alkalmas a nem célzott médiában való használatra, különösen ott, ahol gyerekek láthatják. Arra a következtetésre jutottunk, hogy plakátok felhasználása nem volt megfelelő."

A Hatóság szerint az üzenettel és a kreatív elképzeléssel nincs gond, pusztán a terjesztésére vonatkozó szabályozáson kell még csiszolni. 

Via

A legfrissebb sztárhírek az Elle-től

Amber Heard hatalmasat hibázott azzal, hogy megemlítette Kate Moss nevét

Kitálaltak Meghan Markle alkalmazottjai: ezek voltak a legszörnyűbb tettei

Katalin hercegné nem bírta tovább: nyilvánosan könnyekben tört ki