Quantcast

Élmény

Neked mi a fontos egy autóban?

Gyorsan végig szaladt ez a kérdés a barátnők között, és ahogy lenni szokott a beszélgetős estéinken, ezúttal sem értettünk egyet.

Végre visszatértek a barátnős estéink, amikor hangulatos teraszokon iszogatjuk a kedvenc italainkat és vidámakat beszélgetünk a csapat egyik tagjának rendre zűrös randijairól. Vagy sírósakat másikunk elkeserítő szakításáról, óóó, annyi év után. De a gyerekeink egyre bosszantóbb ovis és sulis kalandjai is állandóan szóba kerülnek, ahogy az is: melyik darabban nézzük meg legközelebb a kedvenc színészünket. Mi már megvettük a jegyeket a legújabb előadására – ugye nem eresztett pocakot a korlátozások idején?

A soron következő találkozásunk időpontjának egyeztetése közben szaladt körbe a kérdés: nektek mi a fontos egy autóban? Természetesen mindannyian vezetünk, de erről valahogy még soha nem beszélgettünk hosszabban. Annál érdekesebb válaszok születtek.

„Legyen stílusa, nekem ennyi elég”

Egyértelmű volt a csapat legsikkesebben öltöző tagjának reakciója a kérdésre, azt is nyilván tudjuk, hiszen együtt konfiguráltuk vele, hogy rendelt egy új MINI-t. Ültünk a nappalijában és nézegettük a tableten a fotóit: pirosat vegyen, fehéret vagy kéket? És ezekhez a kasznifényezésekhez ezüst vagy fekete tető illik? Ráadásul mostantól elérhető az ún. színátmenetes tetőfényezés, egészen különleges extra.

 

Neki autóban az egyedi stílus a legfontosabb. Két órán keresztül tanácskoztunk a szép új kocsija részleteiről. Azzal kezdődött, hogy hármójuknak (utas lesz egy férj, és egy ovis gyerkőc), vajon háromajtósat vagy ötajtósat vegyenek, aztán amikor eldöntötte, valaki bedobta, hogy legyen inkább a kabrió változat. Na, itt megálltunk egy mosolygós öt percre, és elképzeltük magunkat benne, amint leengedett ponyvával nyárestéken elgurulunk pár hangulatos belvárosi utcában.

A négy felszereltségi szint közül viszonylag gyorsan választott, ekkor jöttek a felnik és kárpitok, meg pár extra, például fűthető kormány eddig egyik kocsijában sem volt soha. Ebben biztosan lesz. Végül olyan vidám és szerethető autót raktunk össze neki, amit mindannyian megirigyeltünk.

 

„Jó legyen ülni benne, minden kézre essen”

A MINI eredeti világához évtizedek óta kedves és játékos belső társul, ami távol áll a tengernyi dögunalmas, minden szürke-minden fekete műanyag kocsibelsőktől. Természetesen már beülni élmény, a sportos stílus része a jó oldaltartású, a testet szinte ölelő ülések, ráadásul az alapfelszereltség része ma már a remek fogású bőrözött sportkormány. Szintén fontos, hogy a manőverezést normális méretű tükrök segítik, sokan igénylik ezt.

 

Ez a barátnőnk a műszerek kezelhetőségét és a környezet minőségét emelte még ki. A tavasztól kapható frissített MINI-ben kellemesen nagyok a képernyők, a sofőr előtt 5 colos, a középkonzolnál pedig ennél is méretesebb, 8,8 colos, ráadásul igényes a grafikájuk. Egyszer próbálja ki mindenki: annyira más beülni ebbe a környezetbe, mint a többi átlagos autóba, amit sötétedés után még kellemesebbé tesz a variálható hangulatvilágítás.

 

Prémiumkategóriás autóról beszélünk, a beltérben felhasznált anyagok illata és tapintása ennek megfelelő minőségű, kellemes az ülések kárpitozása is.

„Menjen rendesen”

Nem lepődtünk meg a legtöbbet kalandozó barátnőnk válaszán, szinte mindenben szereti a tempót. Tulajdonképpen a márka hatalmas rajongótáborában is az élmezőnyben áll a kedvelt tulajdonságok felsorolásánál a MINI könnyed sportossága. Az egyedi dizájnja mellett a legtöbben az élménygazdag vezethetőségéért szeretik.

Fontos része ennek a 136-tól 231 lőerőig terjedő motorválaszték (nem is beszélve a teljesen elektromos változatról), de erős autók ma már szép számmal futnak, olyanokból azonban alig akad, amelyeknél a teljesítményhez kis tömeg társul: a MINI ilyen, könnyedebb a mozgása, és kisebb a fogyasztása, azaz környezetkímélőbb.

A hideg reggeleken az ülésfűtést lesz könnyű megszokni, a sötétedés utáni vezetéskor pedig a kanyarfényeket. Igen, ez azt jelenti, amire most gondol az olvasó. Amikor egy hagyományos autó kanyarodik, a lámpái rendre egyenesen világítanak tovább a semmibe, a MINI azonban azt is tudja, hogy ilyenkor bevilágít a kanyarba, elénk az útra, amerre haladunk tovább. Ezen felül érdekes extra a 70 km/órás tempó felett magától fel-le kapcsoló fényszóró. Kamera érzékeli, hogy jön-e valami szembe, ha igen, lekapcsolja, hogy ne világítsunk a szemébe. Ha üres a tér előttünk, akkor pedig felkapcsolja, hogy mi lássunk jobban a sötétben. Plusz rendelhető extra a „rosszidő-fényforrás”, amely esőben, ködben stb. segít. Bármikor, bárhová eljut vele a család.

 

Természetesen radarok és kamerák segítik a parkolást, ráadásul nyugodtak lehetünk, a MINI befér mindenhová. Igen, arra a kétharmad helyre is, amely mellett bosszankodva tovább gurul a többi autós.

„Felfigyeljen fel rám a pasi. Tudjátok, kire gondolok”

Jelenleg egyikünk független a csapatban. Mindig is ő volt a nagy álmodozó közöttünk, évek óta odavan valakiért, tőle jött ez a válasz a körkérdésre. Igényesnek látja a férfit, aki maga is egy szép autóval közlekedik. Amikor elkészültünk a konfigurálással, rögtön bedobta, na már csak ez kell, hogy párszor kölcsön kérem majd az új autódat. Erre a MINI-re biztosan felfigyel.

Te, milyen autója is van az álomemberednek? Hát, egy nyitott tetős. Összenevettünk: sztornó az egész konfiguráció, legyen akkor a MINI is kabrió. Mégpedig ebben a sárga színben!