Ha nem akarod kivívni a légiutas-kísérők (és a többi utas) ellenszenvét, ezeket sose tedd a repülőn!
Egy ausztrál légiutas-kísérő, Sarsha Petterson számolt be arról, mik azok a dolgok, amikkel a problémás utasok a leginkább felbosszantják a repülőgépek fedélzetén dolgozó kiszolgálószemélyzetet. Listájából az 5 legtipikusabb dolgot emeljük ki alább.
Bár a repülőgépek WC-iben van megfelelő hely egy kisbaba tisztába tételéhez, sokan mégis úgy döntenek, számukra kényelmesebb a műveletet egyhelyben ülve elvégezni. Ehhez lehajtják az előző ülés háttámlájára erősített, lehajthatós asztalt, és már neki is látnak. Azok számára, akiknek nem világos, hogy mi ezzel a probléma, a stewardess a következő magyarázattal szolgál:
nem lehet egy gyereket tisztába tenni azon az asztalon, mert mások azon esznek, ráadásul ül valaki a szomszédos ülésen is, úgyhogy ez egyáltalán nem higiénikus.
Mint privát TikTokján követőinek elmeséli, több utassal is vitába keveredett már annak kapcsán, hogy a kedves anyuka elkezdte pelenkázni a kisbabáját a repülő kellős közepén.
A hangosbemondóban minden fel- és leszállás alkalmával elhangzik, hogy az ablakok sötétítőit nem szabad lehúzni a fel- és leszállás idejére. Bár a figyelmeztetés elhangzik, sokan mégsem húzzák fel a sötétítőjüket, és ez még figyelmetlenség is lehetne, de rengeteg utas van, aki vitatkozni kezd, miután külön szólnak neki, hogy legyen kedves és tegyen ő is úgy, mint a többiek.
Van, aki arra panaszkodik, hogy zavarja a fény, más aludni szeretne, de ettől függetlenül biztonsági okokból kötelező előírás, hogy a sötétítőknek nyitva kell lenniük, hogy bentről látszódjon, ha a géppel (például a szárnyakkal) bármi probléma adódna. A felhúzott sötétítők mellé a benti világítást le is szokták kapcsolni, ennek szintén biztonsági okai vannak: így az utasok szeme alkalmazkodik a kinti fényhez, így ha bármi probléma adódik és ki kell menekülni a repülőből, jobban fognak látni.
Nyilván nem szeretik a légiutas-kísérők mindezt valamennyi utasnak egyenként elmagyarázni.
Sokan a légiutas-kísérőket kezdik el felelősségre vonni, ha a járat késik. Ez egyrészt érthető, mert nyilván ki máshoz fordulhatnának, de másrészt mégis értelmetlen és teljesen unfair rajtuk vezetni le a feszültséget, mert a légiutas-kísérők ugyanúgy nem tehetnek a késésről, mint az utasok. Sőt, az ő számukra is ugyanolyan bosszantó a késés, hiszen annyival később érnek haza aznap a munkából.
Miért nem indulunk már? Nekem most azonnal indulnom kell
– mondta egy hölgy Pettersonnak, aki nyilván maga sem gondolhatta komolyan, hogy majd az ő parancsára a stewardess nyomban elintézi az azonnali indulást.
Beszálláskor mindenkinek meg szokták nézni a beszállókártyáját – erre utal ugye az elnevezés is. Sokan azonban megakasztják a sort, mert elássák a beszállókártyájukat valahol a kézipoggyászban és/vagy nem hajlandóak azt megmutatni a légiutas-kísérőnek. A legtöbb ilyen utas arra hivatkozik, hogy nekik nincs már szükségük erre a bizonyos kártyára, mert megjegyezték az ülőhelyük kódját.
Nekik külön el kell magyarázni, hogy a személyzetnek ellenőriznie kell a beszállókártyák megtekintésével, hogy minden utas a megfelelő járaton van-e, és persze akkor is szükség lehet a beszállókártyákra, ha valami kavarodás folytán két utas ugyanazt az ülőhelyet próbálja elfoglalni.
És külön kategóriát képeznek azok az utasok, akik a járaton felszolgált étellel kapcsolatban problémáznak. Petterson olyan járatokon dolgozik, ahol előre elkészített és egyenként csomagolt szendvicseket osztanak ki az utasoknak. Az ember azt gondolná, hogy nyilvánvaló, hogy ez mivel jár, de sok utas mégis elkezd azért panaszkodni, hogy nem elég friss hozzávalókból készült a szendvicse, illetve más olyan szendót kér, amiben nincs benne egy bizonyos hozzávaló, illetve azt követeli, hogy neki egy olyat hozzanak, amiben egy további hozzávaló is van.
Megint más azt kérte, hogy melegítsék meg a szendvicsét. Természetesen egyik kéréssel sem tudnak mit kezdeni a légiutas-kísérők, hiszen az előre csomagolt szendvicseken a levegőben már nem tudnak mit variálni, az adott gépen mikró sem volt, hogy a szendvicsmelegítés kivitelezhető lett volna, főleg nem annyi emberre, mint ahányan az adott járaton ültek.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!