Mi történik, ha egy hétre a világ legjobb bártenderei elfoglalják Toronto legendás Fairmont Royal York szállodáját, és a város bárjaiban az esti műszakot átveszik a Hírességek Csarnokának tagjai? A kristálycsillárok fénye alatt 51 bártender, 21 zsűritag és 8 korábbi nyertes készült arra, hogy eldőljön, ki idén a világ legjobbja.
Az esemény rangját és a verseny tétjét emelte, hogy először szurkolhattunk magyar indulónak a mezőnyben: Tóth Zsombor a Múzsa bár színeiben jutott ki Kanadába a hazai selejtező után. A Diageo World Class fináléjára mi is meghívást kaptunk, hogy a gondosan lehűtött üvegpoharak, tökéletesre formált jégkockák és prémium italok között ismerhessük meg a mixológia adrenalindús és művészi birodalmát.
A négynapos verseny alapját a kihívások, azaz a „challenge-ek” adták, amelyek felmérték, hogy a versenyzők hogyan tudnak teljesíteni nagy nyomás alatt, technikai, prezentációs készségeik mellett pedig képesek-e gyorsan és kreatívan megoldani feladatokat.
A versenyzőket élőben figyelhettük meg egy óriási konferenciaterem öt különböző bárpultjánál egy fülhallgatóval a fejünkön, amellyel rácsatlakozhattunk a bártenderek prezentációjára. A teremben így több száz ember figyelte feszülten, ahogy a versenyzők – sokszor remegő kézzel, az utolsó másodperceket is felhasználva – szervírozzák italaikat a zsűrinek.

A verseny első napját a Hop Scotch kihívás nyitotta, ahol a versenyzők a Johnnie Walker Black Label felhasználásával három klasszikus koktélt értelmeztek újra. Délután a Modern Icon következett; a Tanqueray No. TEN inspirálta feladatban a döntősöknek egy teljesen új, modern klasszikust kellett alkotniuk, egy történelmi pillanatból kiindulva. Itt született meg Zsombor egyik legizgalmasabb koktélja is, egy frissítő, görögdinnyés, vaníliás és kókusztejes ital, amelyet a tengerparti éjszakák citrusos illata ihletett. A történelmi pillanat, amelyhez a koncepció kapcsolódott, az ipari forradalom volt: Zsombor a cukorkagyártás elterjedéséből indult ki, abból a korszakból, amikor az édesség először vált tömegcikké.
A nap végén a Don Julio 1942 digitális galériájában a bírák és a vendégek miniatűr koktélokon keresztül fedezhették fel a versenyzők személyre szabott, AI által ihletett műalkotásait. Zsombor inspirációját az éjszakai élet és az ünneplés hangulata adta. Italában érlelt szilvalekvár és ananász találkozott a mexikói fieszta és a klasszikus elegancia szimbólumaként.
A következő napon a Singleton több érzékszervi kihívása következett, ahol a résztvevőknek zenéből, textúrából és illatból kellett inspirációt meríteniük. A cél az volt, hogy egy koktél minden érzéket megszólítson, és a zsűrit egyetlen korty erejéig egy történetbe repítse.
„A Singleton volt egyértelműen az egyik kedvenc kihívásom – meséli Zsombor. – A bártendereket egy kicsit a színészekhez hasonlítottam, hiszen mi is színpadon állunk, és egy pillanatot kell átadnunk a vendégnek, aki nem sok időt tölt velünk, de arra az időre életre szóló élményt próbálunk szerezni neki. Pont úgy, mint egy színházban, ahol a kedvenc előadásunkat nézzük.”
A magyar induló által választott zenemű is ezt a hangulatot erősítette. Egy klasszikus opera dallamai kísérték a koktélját, amelyben csipkebogyó, tonkabab és cékla találkozott. Egy földes, mégis teás jellegű ital született, amely tökéletesen harmonizált a Singleton whisky karakterével.

A finálé előtti utolsó nagy próbatétel, a Mystery Box Challenge igazi adrenalinlöket volt. A versenyzőknek egy meglepetés-alapanyagokat tartalmazó dobozból kellett rögtönözniük egy új koktélt, mindössze fél óra felkészülési idővel. Zsombor itt egy martini stílusú italt készített, amelyben a fehér szőlő, az ecet és a koriandermag friss savasságát egy joghurtból, kék szőlőből és juharszirupból készült jégkrémszerű dísz egészítette ki.
A top 10 versenyző kihirdetése után a magyar induló számára sajnos véget ért a verseny, de a megmérettetés folytatódott. A döntősöknek másnap egy háromfogásos vacsorához kellett koktélpárosításokat készíteniük, majd a legjobb három bártender a gálaesten mérte össze tudását a gyorsasági kihívásban, ahol mindössze hat percük volt hat tökéletes ital elkészítésére.
A világ legjobbja végül a norvég Felice Capasso lett, akinek koktéljai egész héten lenyűgözték a zsűrit. A díjátadón nemcsak őt ünnepelték, hanem a bejelentést is, hogy a World Class 2026-os döntőjét Dubajban rendezik majd meg.

A hét végéhez közeledve egyértelművé vált, hogy a World Class nem csupán egy verseny. A Diageo mentorprogramjai, képzései és közösségépítése több százezer bártender karrierjét formálja, miközben nemzetközi közösséget teremt, melynek közös nyelve az ital. Fogyasztóként a cél az, hogy a jövőben tudatosabban válasszunk: ne csak azt figyeljük, mi van a pohárban, hanem azt is, hol, hogyan és miért isszuk. Torontóban, a világ legjobb bár-tenderei között szinte kézzelfoghatóvá vált az üzenet, hogy a mixológia valójában nem más, mint a kapcsolódás művészete, amelyben minden korty egy új történet kezdete.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!