Valentine Gauthier-t, Octavio Pizarrót és Christine Phungot kérdeztük őszi-téli kollekcióikról
"Számomra nagyon fontos az attitűd, amit a ruhák sugallnak és szeretek egyszerre többféle utalást eljrejteni egy kollekcióban, a kortárs művészettől kezdve a zenén és filmeken át a történelemig. Ezt a kollekciót egy képzeletbeli hajóút ihlette a francia partok mentén. Az utazás Deauville-ben kezdődik: ez a normandiai város nemcsak filmfesztiváljáról híres, hanem maga is számos film helyszínéül szolgált. Emellett Alain Delon egy korai filmje, a Ragyogó napfény (Plein soleil) is nagy hatással volt rám – ezzel a filmmel futott be. Nagyon vicces film, sokat hajóznak benne és részben Olaszországban játszódik, így egy kis olaszos hangulat is megjelenik a kollekcióban, például a sötétkék-vörös csíkokkal.
De az olaszos inspiráció nem önmagában, hanem például bőrdzsekivel párosítva jelenik meg, amitől rock'n'rollosabb lesz az összhatás. Nagyon szeretem a mix&match stílust, mindig ennek szellemében tervezek. Egy másik mintát a modernisták, például Mondrian festményei inspiráltak, míg az absztrakt virágminták frissességet visznek a kollekcióba. Az élénk Klein-kék szín használata egységessé teszi a kollekciót. A fekete-fehér tyúklábminta pedig nagyon párizsi és nagyon férfias. Nagyon érdekes valami igazán maszkulint, például ezt a mintát, valami igazán femininnel, például rövid szoknyafazonnal kombinálni. Szeretek kontrasztokkal dolgozni, számomra ez testesíti meg a párizsi sikket."
Octavio Pizarro
"Az ősz-téli kollekcióm bizonyos értelemben az előző folytatása. A tavasz-nyári szezon kollekciójában kezdtem el a geometrikus formákkal, illetve az Art Deco elemeivel dolgozni, ez megjelenik a következő szezon darabjain is, de természetesen egy kicsit másabb formában. A geometriai vonalak mellett most a föld és az ásványok inspiráltak, a díszítésekben pedig a jégcsapok. Ezek például a szőrmével keverve elég futurisztikus hatást keltenek. A kötött darabok mintáit pedig az erózió ihlette, illetve az, ahogy a szél hullámokat rajzol a sivatagi homokdűnékre.
A szín mindig fekete, örök kedvencem. Most fehérrel és szürkével egészült ki, a szezon sztárja pedig a világosabb bordó árnyalat. Nagyon szeretem a bordót, mert klasszikus, de mégis modern hatást kelt, ha például fehérrel keverjük. Szerintem minden nőnek jól áll. A ruhák hímzései, díszítései Olaszországban és Indiában készülnek, és ezek fogják össze a kollekciót. A kötött darabok most vastagabb fonalakból készültek a különlegesebb hatásért. Sok, különböző színű bőrt használtam, és más anyagokkal, például gyapjúdzsörzével, lurexszel, sztreccsel és muszlinnal kevertem. A gyapjút is szeretem, erőteljes anyag, amivel lehet játszani.
Imádom a könyveket és a fotókat, ezek hatnak rám a legerősebben, illetve maguk az anyagok is izgatják a fantáziámat. Nem olyan tervező vagyok, akinek el kell utaznia ahhoz, hogy inspirálódjon. Ha én elutazom, akkor csak pihenni akarok és kiszellőztetni a fejem."
Christine Phung
"Mindig elegáns, könnyed ruhákat készítek modern csavarral. Szívesen játszom a könnyedséggel, de a gazdag, luxus érzetű anyagokat is szeretem. Az őszi-téli kollekció tervezésekor Charlotte Perriand építész munkássága inspirált. A harmincas években alkotott, Le Corbusier jó barátja volt. Van egy fotó, amin félmeztelenül áll a hegyekben: nagyon tetszett a szabadság, ami a képből áradt, és elhatároztam, hogy a hegyekből, a kis faházakból fogok kiindulni. Tehát a síelés témája és stílusa megjelenik a kollekcióban, de nem színtisztán sportos módon.
A pliszírozás például a lavinákra utal, a nadrágok kicsit a síharisnyákat idézik, de ezek mintáját viszont a 30-as évek futurista festményei ihlették. A pulóverek hópehelymintáját patchworkszerűen varrtuk meg. Sok kasmírt és gyönyörű gyapjúanyagokat használtam: a parka-fazonú kabátot például egy általunk speciális kékre festett kasmírból készítettük. Technikai ruházat sikkesen! Fontos volt a funkcionalitás is, hogy az egyes darabokat jól lehessen a hidegben kombinálni, a jacquard mellény például összeilleszthető a kabáttal.
A jacquard darabokba a hegyek látképét szőttük bele. Van olyan kabát, amire 600 kristályt varrtunk fel kézzel – ezek azt idézik meg, ahogy éjszaka csillog a hó a hegyek tetején és a fákon. A pliszírozott ruhák színei viszont már melegek, és a kandallóban égő tüzet jelképezik. A pliszék kézzel készültek Gérard Lognon műhelyében, aki a Chanelnek is dolgozik.
A befejező fehér ruhát három hétbe telt készíteni, mert a vállrész egyenként méretre vágott tollakból áll, melyeket nagyon óvatosan lehetett csak összeilleszteni. Ezt Janaïna Milheiróval közösen készítettük, és nagyon közel áll a couture-hoz."
Fotók: Tornóci András
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!