A Louis Vuitton férfi kollekcióinak kreatívigazgatója daganatos betegséggel küzdött.
Gyászol a divatszakma: a francia LVMH luxuskonszern közösségi oldalán jelentette be, hogy elhunyt Virgil Abloh. A 41 éves amerikai divattervező az elmúlt években a rákkal küzdött, ám betegségét mindeddig titokban tartotta. 2018 óta Virgil volt felelős a Louis Vuitton divatház férfi kollekcióinak kreatív tervezéséért, emellett 2012-ben saját, Off White névre keresztelt ruhamárkáját is elindította. Egyedi streetwear látásmódjának köszönhetően meghatározó alakja volt a divatszakmának, valamint a márkák közötti kollaborációk elindítói között is számon tartják.
„Sokkolt minket ez a szörnyű hír – reagált Bernard Arnault, az LVMH vezérigazgatója. – Virgil nemcsak egy briliáns tervező és látnok volt, hanem nagy bölcsességgel megáldott ember is. Az egész LVMH-család nevében mély szomorúságunkat szeretnénk kifejezni. Mindannyian gondolunk azokra, akik szerették őt, akik ma elvesztették a férjüket, az apjukat, a testvérüket vagy a barátjukat.”
Le groupe LVMH, la Maison Louis Vuitton et Off White ont l’immense douleur d’annoncer la disparition de Virgil Abloh, terrassé ce dimanche 28 novembre par un cancer qu'il combattait depuis plusieurs années. pic.twitter.com/MMAFKf8bki
— LVMH (@LVMH) November 28, 2021
Generációjának egyik legtehetségesebb divattervezőjét kreatív körökben merész és nonkomformista ötleteiről, valamint a valódi sokszínűség megteremtéséről volt híres.
Virgil Abloh 1980. szeptember 30-án született az Illinois állambeli Rockfordban, az Egyesült Államokban. A Madisonban található Wisconsini Egyetemen előbb építőmérnöki diplomát szerzett, majd a modern technológia tanulmányozásával folytatta képzését. Ezt követően az Illinois Institute of Technology-n szerzett mesterdiplomát építészetből.
Virgil azonban mindig is különös vonzalmat érzett a kreatív világ iránt, annak minden formájában. Tizenévesként a zenén keresztül kezdte kifejezni művészi vénáját, és DJ-ként mutatkozott be: úgy dolgozta át a dalokat, hogy egy új művet hozzon ki belőlük. Ettől a pillanattól kezdve kezdett kialakulni a tervezői víziójának kezdete.
Távol állt a klasszikus megközelítéstől, ahol valaki olyan kollekciókat, bútorokat vagy egyéb műveket igyekszik összeállítani, amelyek végső soron csak a saját szubjektivitásából fakadnak – Virgil Abloh inkább az ellenkezőjét választja. Teljesen új módon tekintett az alkotásra, és inkább a kultúránk meglévő töredékeiből dolgozott.
2002-ben, mindössze 22 évesen Virgil Abloh Kanye West jobbkeze és stylistja lett. A rapper és zeneszerző mellett az albumborítók tervezésétől kezdve a díszlettervezésen át a kiadó merchandisingjának irányításáig mindenbe belekóstolt.
Karrierje 2009-ben újabb fordulatot vett, amikor megtette első önálló lépéseit a divat világában. 29 évesen, az olasz Fendi luxusháznál vállalt gyakornoki állást Rómában. A szakmai gyakorlatot követően a tervező úgy döntött, elindítja első koncepcióüzletét szülővárosában, Chicagóban, Don C-vel, Kanye West társmenedzserével együtt. Az RSVP Gallery nevű helyen jelenleg zöld neonfények világítják meg a legdivatosabb utcai ruhatervezők munkáit, a nagy márkák vintage darabjai mellett.
A stylist 2012-ben alapította meg első saját márkáját, Pyrex Vision néven. A „Pyrex 23” logójáról és letisztult színeiről híres márka kirívó sikert aratott. A kapszulakollekcióknak köszönhetően, amelyeken neves művészek – például A$AP Rocky – aláírása is feltűnt, Virgil Abloh a Pyrexszel a legbefolyásosabb konceptüzletekben is helyet kapott. A nagy siker ellenére azonban a márka egy évvel később bezárta kapuit, a tervező pedig egy lépéssel közelebb került következő nagy projektjéhez.
2013 végén született meg az a projekt, amely felragyogtatta Virgil Abloh zsenialitását: megszületett első divatruházati márkája, az Off-White. A milánói székhelyű, átlós fekete-fehér csíkokkal díszített jellegzetes márka high-end pozicionálást kapott, amely mágnesként vonzotta a nemzetközi közönséget. Ezzel valóságos birodalom született: Virgil Abloh kollégája, Nicolas Ghesquière a Balenciaga számára készített 2012/2013-as őszi-téli kollekciójából merített ihletet. Ebből fakadt az utcai esztétikájú darabok igazi varázsa, amelyek mégis a legnagyobb divatházak nevét viselik. Ma a márkának több mint 10,6 millió követője van az Instagramon.
A márka minden alkalommal egyre merészebb kollaborációkra adta a fejét, a siker azonban egyszer sem maradt el. Virgil Abloh előszeretettel gazdagította saját alkotásait más, általa tisztelt emberek látásmódjával. Mindeközben Virgil úgy döntött, egy ambiciózus projektbe is belevág, az LVMH 2015-ös díjának döntőseként 2017-ben a svéd IKEA óriáscéggel összefogva egy belsőépítészetnek szentelt projektet mutatott be. 2018-ban Jimmy Chooval karöltve tervezék meg a PVC-fóliával borított magas sarkú cipőket.
A tervező felkérésére a New York City Ballet legfiatalabb koreográfusa, Gianna Reisen leszerződött a márkához, és 2018 januárjában és februárjában a Lincoln Center szívében bemutatták Composer's Holiday című monokróm öltözékeiket.
Ezek az együttműködések tették lehetővé számára, hogy megőrizze a márka multiplatformos lényegét, amely a streetwear, a luxus és a művészet finom keveredéséből ered – ezt Virgil maga a „fekete és a fehér közötti szürke területként” határozta meg.
2018. március 25-én érkezett a nagy hír: Virgil Abloh-t nevezték ki a tekintélyes Louis Vuitton ház férfi kollekcióinak művészeti igazgatójává. Ezzel ő lett az egyik első színes bőrű tervező egy haute couture háznál, akárcsak később Olivier Rousteing a Balmainnál. Igazi ugródeszka volt ez azok számára, akik évek óta kampányolnak a sokszínűség megteremtéséért a kreatív körökben.
Amióta a francia divatház élére került, a tervező azt csinálta, amihez a legjobban értett: újjáépített és felfrissített. Ám minden jószándéka és az egyre ambiciózusabb projektek létrehozására irányuló vágya ellenére a stylistnak 2019-ben a túlterheltség miatt szünetet kellett tartania. A pihenő lehetővé tette az utcai ruházati virtuóz számára, hogy 2020-ban minden eddiginél jobb formában térjen vissza, és ismét fiatalosan ragyogjon az 1854-ben alapított luxusháznál. A Louis Vuitton számára Virgil Abloh úgy tartotta meg a magatartás vonalát, hogy eltorzította volna az ikonikus márka lényegét. Miközben dekonstruálta az elavult archetípusokat, minden szezonban a férfi ruhatár új értelmezését kínálta. Egy igazi tervezőzseni, akire örökké emlékezni fognak.
Forrás: Elle
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!