Ennek az úttörő együttműködésnek a bejelentése szinte pontosan 20 évvel azután történik, hogy Stella McCartney és a H&M 2005 novemberében megkezdte első együttműködését – ez volt a H&M második tervezői együttműködése.
A 2026 tavaszán debütáló kollekció tanúsított, fenntartható anyagokból készül, amelyek közül sok újrahasznosított, és alternatívákat mutat be a hagyományos szövetek és textíliák helyett. A kollekció McCartney tervezői DNS-ét is ünnepli – jellegzetes stílusokkal, ikonikus sziluettekkel és a márka történetéből merített elemekkel.
Ez az új partnerség a H&M tervezői együttműködés újragondolását jelenti, amely a párbeszédet a kollekció létrehozásán túlra terjeszti, és különös hangsúlyt fektet a fenntarthatóság fontosságának hangsúlyozására, megbeszélések, viták és cselekvések által.

Az együttműködés egyik legfontosabb eleme egy új Insights Board létrehozása, amely kezdeményezés a divatipar különböző szereplőinek véleményét és nézőpontját egyesíti, hogy teret teremtsen a kíváncsiságnak és a meghallgatásnak. Az Insights Board célja, hogy új módszereket találjon a márkák és az iparág egészének számára a változás befolyásolására és elképzelésére, valamint hogy felhívja a figyelmet az állatok jólétére vonatkozó lehetőségekre és az innováció-vezérelt megoldások iránti tudatosságra. Az együttműködés célja, a kollekciótól az Insights Board-ig, a tartalmas párbeszéd, a kivételes dizájn és a hosszútávú hatás. McCartney és a H&M elképzelésének középpontjában az a meggyőződés áll, hogy a fenntarthatóságnak továbbra is a divatipar egyik fontos témájának kell maradnia, oly módon, hogy elősegítse az átláthatóságot, a vitát és, ami a legfontosabb, a reményt.
„Örülök, hogy 20 évvel az első együttműködésünk után újra együtt dolgozhatok a H&M-mel. Az archívumomból származó darabok átdolgozása rengeteg energiát és örömet hozott vissza. Ez a második együttműködés lehetőséget ad arra, hogy megnézzük, milyen messzire jutottunk a fenntarthatóság, az állati anyagok használatának kiiktatása és a tudatos tervezés terén, és hogy őszintén szembenézzünk azzal, hogy még milyen hosszú út áll előttünk – együtt. Örülök, hogy a H&M csatlakozik hozzám ezen az úton, mert a valódi változás csak akkor történik meg, ha kívülről és belülről is nyomást gyakorlunk, és én mindig is hittem abban, hogy belülről kell hatni, hogy az iparág előrehaladjon.” – Stella McCartney
„Stella igazi úttörő. A kezdetektől fogva felforgatta a divatvilágot olyan dizájnokkal, amelyek a szabályokat felrúgó nőiességet képviselték. Ez a kollekció tele van olyan darabokkal, amelyek utalnak erre az örökségre. Stella erkölcsi iránytűje és fáradhatatlan elkötelezettsége a fenntartható gyakorlatok iránt régóta inspirál minket a H&M-nél, ezért megtiszteltetés, hogy egy ilyen ambiciózus projektben együttműködhetünk vele.” – Ann-Sofie Johansson, H&M
A Stella McCartney H&M kollekció 2026 tavaszán lesz kapható az üzletekben és online.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!