A PETA Fashion Awardson idén is díjazták a cruelty-free divatcégeket.
Az etikus divat iránti vágy egyre növekvőben van, amihez büszkén csatlakozott idén az Elle brand is, amely a magazinok közül elsőként az összes nemzetközi kiadványából száműzte az állati szőrmék használatát, reklámozását. Ezt a fenntartható és kegyetlenségtől mentes divatjövőt ünnepli a PETA Fashion Awards is, melynek keretében minden évben azokat a márkákat, stílusikonokat és tervezőket díjazzák, akik „sokat tettek az állatokért.” Íme, a 2021-es győztesek.
A legnagyobb szőrmementes pillanat díját a Kering luxusdivatcsoportnak ítélték oda, akik a világon elsőként minden márkájuknál – köztük például a Balenciágánál vagy a Bottega Venetánál is – megtiltotta az állati szőrmék használatát. A Kering legtöbb divatháza már néhány évvel ezelőtt elkezdte a szőrme fokozatos kivonását, a Gucci például 2017-ben egyfajta forradalmat indított el azzal, hogy bejelentették, a jövőben szőrmementes működésre állnak át. Ám egészen idén októberig kellett várnunk arra, hogy a cégcsoport vezérigazgatója, Francois-Henri Pinault is elismerje, „a szőrmének nincs helye a luxusban.”
A legjobb luxuspillanat díját megosztva kapta a Valentino és az Armani – a két olasz divatház ugyanis az év elején bejelentette, felhagynak az angóragyapjú használatával, annak kegyetlen gyártási módszerei miatt.
A street style kedvenc Ganni vihette haza a Progress Awardot, azt a díjat, amelyet a legjobb fejlődést mutató cégnek ítél oda a zsűri. A Ganni év elején állt elő azzal, hogy a környezetre és az állatokra gyakorolt negatív hatásai miatt felhagynak a bőr használatával, és ehelyett teljes figyelmüket az egyre népszerűbb vegán anyagok fejlesztésére, valamint használatára fordítják.
A legjobb vegán cipő díját idén az Allkind nyerte el, az etikus és fenntartható luxusmárka 100%-ban vegán lábbelijeivel.
Az innovatív megoldásokért járó díj idén a Guccit illette, akik nagy előrelépést tettek a cruelty-free bőralternatívák használatáért. Több éves elkötelezett kutatómunka eredményeképp kifejlesztették a 77%-ban növényi nyersanyagokból készült vegán bőrt, amelyet a jövőben a márka jellegzetes kiegészítőinek előállításához fognak használni.
A legjobb vegán táska tervezője Stella McCartney volt, akinek Frayme Mylo nevű, megújuló micéliumból előállított táskája a divatház 2022 tavaszi-nyári párizsi bemutatóján debütált.
Az állati eredetű anyagoktól teljes egészében mentes, vegán kivitelezésű Stan Smith tornacipővel az Adidas zsebelhette be a vegán „glow-up” díjat.
Itthon kevésbé ismert a kelet-londoni márka, ám már olyan sztárok is felfedezték maguknak, mint Bella Hadid. A divatcég a legjobb gyapjúmentes kötöttáru kategóriában győzedelmeskedett színes, mintás kötött ruháival.
A szociálisan tudatos, modern férfiak igényeit kielégítő márka vihette haza a férfidivat-díjat, bioalapú anyagokból, köztük almabőrből, fából és organikus pamutból készült termékeiért.
A legjobb kollaboráció díj idén a sportruházati márka és az anyaginnovációs cég együttműködését illette, akik egy teljes egészében ananászlevél-rostokból készült tornacipő-kollekciót dobtak piacra.
A gála különdíját, a Special Achievement Awardot Elisabetta Franchi olasz tervező vehette át, aki az első divattervezők egyikeként már 2012-ben szőrmementessé vált, ezt követően pedig az angóra és a tollak használatát is felfüggesztette a ruháinál.
Forrás: Elle
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!