Kereken száz éve őrzi pozícióját a világ legjelentősebb divatmárkái között az olasz Gucci ház.
Az 1921-ben alapított, eredetileg bőrárugyártó cégként induló Gucci az elit olasz utazóknak szánt bőröndök és kézitáskák megalkotására specializálódott, majd az évek során számtalan újragondoláson ment keresztül. Ezek közül is kiemelkedik a 80-as évek időszaka, amikor a Gucci ház a zenészek, különösen az amerikai rapperek első számú márkájává lépett elő.
A harlemi rapper, Dapper Dan indította útjára a GG logó utcai viseletként való megjelenésének őrületét, ezzel a márkát a cool street style szinonimájává tette. A Gucci mindig is egyedülálló képességgel bírt abban, hogy megőrizze pozícióját a popkultúra élvonalában és releváns maradjon – ez inspirálta Alessandro Michele kreatívigazgatót a centenáriumot ünneplő Gucci 100 kollekció megalkotására, amely a márka kulturális korszellemben elfoglalt helye előtt tiszteleg.
„A századik évforduló számomra lehetőséget jelent arra, hogy tanúságot tegyek a Gucci örök életerejéről, amely évről évre újjászületik, megújul, és újjáteremti szokatlan kapcsolatát a kortárssal; mint egy örökké fiatal fiú, aki erőteljes látásmóddal figyeli a világot. Fiatalságának manifesztóját ismertem fel abban, hogy immár száz éve átszövi a populáris kultúrát, annak minden formájában. Mindenekelőtt a zenében: a divaton kívül ez az egyetlen médium, amely jobban reagál az idők változására, és jelzi az újat, a mát, a mostot” – mondta Alessandro Michele az Elle-nek adott exkluzív interjúban.
A divat és a zene közös erejét kihasználva született meg a Gucci 100 kampánya, amely a két kreatív médium előtt tiszteleg. A projekten a divatház a Musixmatch nevű zenei adatbázissal közösen dolgozott – listázták például, hogy a Gucci neve nem kevesebb, mint 22 705 dalban hangzott már el az alapítása óta. A márka gazdag lírai múltját idéző ready-to-wear ruhákat, kiegészítőket és bőrárukat egytől egyik a Gucci 100 logó díszíti, valamint egy-egy dalszövegrészletet is elrejtett a tervező rajtuk három olyan zeneszámból, amelyekben felcsendül a Gucci márkanév.
Az egyik az 1988-as Eric B. & Rakim „The R” című slágere (Music is Mine Gucci Seats Reclined), a másik a The Cramps 1983-ban megjelent „You Got Good Taste” című dala (This One's Dedicated To All You Gucci Bag Carriers Out There It's Called You Got Good Taste), a harmadik pedig Amy Winehouse 2003-as alkotása, a „Fuck Me Pumps” (And The Men Notice You With Your Gucci Bag Crew).
A kollekció darabjait egy különleges rövidfilmben csodálhatjuk meg. „Ez nem egy revizionista kísérlet a múltban való turkálásra. Ha valami, akkor az enyém a ház történelmének ’fordított’ revizionizmusa, amelyet egy átható hang, egy dallam, egy refrén tart össze. Azért is, mert ha Guccit kellene ábrázolnom, számomra egy örök tinédzser lenne, aki olyan helyeken lóg, ahol zenét hallanak és játszanak” – árulta el a tervező.
Michele számára a Gucci egy gesztus, egy pillanat az időben, amelyet tömören le lehet írni egy dalban vagy egy ruhadarabban. A Joshua Woods által forgatott kampányvideó ezt a sajátos energiát, valamint a zene és a ruha transzportáló erejét foglalja magába.
A jeles alkalomból a Gucci világszerte több pop-up üzletet nyit, ahol a Gucci 100 kollekció darabjait lehet megvásárolni, és egy digitális üzlet is megnyitja kapuit a centenárium ünnepléseként. Ha pedig téged is magával ragadott a nosztalgia hangulata, a Spotifyon letöltheted a Gucci 100 saját playlistjét!
Forrás: Elle
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!