Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

WORKPLACE

Ez a tulajdonság kell a munkahelyi sikerhez a Harvard tudósai szerint

2024. október 03.

2 perc olvasás

ELLE

harvard karrier munkahely tudós előléptetés fizetésemelés
Ez a tulajdonság kell a munkahelyi sikerhez a Harvard tudósai szerint
© Shutterstock

Most a szakértők árulták el, kik a legsikeresebbek a munkahelyen. 


A Harvard tudósai pontosan jól tudják, mi tesz valakit sikeressé a munkahelyen. Most el is árulták, melyik tulajdonság szerintük a legfontosabb, hogy villámgyorsan alapemberré válj, és a fizetésemelés se maradjon el!

Az introvertáltak jobban a munkájukban? 

A legtöbb ember kifejezetten félénk, amikor egy új munkahelyre kerül, és be kell illeszkednie a társaságba. Ez sokszor már az elején megpecsételi a szerepüket, és hogy milyen sors vár rájuk az adott munkahelyen. 

Pedig van az introvertáltaknak egy olyan tulajdonsága, amely a Harvard idegtudósai szerint a siker titka: gondolkodnak, mielőtt cselekednek. Ez ugyan lassabb folyamatokat eredményez, de sokkal stabilabbnak tűnnek mások számára. 

Általában nem kényszerítenek ki véleményeket, és kitűnnek az átgondolt kijelentéseikkel. A vállalatok egyik sikerének kulcsa pedig, ha az alkalmazottak jól kifejezik magukat írásban és szóban. Ha konkrétan teszik azt, érthetően, és átgondoltan, tényekre alapozva. 

A tömör, érthető kommunikáció a kulcs

Az idegtudós szerint, aki megtanulja, hogy fejezze ki magát tömören és érthetően, hogyan tudja átadni az üzenetét úgy, hogy az mindig célba érjen, az egy olyan kincs birtokában van, amely sikerre ítéli a munkaerőpiacon. 

Szerinte, ezek az emberek sokkal gyorsabban jutnak a vezetői pozíciókba, sokkal hamarabb válnak a vezetők jobbkezévé, hiszen ez kifejezetten egy vezetői tulajdonság és erény. 

Az, hogy mások hogyan fogadnak valamit, nagyban függ a közlés módjától. De ez igaz a munkafolyamatokra is. Az összetett témáknál nagyon fontos, hogy legyen valaki, aki érthetően átadja a megfogalmazni kívánt üzenetet, és aki tisztázza a felmerült félreértéseket egyetlen perc alatt. 

A jó kommunikátorok tisztában vannak azzal is, hogy a válallati egységben nincs mindenki azonos szinten. Nem mindenki tudja, hogy melyik meetingen mi hangzott el, vagy nem mindenki tart még ott a szakmai életében, mint mások. Éppen ezért mindig olyan üzeneteket fogalmaznak meg, amelyek mindenki számára érthetőek. 

via

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves