Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

business idol

Interjú Yalcinkaya Veronikával, a Raiffeisen Bank marketing és kommunikációs igazgatójával

2025. január 20.

5 perc olvasás

Molnár Kinga

interjú reserved raiffeisen Yalcinkaya Veronika mohito Businnes Idol

Támogatott tartalom

Interjú Yalcinkaya Veronikával, a Raiffeisen Bank marketing és kommunikációs igazgatójával
© Pejkó Gergő

A mesterséges intelligencia már itt van a jelenünkben, számos helyen segíti a munkafolyamatok optimalizálását, de az messze nem mindegy, hogy az AI-ban egy eszközt, vagy célt látunk – szektortól függetlenül így összegezhető az idei Business Idol rovatunk interjúalanyainak véleménye. Évente jelentkező sorozatunkban most kilenc munkája iránt elkötelezett vezetőt mutatunk be, nyolc nőt és egy férfit. Ők azok az inspiráló szakemberek, akik sikerüket nemcsak annak köszönhetik, hogy lojálisak a munkahelyükkel szemben, hanem érzékenyen reagálnak a fogyasztók igényeire is.


Megkérdeztük a ChatGPT-t, hogy mondjon rólad szakmai vonatkozásban két mondatot. Szerinted mi volt az?

Yalcinkaya Veronika: Valószínűleg azt mondaná, hogy a Raiffeisen Bank marketingstratégiájának meghatározó alakja vagyok, aki a hagyományos értékeket ötvözi az innovatív megoldásokkal. Talán azt is kiemelné, hogy fontosnak tartom a folyamatos fejlődést és a csapatom szakmai tudásának bővítését, hogy a bank mindig a piac élvonalában maradhasson. Végül is a célunk az, hogy a Raiffeisen az ügyfelek által leginkább ajánlott és legmodernebb pénzügyi partner legyen Magyarországon.

Mit szólna a pályakezdő éned, ha hirtelen a mai pozíciódban találná magát?

Y.V.: Őszintén szólva, a pályakezdő énem valószínűleg teljesen le lenne nyűgözve a mostani tempó, a felelősség súlya és a problémák komplexitása láttán. Ugyanakkor hiszem, hogy a bennem lévő ambíció és a kemény munkára való hajlandóság már akkor is megvolt, így valószínűleg gyorsan belejönne a feladatokba. Biztosan izgalmas kihívásnak tekintené, hogy egy ilyen dinamikusan fejlődő bank marketingjét irányíthatja.

A mesterséges intelligencia végtelen távlatokat nyit, de hol vannak a te határaid? Hogyan találod meg az egyensúlyt az életedben?

Y.V.: A határaim ott húzódnak, ahol a technológia az emberi kapcsolatokat és az empátiát kezdi helyettesíteni. A banki szektorban elengedhetetlen a bizalom, amit a személyes kommunikáció és a valódi megértés épít. Az egyensúlyt a családommal töltött idő és a kulturális programok jelentik számomra, amit azért manapság már egyre nehezebb megtartani, és egyre többször nem is sikerül.

Szkeptikusan vagy bizakodva tekintesz a mesterséges intelligenciára?

Y.V.: Inkább óvatos optimizmussal tekintek az AI-ra. Látom benne a hatalmas lehetőségeket, de tisztában vagyok a kockázatokkal is. Fontos, hogy felelősségteljesen és etikusan alkalmazzuk ezt a technológiát. A Raiffeisen Banknál kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy az AI bevezetése az ügyfeleink számára is előnyös és biztonságos legyen.

Az AI korában fontos lesz a kreatív gondolkodás, a komplex problémamegoldó készség 

A munka során mire használjátok az AI-t?

Y.V.: A Raiffeisen Banknál folyamatosan nyomon követjük és implementáljuk a technológiai fejlődés nyújtotta innovációs lehetőségeket. Így van ez az AI esetében is, csoport és helyi szinten is vannak AI kezdeményezések, van amit már beépítettünk a működésbe, és vannak tréningek, hogy a kollégák megfelelő módon tudják használni az AI megoldásokat. Minden területet arra ösztönzünk, hogy a számára releváns megoldásokat próbálja integrálni. Erre van egy szervezeti működésünk, ahol ún. területi „AI ambassadorok” irányítása mellett szervezett módon történik az AI megoldások bevezetése, folyamatos visszajelzésekkel és tudásmegosztással. A marketingcsapatom pedig már most is alkalmaz AI-t eszközöket, elsősorban a kreatív területen nyújt gyors, használható segítséget:  kreatív koncepciók és javaslat, képekből videó generálás, szövegírás és fordítás előkészítése az, amire szabályozott módon tudjuk szabályozni. 

Mit gondolsz, hogyan alakítja át a céged működését a mesterséges intelligencia?

Y.V.: Az AI hatékonyabbá és gyorsabbá teheti a banki folyamatokat, csökkentheti a költségeket és javíthatja az ügyfélélményt. A Raiffeisen Bank elkötelezett az innováció iránt, és folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket, ahol az AI bevezetése versenyelőnyt jelenthet. Az AI segít abban, hogy még inkább ügyfélközpontúvá és innovatívvá váljunk.

A fogyasztók elérésében és kiszolgálásában hogyan segít az AI?

Y.V.: Általánosságban elmondhatjuk, hogy az AI lehetővé teszi, hogy személyre szabott ajánlatokkal és információkkal célozzuk meg az ügyfeleinket. A chatbotok és virtuális asszisztensek segítségével gyorsabb és hatékonyabb ügyfélszolgálatot nyújthatunk. Az AI alapú elemzések segítségével jobban megérthetjük az ügyfelek igényeit, és testreszabott megoldásokat kínálhatunk számukra.

Mit éreznek meg ebből a fogyasztók?

Y.V.: A fogyasztók elsősorban a gyorsabb és kényelmesebb ügyintézést fogják érezni. A személyre szabott ajánlatok és a proaktív kommunikáció révén úgy érezhetik, hogy a bank törődik velük és megértő a szükségleteik iránt. Ez növelheti az elégedettséget és a lojalitást.

Szerinted az AI térhódításával milyen új készségek elsajátítására lesz szükségünk?

Y.V.: Az AI korában fontos lesz a kreatív gondolkodás, a komplex problémamegoldó készség és az adaptációs képesség fejlesztése. Emellett elengedhetetlen lesz a digitális tudás erősítése és az adatkezelési ismeretek bővítése. A legtöbb munkahelyen már a közeljövőben is azok lesznek sikeresek, akik képesek kihasználni az AI által nyújtott lehetőségeket.

Produkciós kreditek
fotó: Dombóvári Judit, Pejkó Gergő 
smink: Takács-Kovács Anita, Udvary Dóra (MAC Cosmetics) 
haj: Ternyák Kata (Kérastase, L'Oréal Professionnel) 
styling: Martinecz Andrea


Neked ajánljuk

A ROVAT LEGNÉPSZERŰBB CIKKEI

A csendes vá...
1

A csendes vágás az, amivel a cégek elérik, hogy felmondjon az alkalmazott

2024.05.08. 2 perc olvasás

A csendes vágás az, amivel a cégek elérik, hogy felmondjon az alkalmazott

5 jel, hogy...
2

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

2023.07.05. 3 perc olvasás

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

Mi az a kávé...
3

Mi az a kávéscsésze teszt, amin a legtöbben megbuknak az állásinterjún?

2024.09.21. 2 perc olvasás

Mi az a kávéscsésze teszt, amin a legtöbben megbuknak az állásinterjún?

3 dolog, ami...
4

3 dolog, amit sose viselj egy állásinterjún

2024.08.22. 2 perc olvasás

3 dolog, amit sose viselj egy állásinterjún

4 lekezelő m...
5

4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné

2024.10.25. 2 perc olvasás

4 lekezelő mondat, amit sok ember használ a munkahelyén anélkül, hogy észrevenné

3 dolog, ami...
6

3 dolog, amit a főnöködnek nem szabad tudnia rólad

2025.03.22. 2 perc olvasás

3 dolog, amit a főnöködnek nem szabad tudnia rólad

Állás nélkül...
7

Állás nélkül maradhat az X-generáció, ezért nem akarják őket felvenni

2024.11.06. 1 perc olvasás

Állás nélkül maradhat az X-generáció, ezért nem akarják őket felvenni

4 dolog, ami...
8

4 dolog, amit sose mondj a főnöködnek

2024.12.09. 2 perc olvasás

4 dolog, amit sose mondj a főnöködnek

Ezek is érdekelhetnek

Új nemzetköz...

Támogatott tartalom

Új nemzetközi tőzsdéket érhetsz el a Raiffeisen online platformján

Támogatott tartalom

2025.03.14. 3 perc olvasás

tőzsde

Tavaszi eleg...

Támogatott tartalom

Tavaszi elegancia a Reservedtől – Új kollekció és budapesti üzletnyitás

Támogatott tartalom

2025.03.06. 4 perc olvasás

Interjú Pócs...

Támogatott tartalom

Interjú Pócs Zsuzsannával, a BMW Magyarország marketingvezetőjével

Támogatott tartalom

2025.02.10. 5 perc olvasás

business idol

Interjú Bank...

Támogatott tartalom

Interjú Bank Tamással, a Játékszín tulajdonosával és igazgatójával

Támogatott tartalom

2025.02.10. 6 perc olvasás

business idol

Interjú Csok...

Támogatott tartalom

Interjú Csoknyainé Horváth Gertruddal, a dm Magyarország ügyvezetőjével

Támogatott tartalom

2025.02.07. 5 perc olvasás

business idol

Interjú Luká...

Támogatott tartalom

Interjú Lukács Anitával, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatójával

Támogatott tartalom

2025.02.03. 7 perc olvasás

business idol

Interjú Pata...

Támogatott tartalom

Interjú Pataky Piroskával, az MBH Bank marketingigazgatójával

Támogatott tartalom

2025.01.29. 5 perc olvasás

business idol

Interjú Deut...

Támogatott tartalom

Interjú Deutsch Krisztinával, a Futureal Group igazgatósági tagjával, bérbeadási és marketingigazgatójával

Támogatott tartalom

2025.01.29. 5 perc olvasás

business idol

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves