A 90-es évek egyik nagy slágerét dolgozták át a menstruáció témájára – a gyönyörűen animált videó pedig nem fél megmutatni a valóságot.
CeCe Peniston Finally című dalát valószínűleg senkinek nem kell bemutatni, a 90-es évek egyik legnépszerűbb szerelmes slágerét ma is szívesen dúdoljuk, ha felcsendül a rádióban. Hát még a Bloody Good Period jótékonysági szervezet által újragondolt változatát! A dalszöveg ezúttal nem Mr. Igaziról szól, hanem arról a témáról, ami minden nőt érint élete során: a menstruációról. A klip május 28-án, a menstruációs higiénia nemzetközi napján debütált a #NoShameHere kampány keretében, és arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy semmi szégyellnivaló nincs a menstruációban.
A menstruációs szegénység ellen küzdő szervezet legutóbbi felmérése szerint még mindig rengeteg stigma és szégyen övezi a menstruáció témáját: 10-ből 9 megkérdezett nő állította, hogy átélt már menstruációs szorongást a munkahelyén, 63% szeretné, ha a munkáltatói és kollégái előtt is lehetne nyíltan beszélni a havi vérzésről, 25% pedig kiesett már a munkából a menstruációhoz köthető panaszok miatt. Továbbá arról sem feledkezhetünk meg, hogy a menstruációs szegénység helyzetén sokat rontott a koronavírus-járvány, csak Nagy-Britanniában hatszorosára nőtt azon nőknek a száma, akiknek problémát jelent minden hónapban megvásárolni a menstruációs eszközöket (betétet, tampont, kelyhet stb.)
A színes animált videóban a jól ismert sláger dallama csendül fel, a szöveget azonban a menstruáció témájához igazították. A „Typically” címre keresztelt változatban szó esik például a havi vérzést kísérő kellemetlen tünetekről (izzadás, dekoncentráltság) és minden olyan kínosnak vélt szituációról, amibe a nők a testük természetes működése miatt kerülhetnek. Mindeközben a kisfilm sem takargatja a valóságot: a vér épp olyan piros, mint a valóságban – nem kék, mint a betétreklámokban –, és egyszer egy tampon, másszor egy betét vagy egy vérrel teli menstruációs kehely tűnik fel.
A dalt Chiara Hunter énekelte fel, a klipet pedig Anna Ginsburg és Caitlin McCarthy rendezte.
„Nagyon tudatosan akartunk olyan videót készíteni, ami szórakoztató, pozitív és a nőket ünnepli. A dalszöveg megírásakor is az volt a célunk, hogy olyan frappáns mondatok legyenek benne, amikkel az emberek azonosulni tudnak, miközben szórakoznak és akár tanulnak is valami újat” – nyilatkozta a Campaign magazinnak Susan Hosking, a projekt kreatív rendezője. „Lehetőségünk nyílt őszintén és nyíltan beszélni azokról a dolgokról, amelyek a testünkben zajló természetes folyamatok részei. Ráadásul ez volt a legelső alkalom, hogy egy reklámfilmben a méhnyálkahártya szót.”
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!