Példátlan médiapiaci összefogás született a menstruációs szegénység ellen.
A menstruáció nem kiváltság, hanem alapvető szükséglet – ez az indikátora a Central Médiacsoport kiterjesztett MENSZ kampányának. A kiadócsoport női márkáihoz csatlakoztak a GLAMOUR és Kiskegyed magazinok, a Női Váltó és WMN, a Terézanyu Projekt, valamint mi, az ELLE is, hogy közösen irányítsuk a figyelmet a menstruációs szegénység valóságára, így próbálva csökkenteni annak társadalmi terheit.
Magyarországon sok lány és nő ma is úgy éli meg a menstruációs napokat, hogy nem tud iskolába menni, nem megy be dolgozni, kimarad a közösségi életből – csak mert nincs pénze betétre. Erre a jelenségre szeretné felhívni a figyelmet a Central Médiacsoport női portfóliója a MENSZ – Mert a menstruáció nem kiváltság, hanem szükséglet kampányával. A Central célkitűzése, hogy női márkái (Nők Lapja, NLC.hu, Házipatika.hu, Marie Claire, Story, Best, Meglepetés) összefogásával minél több olyan cikk, riport, videóriport készüljön a témában, amely a női olvasók támogató figyelmét kéri.
A menstruációs szegénység hazánkban olyannyira tabutéma, hogy még adat sem áll rendelkezésre arról, hány ezer gyereklány és nő érzi magát megszégyenülve minden hónapban azért, mert nincs pénze megvenni az intimhigiéniai termékeket. (Becslések szerint csak Nógrád és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében 4–5 ezer nő érintett.) Ők a megfelelő biztonság hiányában minden hónapban napokra maradnak ki az iskolából vagy a munkából, de a higiénia hiánya az állandó fertőzéseket, majd az ebből következő koraszülés veszélyét is magában hordozza. Ezeknek a nőknek a különböző betétpótló kényszermegoldások kitalálása mellett nőiességük megélése is komoly pszichés terhet jelent, gyakran beszélni sem mernek a felmerülő gondjaikról.
Rajtuk kíván segíteni a női célcsoportokat megcélzó médiumok kiterjesztett MENSZ kampánya. A szerkesztőségek saját felületeiken keresztül járulnak hozzá a párbeszéd elindításához, és ahhoz, hogy a menstruáció körüli tabu ledőljön – és végre valós segítség érkezzen oda, ahol a legnagyobb szükség van rá.
A tájékoztatás, figyelemfelhívás, edukáció mellett országos gyűjtést is szerveznek a menstruációs szegénységben élőknek, melynek szakmai felügyeletét a Baptista Szeretetszolgálat munkatársai látják el. Ők országos jelenlétükkel és célzott gyűjtéseikkel a rászoruló régiókban segítenek eljuttatni a megfelelő termékeket azokhoz, akik jelenleg kimaradnak mindenből – csak mert nincs pénzük menstruációs termékre. A kampány szlogenje egyszerű, de erős: MENSZ – Mert a menstruáció nem kiváltság, hanem szükséglet.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!