A Trojka Színházi Társulás darabja
Soós Attila: Olyan független színházi társulás vagyunk, akik harmadik éve hajtjuk a fogatot, az előadók, az alkotók, a nézők hármas fogatát, immáron a hetedik produkciónkkal. Függetlenségünk áldása a kísérletezés lehetősége a témaválasztásban és a prózai és a fizikai színház kapcsolatában, miközben hűek vagyunk a brechti, a becketti, és a meyerholdi színház hagyományaihoz is.
ELLE: A fizikai színház egyre ismertebb-elismertebb műfaj. Alkotóként miért választottad?Csodálatos lehetőség fizikálisabb jelentéskódokkal, festményszerűbb komponálással, filmszerűbb időhasználattal színpadra alkalmazni olyan irodalmi műveket, mint Franz Kafka A kastély című regénye, Georg Büchner Lenz című elbeszélése, Jean Genet A paravánok című drámája, vagy a most készülő, Heinrich von Kleist O.márkinéja.
ELLE: Mi ragadott meg Virginia Woolf szövegében?Tartalmilag az öngyilkosságát előkészítő szerzőnő hátborzongató személyessége egy évszázadokon átívelő „egyszemélyes” regényben. Formailag a melankólia időbeli és térbeli ábrázolásának lehetőségei és csapdái – amik rabul is ejtettek a próbafolyamat során.
ELLE: Az Orlando igazi „gender”-problémára világított rá közel száz éve a férfiból lett nő történetével. Mennyiben kellett korszerűsíteni a művet?Annyiban korszerűsödött, hogy ma játsszuk, és ma divat lett „gender” témával, a szexuális sokféleséggel foglalkozni. Csak egy példa: a 2017-es évet
a National Geographic magazin a Gender Revolutionnal indította.
ELLE: A moziban Tilda Swinton alakította remekül a főhőst, te Petrik Andreára bíztad a szerepet. Miért?Mert Petrik Andreának elhiszem a női testben élő férfit.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!