Ha szívesen merülsz el az érzelmekre és az intellektusra is ható művészeti alkotásokban, ez a három budapesti kiállítás garantáltan tetszeni fog.
A Deák Erika Galériában dekoratív mélység tárul elénk Nadia Kaabi-Linke érzékeny rétegzettségű munkáin keresztül, addig az Einspach Galériában Nádler István dinamikus vonalai és robbanó gesztusai transzcendens utazásra invitálnak. Az acb Plus Galériában pedig Kendell Geers képi provokációi rázzák fel a valóságérzékelésünket. Három tárlat, három külön világ – utazz a művészetekkel, Budapest belvárosában!
Einspach & Czapolai Fine Art – a tárlat április 4-ig megtekinthető
Nádler István a magyar neoavantgard és az egyetemes képzőművészet megkerülhetetlen, óriási hatású alkotója. Az absztrakció és figurativitás határán mozgó műveinek geometrikus formavilága, dinamikus gesztusai, erőteljes kontrasztjai nem csak a hatvanas-hetvenes évekbeli-, hanem a legújabb munkáinak is könnyen felismerhető jellegzetességei. A világ káoszában rendet kereső és teremtő képei a kiállítás címében is elárulják céljukat: új, a korábbitól eltérő művészi útkeresés lenyomatait láthatjuk. Nádler műveinek középpontjában a belső izzás, a szigorú geometriai elemek, a ragyogó színek szoros összefonódása, összjátéka áll, amelyek az egyetemes harmónia, a külső és belső rend keresését tárják a nézők elé.
acb Galéria Plus – a tárlat április 25-ig megtekinthető
Az acb Galéria Plus termében található tárlat, a The Treason of Images (A képek árulása) a galéria honlapján található megfogalmazása szerint „nem csupán egy kiállítás, hanem manifesztum egy válságban lévő világ számára, ahol a képek, szavak és ideológiák fegyverekké váltak a jelentésért folytatott folyamatos küzdelemben.” A kiállítás Magritte ikonikus (pipát ábrázoló, de feliratával ennek ellenkezőjét hirdető „Ez nem egy pipa”) képe mellett a duchampi hagyományokat követve a mai digitális korban tapasztalható jelentésvesztésnek, a deepfake-nek és a mesterséges intelligencia és emberek által manipulált médiaformák egyre nagyobb méreteket öltő elterjedésének tart tükröt. Első pillantásra AI generáltnak és Instagram-kompatibilisnek tűnő képei azonban tele vannak a fekete humor, a társadalomkritika és a harcos ellenállás szellemiségével. A színes felszín alatt arra is képesek, hogy elgondolkoztassanak a világ és saját médiafogyasztási és felhasználási szokásainkról.
Deák Erika Galéria – a tárlat április 17-ig megtekinthető
Első alkalommal ismerkedhet meg a magyar közönség az ukrán és tunéziai gyökerekkel is rendelkező berlini művész munkásságával. Alkotásai a világ legjelentősebb közgyűjteményeiben, New York, Párizs, Kijev, Hongkong kiállítótereiben is megtalálhatók. Érzékeny felületek és finom megmunkáltság áll komoly kontrasztban a művek mondanivalójának súlyával. Társadalmi, politikai reflexiók nehéz üzeneteit közvetítik, miközben filigrán kimunkáltságuk segíti az érzékekkel és az értelemmel való kapcsolódást is. A sokszínű művész repertoárjában festmények, installációk egyaránt megtalálhatóak, optikai csalódások nyomán létrejövő izgalmas textúrák – egy igazi multiszenzoros utazás vár ránk a kortárs migráció, identitás témaköreit feldolgozó művek között.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!