A jövő szó hallatán legtöbben repülő autókra és szupermodern robotkarokra asszociálunk, de legalábbis valami misztikus, távoli dologra, ami grandiózus változásokkal van tele. Az igazság azonban az, hogy a jövő már ma is velünk van.
A jelenünk minden apró lépése meghatározza, kezdve attól, hogy hány percesre nyújtjuk a reggeli zuhanyt, egészen addig, hogy mit veszünk le a polcról a boltban. Minden tettünk egyben döntés is, amivel alakítjuk a saját magunk és a következő nemzedékek jövőjét.
Rajtunk múlik, hogy milyen gondolatoknak adunk teret, hogyan és miről kommunikálunk, milyen világot teremtünk. Hogy ebben a világban megvalósul-e az egyenlőség minden tekintetben, kik részesülnek kellő oktatásban, mi történik a szemetünkkel, vagy épp meddig marad ivóvizünk – hiszen a jövő kulcsát az egyéni és társadalmi felelősségvállalás jelenti.
A Coca-Cola Magyarország tisztában van azzal, hogy a világ egyik vezető nagyvállalataként mekkora hatással bír, éppen ezért elkötelezett, hogy szemléletformáló erejét a társadalom számára leghasznosabb ügyekben kamatoztassa. Folyamatosan dolgoznak azon, hogy innovatív technológiákat alkalmazva csökkentsék a felhasznált műanyagot és alumíniumot, fejlesszék a fenntartható csomagolóanyagaikat és népszerűsítsék a szelektív hulladékgyűjtés fontosságát. A csomagolóanyagokhoz kapcsolódó emissziók csökkentése kiemelt fontosságú. Palackjaik Európa 15 országában 100 százalékban újrahasznosított PET műanyagból készülnek, így jóval kevesebb fosszilis energiahordozó felhasználásával készült, szűz műanyagot használnak. A The Coca-Cola Company pilot projektekben vizsgálja az újratölthető és az automatából kimért megoldásokat, hogy a fogyasztók kevesebb csomagolóanyag felhasználásával és alacsonyabb ökológiai lábnyom mellett élvezhessék termékeiket.
Emellett folyamatosan csökkentik a felhasznált csomagolóanyagok mennyiségét és jelentős összegeket ruháznak be új csomagolóanyagok fejlesztésébe, mint a több terméket összefogó zsugorfólia kiváltása újrahasznosított kartonfogantyúval, vagy a 100 százalékban növényi eredetű PlantBottle palack.
Az ökológiai lábnyom csökkentése azonban nem minden, a társadalmi felelősségvállalás támogatására létrehozott The Coca-
Cola Foundation – a vállalat jótékonysági szervezete – közel 40 éves fennállása alatt több mint 1 milliárd dollárnyi összeggel segített különböző fenntartható közösségi, társadalmi és a fenntarthatósággal kapcsolatos kezdeményezésekkel világszerte, az újrafeldolgozás, víz, és a nők és fiatalok helyzetének javításán keresztül.
Az elmúlt években pedig körülbelül 56 millió dollárral támogatták a Covid–19 miatt nehéz helyzetbe került embereket nemzetközi szinten. Hazai viszonylatban a Magyar Vöröskereszten keresztül 200 ezer dollárnyi adománnyal, többek közt élelmiszer-, higiéniai és tisztítószer-csomagok, valamint pszichoszociális segítségnyújtás formájában.
A vizek megmentése, a tudatos csomagolás és a hulladék begyűjtése szintén fontos témák. A nagy sikerű Hulladékmentes Tisza újrafeldolgozási program keretén belül, a Tiszai PET Kupával és az Országos Vízügyi Főigazgatósággal összefogásban 80 tonna műanyaghulladékot gyűjtöttek össze a folyóból, melynek másodnyersanyagként való felhasználásával létrehozták a Plasztikkajak prototípusát. Ezenkívül GPS-alapú nyomkövetést építettek ki a hulladéktérképezés támogatására, hogy a program organikus módon a jövőben is folytatódhasson.
A vizesélőhelyek védelmében a The Coca-Cola Foundation és a WWF egy hét évig tartó együttműködés során dolgozott azon, hogy 6 ország, közöttük hazánk bevonásával az Ó-Dráva holtágának helyreállításával a létfontosságú vizesélőhelyeket és ártereket mentsen meg a Duna és mellékfolyói mentén. A Coca-Cola Magyarország 2007 óta dolgozik együtt a WWF-fel az édesvízkészletek megőrzésén, valamint hogy javítsa vállalati szintű vízfelhasználásának hatékonyságát, egy élhető jövő érdekében.
Mert bár számtalan kérdésben nem tudjuk, mit hoz a holnap, az egészen biztos, hogy pozitív változásokra, tudatos választásokra, globális és lokális szintű cselekvésekre van szükségünk a fenntarthatóság jegyében.
Sonia Dimogli, a Coca-Cola Magyarország ügyvezetője szeptemberben csatlakozott a magyar csapathoz. Sonia korábban az athéni székhelyű palackozó partnernél töltött be vezető pozíciót, és a mentorálást és a helyi társadalmi elköteleződés erősítését tűzte ki elhivatott céljaiként. Ennek egy izgalmas pillére #azénjövőm program, ami ingyenes képzéseket biztosít a jelenleg nem aktív munkavállaló,18–35 éves korosztály számára. A program egyébként pont Görögországból indult és itthon is egyre szélesebb ismertségnek örvend. A személyes workshopokon felül egy, a közelmúltban teljesen megújult, a célcsoport tartalomfogyasztási szokásaihoz adaptált online platformon keresztül is elérhetőek az önfejlesztő tananyagok, melyek segítségével a fiatalok közelebb kerülhetnek álmaik eléréséhez. Ezt a programot a Coca-Cola HBC Magyarország, a Coca-Cola Company stratégiai palackozó partnere hívta életre itthon.
A fentebb már említett szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítését célzó kezdeményezések kapcsán pedig szintén van magyar kezdeményezés. A vállalat alig pár hete indította útjára a „Nem vagyok szemét” kampányát, ami kifejezetten az otthonunkon kívüli szelektív gyűjtést támogatja közösségek bevonásával, akiket arra biztat, hogy szelektív kukákra pályázzanak, így segítve a körforgásos gazdaság megvalósulását.
A Coca-Cola Magyarország elkötelezett a közösségek támogatása és a fenntartható fejlődés mellett, erről további információt itt olvashat: https://www.coca-cola.hu/tegyunk-jot.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!