Vannak olyan esetek, amikor minden jószándékunk ellenére félremennek a dolgok. A következőkben egy luxushotel dolgozói avattak be azokba az udvarias(nak hitt) szokásokba, amiket titkon utálnak.
A hotelek személyzete rengeteg különböző emberrel találkozik nap, mint nap, ezért a legjobb, amit megtehetsz, ha egy szállodában alszol, az az, hogy kedves vagy az ott dolgozókkal. Néha azonban elsülhet úgy is, hogy a legnagyobb igyekezeted és jószándékod ellenére teljesen félremennek a dolgok és csak kihívod magadra a személyzet ellenszenvét. Most egy luxushotel dolgozója mesélte el, melyek azok az apró, de nagyon is idegesítő (illem)szabályok, amiket sokan udvariasnak hisznek, pedig abszolút nem azok!
A folyosón egymagában búslakodó takarítókocsik minden „jóval” meg vannak tömve. Törölközők, lepedők, tusfürdők, samponok és még sok más tisztálkodási felszerelés is lapul rajtuk, sokan pedig úgy gondolják, hogy azzal csak megkönnyítik a takarítónő munkáját, ha elvesznek ezt-azt, amit aztán beraknak a szobájukba. A takarítóknak viszont ki van adva, hogy a szobában lapuló, még felbontatlan/használatlan dolgokat is cseréljék le, ezért feleslegesen pazarolsz el csomó terméket!
A szállodákban dolgozóknak az a dolguk, hogy kedvesek legyenek veled még akkor is, ha a való életben egyáltalán nem szimpatizálnának veled – tulajdonképpen ezért kapják a fizetésüket. Épp ezért, ne próbálj meg barátságot kötni velük, személyeskedő kérdésekkel traktálni őket vagy éppen életre szóló barátság reményében jópofizni valamelyikükkel, mert naponta több tíz-száz hozzád hasonlóval találkoznak, akikhez ugyanolyan kedvesnek kell lennie.
A takarítóknak több, mint elég munkájuk van a szállodában, nem az ő dolguk, hogy a különlegesebb kéréseket (pl. virágcsokor, drága pezsgő-bor beszerzése, szoba kidekorálása stb.) borravaló fejében végrehajtsák, sőt, nagy bajba is kerülhetnek akkor, ha ez kiderül a főnöküknél. Ne hozd őket kényelmetlen helyzetbe azzal, hogy visszautasítsanak vagy nyomásból igent mondjanak, mert ez megalázó, a munkájukra nézve pedig veszélyes a számukra.
A turisták körében egyre nagyobb gyakorlat a takarítók borravalóját a párna és a takaró alá, vagy esetleg más, rejtett helyre tenni. Ennek az az oka, hogy a legtöbbször mindig más takarítja az adott szobát, a vendégek pedig szeretnék, hogy az kapja meg a borravalót, aki tényleg alapos takarítást végez. A furcsa helyekre dugott pénzt viszont szabályból elveszett értéknek kell nyilvánítaniuk a takarítónőknek, amiket le kell adniuk a recepciónak. A munkájuk megtartása érdekében muszáj be kell tartaniuk ezt a szabályt, ekkor pedig lőttek a borravalójuknak is.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!