Quantcast
Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

Közel 4 000 látogatóval aratott sikert a 10. jubileumi BCEFW

Budapest Central European Fashion Week

2022. szeptember 13.

6 perc olvasás

Elle Decoration
MDDÜ Szépművészeti Múzeum 2020 tavaszi/nyári divatbemutató Budapest Central European Fashion Week tavasz-nyár trend
Közel 4 000 látogatóval aratott sikert a 10. jubileumi BCEFW
© Magyar Divat & Design Ügynökség

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében idén ősszel 10. jubileumát ünneplő Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) központi eseményét a hétvége során több mint 2000-en látogatták meg a Szépművészeti Múzeum falai között, ahol az impozáns művészeti alkotások mellett vonultak fel a jövő tavasz-nyár divattrendjei. Összesen 24 márka küldte kifutóra legújabb darabjait, a magyarok mellett két lengyel és hét ukrán tervező is képviseltette magát a budapesti divathéten. A stiláris körkép nagyon vegyes volt, a klasszikus stílustól a streetwear márkákig láthattak kollekciókat az érdeklődők, városszerte pedig közel 30 kiegészítő esemény pezsdítette fel a budapesti divatéletet, így összesen közel 4 000 érdeklődőt fogadott a rendezvénysorozat. 


Augusztus 29. és szeptember 4. között a divatrajongók és divatipari szakemberek közel 30 kísérőrendezvényen vehettek részt a Budapest Central European Fashion Week alatt, amelyek között voltak kerekasztal-beszélgetések, workshopok, divatbemutatók, sőt még jógaóra is, de egyedi kedvezményekkel is készültek a tervezők showroomjaiban az arra kíváncsiaknak. Az egyhetes, gazdag programkínálat megkoronázása a hétvége volt, ahol több mint 2 000 helyszíni látogató sorakozott a Szépművészeti Múzeum előtt, hogy megtekintse a legfrissebb tavasz-nyári trendeket

Budapest Central European Fashion Week

A BCEFW minden szezonban legjobban várt programeleme, az idén ősszel közel 600 fős stáb által szervezett két napos divatbemutató sorozat. A kép vegyes volt: akadt, aki hagyományosan, virágmintákkal és élénk színekkel képzelte el a tavaszt, más már a nyárnak hódolt a keleti utazások inspirálta modelljeivel. Az elegáns darabok sem hiányozhattak, flitteres kosztümökben, szatén estélyikben is gyönyörködhetett a közönség. Kiemelt érdeklődés övezte az ukrán show-kat, ugyanakkor a lengyel tervezők is hatalmas közönségsikert arattak. A múzeum reneszánsz csarnokában a bemutatók között a vendégeknek lehetőségük nyílt a kiállított kiegészítőtervezők darabjainak megvásárlására is.

Budapest Central European Fashion Week

Közép-Európa legnagyobb divat seregszemléje a hazai hírességeket és a külföldi szaktekintélyeket is vonzotta. Utóbbiak között említhetjük az olasz L’OFFICIEL, a brit Forbes, a New York-i The Cut vagy az ukrán VOGUE szerkesztőit. A divatbemutatók első soraiban olyan nemzetközi influencerek foglaltak helyet, mint az indiai származású Farhana Bodi vagy a világsztárokat öltöztető francia stylist, Loicka Grace. Az esemény ismét tudatosan a nagy nemzetközi divathetek előtt valósult meg, így a résztvevők között magas számban fogadták a szervezők a legnagyobb forgalmazók buyereit, akik számára adott volt a lehetőség, hiszen még a teljes vásárlási keretükkel rendelkezve tekinthették meg az új kollekciókat, köztük az ukrán márkák legfrissebb modelljeit, a magyar-ukrán összefogás eredményeként. 

„A Magyar Divat & Design Ügynökség csatlakozott a Support Ukrainian Fashion kezdeményezéshez, amely az ukrán tervezők megsegítésére jött létre. A kijevi divathét szervezőivel több éves partneri viszonyban állunk, idén pedig ők is fontos évfordulót ünnepelnek: 25 éve rendezik meg az eseményt az ukrán fővárosban. Az ukrán divathét viszont a háborús helyzet miatt idén elmarad, így felajánlottuk, hogy Budapest adhasson helyszínt a legfrissebb ukrán kollekciók prezentálásának, több más európai divathét előtt”

– avat be az együttműködés részleteibe Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese.

Budapest Central European Fashion Week

Jelentős volt az esemény online nézettsége is, a divatbemutatókat élőben követhették az érdeklődők az Ügynökség Facebook és TikTok felületein, utóbbin a legnézettebb bemutató több mint 66 000 embert vonzott a telefonok képernyői elé. A BCEFW közösségi média tartalmai a két nap alatt több mint 600 000 felhasználót értek el.

Az idén négyéves Magyar Divat & Design Ügynökség egyik stratégiai célja, hogy Budapestet a régió divatfővárosává tegye, egyúttal vonzó desztinációvá a divat és design iránt fogékony utazók számára, akik célzottan keresik a magyar kreatívipar termékeit. Ennek egyik kiemelt eszköze az idén ősszel 10. alkalommal megrendezett BCEFW, amely immár tíz szezon óta támogatja a magyar és régiós tervezők eladásainak és láthatóságának növelését. 

Budapest Central European Fashion Week

A promóciós és kereskedelmi aspektus mellett a rendezvény idén is jó ügyet szolgált, a jegyértékesítésből származó teljes bevétellel, közel 2,3 millió forinttal ezúttal is az Ökumenikus Segélyszervezet munkáját támogatja az MDDÜ, akik a befolyó összeget az ukránokat segítő programjukra fordítják. 

A tervezők kollekciói már megtalálhatóak a BCEFW honlapján!

***

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára. A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről-évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week vagy a Maison&Objet designvásár. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.

Budapest Central European Fashion Week

Budapest Central European Fashion Week

A Magyar Divat & Design Ügynökség 2018-as megalakulása óta rendezi meg évente két alkalommal a közép-európai régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week-et. Az esemény évek óta a nagyközönség, a buyerek, a tervezők, az influencerek, valamint a hazai és nemzetközi média találkozásának elsőszámú állomását jelenti a térségben. A hazai divat- és designipari rendezvények hozzájárulnak Magyarország turisztikai vonzerejének és a nemzetgazdaság növekedéséhez, láthatóságot biztosítanak a magyar márkáknak, továbbá nemzetközi megrendeléseket eredményezhetnek. Az Ügynökség kiemelt célja, hogy bekapcsolja a hazai divat- és designipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig régiós központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül is erősítve az országimázst.

Budapest Central European Fashion Week

Ukrainian Fashion Week

Az Ukrainian Fashion Week 1997-ben alakult, és Közép-Európa első prêt-à-porter rendezvénye. Az UFW évente kétszer, február elején és szeptember elején kerül megrendezésre, teljes mértékben megfelel a divathetekre vonatkozó világszabványoknak. Az Ukrán Divathét minden szezonjában 30-40 divatbemutatót tartanak, és körülbelül 12 000 vendéget fogadnak, továbbá rendszerint 150 ukrán és nemzetközi sajtómunkatárs vesz részt a rendezvényen. Intézményként küldetésük az ukrán tervezők népszerűsítése a világ minden táján.

A ROVAT LEGNÉPSZERŰBB CIKKEI

Eladó a legendás Gucci főhadiszállás – less be velünk Tom Ford egykori otthonába!
1

Eladó a legendás Gucci főhadiszállás – less be velünk Tom Ford egykori otthonába!

2022.07.07. 2 perc olvasás

Eladó a legendás Gucci főhadiszállás – less be velünk Tom Ford egykori otthonába!

Hihetetlen, milyen fényűző villában él Kylie Jenner!
2

Hihetetlen, milyen fényűző villában él Kylie Jenner!

2022.08.06. 4 perc olvasás

Hihetetlen, milyen fényűző villában él Kylie Jenner!

Elképesztően néz ki Kim Kardashian 60 milliárdos magánrepülője!
3

Elképesztően néz ki Kim Kardashian 60 milliárdos magánrepülője!

2022.08.21. 3 perc olvasás

Elképesztően néz ki Kim Kardashian 60 milliárdos magánrepülője!

Elképesztő luxusban él Meghan Markle és Harry herceg Amerikában
4

Elképesztő luxusban él Meghan Markle és Harry herceg Amerikában

2022.09.02. 3 perc olvasás

Elképesztő luxusban él Meghan Markle és Harry herceg Amerikában

Designlámpák, amik felpezsdítik otthonod
5

Designlámpák, amik felpezsdítik otthonod

2022.06.01. 1 perc olvasás

Designlámpák, amik felpezsdítik otthonod

Ilyen lesz a jövő otthona
6

Ilyen lesz a jövő otthona

2022.06.14. 3 perc olvasás

Ilyen lesz a jövő otthona

Íme Brad Pitt új otthona: 40 millió dollárért vásárolt magának kastélyt
7

Íme Brad Pitt új otthona: 40 millió dollárért vásárolt magának kastélyt

2022.07.29. 3 perc olvasás

Íme Brad Pitt új otthona: 40 millió dollárért vásárolt magának kastélyt

Erzsébet királynő ezekben a csodálatos kastélyokban érezte magát legjobban
8

Erzsébet királynő ezekben a csodálatos kastélyokban érezte magát legjobban

2022.09.10. 2 perc olvasás

Erzsébet királynő ezekben a csodálatos kastélyokban érezte magát legjobban

ezek is érdekelhetnek

Hieronymus Bosch rejtélyes világa a Szépművészeti Múzeumban

Hieronymus Bosch rejtélyes világa a Szépművészeti Múzeumban

2022.02.09. 2 perc olvasás

Látni kell

Az alkotás új útja: Megnyílt a MOME Anyagkönyvtára

Az alkotás új útja: Megnyílt a MOME Anyagkönyvtára

2021.10.19. 3 perc olvasás

Hiánypótló

EDIDA 2021: német tervező az év designere!

EDIDA 2021: német tervező az év designere!

2021.10.18. 2 perc olvasás

DÍJKIOSZTÓ

Fiatal iparművészek munkáiból nyílt kiállítás

Fiatal iparművészek munkáiból nyílt kiállítás

2021.10.17. 1 perc olvasás

1984

Még szebb lett a Mobili Mania

Még szebb lett a Mobili Mania

2021.10.17. 1 perc olvasás

Showroom

Hétvégén jön a catwalk show Budapesten

Hétvégén jön a catwalk show Budapesten

2021.10.14. 1 perc olvasás

Újra élőben

Így zajlott az első DESIGN & DESSZERT délutáni parti a DIEGO-ban

Így zajlott az első DESIGN & DESSZERT délutáni parti a DIEGO-ban

2021.10.11. 2 perc olvasás

Hagyományteremtés

Mellek mindenütt: a divathónap legfeltűnőbb trendje

Mellek mindenütt: a divathónap legfeltűnőbb trendje

2019.10.08. 3 perc olvasás

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves