Lezárult a Budapest Fashion Week, ami a régió divateseményei között meghatározó pozíciót harcolt ki magának, február 10-16 között lezajlott rendezvényeire rekordszámú látogató volt kíváncsi.
Lezárult tehát a a Budapest Central European Fashion Week 15. szezonja, ahol idén közel 50 divatmárka őszi-téli kollekcióját mutatták be divatbemutatók és divatprezentációk során, ahol feltörekvő tehetségek és neves tervezők munkáit egyaránt megtekinthette a 6000 fős közönség. 13 országból érkeztek újságírók, forgalmazók és divatipari szakértők a régiós és magyar tehetségek felfedezésére. Számos divatbemutató látogatása és a díjnyertes magyar márkák megismerése mellett a fenntarthatóságról és az innovációról szóló workshopok beszélgetéseit is meghallgathatta a közönség.
A kifutókon és a közönség soraiban is a bundáktól a neccig és a feketétől a szivárvány minden színéig láthattunk ruhadarabokat és kiegészítőket, mutatjuk a kedvenceinket.
Fiatal, illetve évtizedek óta a pályán lévő szerb és szlovén tervezők mutatkoztak be a divathét első napján, az Apollo Gallery indusztriális tereiben. Halk elektronikus zene és piros fények tették teljessé a futurisztikus hangulatot, miközben a régió tervezői megmutatták, mik lesznek a jövő év trendjei. A show-t megnyitó, színházi és filmes világban is ismert márka, a Budislava lebegő organzái és szőrme kiegészítői, strukturált szabásai és a színvilág fekete-fehér ellentéte romantikus regényhősnők világába repítették a nézőket.
A textilmérnöki végzettségével a fenntarthatóságra és az anyagok újrafelhasználására nagy hangsúlyt fektető Milutin Jadlevic férfi kollekciójának és a márkának is első nemzetközi megjelenése volt ez az alkalom. Rengeteg vizuális jelet fejtegethettek az érdeklődők: újrahasznosított anyagokból készült szoborszerű alkotások, robotok, torreádorok, fétis elemek és biedermeier porcelánok mintáját ötvözték.
A modern technológia beépítése és a fenntartható divat útkeresése a szlovén tervezők munkáiban is komoly hangsúlyt kapott. Argentum 2.0 néven mutatta be kollekcióját a 2023 óta aktív AEMONA. Lágy esésű, feminin estélyik és szigorúan geometrikus, szögletes kabátok ötvözték a szépséget és a funkciót. A darabok elkészítéséhez innovatív, digitális prototípus- és mintakészítési technológiát is felhasznált a tervező.
A márka az újrahasznosítás és a digitális mintakészítés technológiáit felhasználva készített a mindennapokban és alkalmi viseletként egyaránt hordható, csipkékkel, pasztell színekkel díszített darabokat, amik között a pufidzsekitől a fűzőig találhatunk kedvünkre valót.
A magyar divat külföldön is legsikeresebb „zászlóshajó” márkája nem okozott csalódást rajongóknak. A Nanushkát fémjelző finom bőrök, puha gyapjúk, fényes selymek, a magas minőségű anyagválasztásokat az egyszerű, de nagyszerű jegyében választott szabásminták egészítették ki. A 90-es évek iroda divatja és a sport világa is megihlette a tervezőt: oversized zakók, tenisz szoknyák és rózsaszín selymet, vagy épp bézs mesh anyagot kombináló ruhák vonultak fel. A kortárs igényekre és ízlésre szabott, egyszerre visszafogott és bohém stílusú darabok inspirációját magyaros motívumok, tulipán, rózsa hímzéseken érhetjük tetten. A szezon színpalettáját gazdag pasztel színek határozzák meg: a bézs, a kő, a világosszürke és a csokoládé kapta a legnagyobb hangsúlyt, fel-fel villantva a rózsaszín és zöld élénkebb árnyalatait is.
A Fashion Week egyik legkülönlegesebb eseménye volt a magyar kultúrkincsből inspirálódó Zsigmond Dóra férfi ruháinak bemutatója. A kifutón nem csak alig húszéves modellek, hanem az idősebb korosztály is megjelent. A kollekciót inspiráló betyár-világ zaklatottsága a modellek dinamikus, menekülést idéző mozgása is megjelenítette. A kulturális örökség és a kortárs divat mesteri kombinációját láthattuk, amiben a gazdag anyagok, bonyolult minták, bújkáló betyárok képi és művészi világa, a magyar népművészet motívumai, technikái jelentek meg a kifutón modern köntösben.
A magyar divat egyik legikonikusabb szereplője a NUBU, 2007-es alapítása óta külföldi és magyar rajongói évről évre számíthatnak maximális minőség és elegáns minimalizmus jegyében készült kollekcióira. A márka hagyományaihoz híven ebben az évben is magyar képzőművész munkássága adta az inspirációt, a kifutón is megjelenő alkotások, Melkovics Tamás szobrászművész mozdulatlanságukban is dinamizmust árasztó munkái. A tervezési folyamatról így nyilatkoztak a készítők: „A kollekció tervezése során lenyűgözött minket az a mód, ahogy Tamás szobrai szinte életre kelnek, és a formák mozaikszerű felépítésének logikája.” A kollekcióban megjelenő darabokra a NUBU kötelező fekete színe mellett megjelennek a metálos, ezüstös (hidegebb metál és melegebb vas) fények, a bemutatott darabok a szobrokon megjelenő organikus formák ötvözetei a letisztult NUBU stílussal. A divat és a kortárs magyar művészet összefonódása újabb izgalmas kollekciót hozott létre.
Itt láthatsz még több képet az eseményről:
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!