Nehéz elképzelni, de a munkakeresés időszakában is érezhetjük jól magunkat, sőt, a javunkra is fordíthatjuk ezeket a hónapokat.
Leépítés, kiszervezés, összevonás, budget cut – szavak, melyeket túl sokszor hallunk mostanában. „Búcsúzom”, „Elköszönés”, „13 év veletek” – címek, amiket nem szívesen látunk újra és újra felvillanni a munkahelyi email-rendszerben. Jobb esetben kényelmes pozícióból sajnálkozhatunk, mert nekünk még mindig megvan az állásunk. Rosszabb esetben… nos, igen, lehetséges, hogy minket is utolér a végzet. A megalázottság-érzet, a sokk és a tehetetlenségi nyomaték óriási hullámokban magasodik fölénk, majd csap le ránk. A jó hír az, hogy ebbe a tengerbe nem lehet belefulladni. Lehet benne viszont fulladozni, és könnyen beleragadni a homokba. Az Elle S. Tóth Márta, life- és business-coach segítségével megmutatja, hogyan maradhatunk stílusosak, szellemesek és szexisek akkor is, amikor beüt a mennykő.
Legelőször is gondoskodni kell róla, hogy be ne szippantson minket a pánik és a szomorúság. A legjobb módszer az, ha azonnali hatállyal elkészítjük a tervünket. Az új helyzet új lehetőségeket rejt, tehát itt az idő, hogy végiggondoljuk, mi lenne az ideális pálya számunkra, és mit szeretnénk csinálni a következő években. Nagy cégnél folytatnánk, kis- vagy középvállalkozásnál, esetleg belekezdenénk régen dédelgetett álmaink megvalósításába? Amint ezek a vágyak körvönalazódtak, és kész a terv, azonnal nevezzük ki magunkat hivatásos álláskeresővé, valamint márkamenedzserré. Mostantól saját magunkat, tudásunkat, tapasztalatunkat, pozitív személyiségjegyeinket kell értékesítenünk mint egy jól megalkotott brandet. Sebnyalogatás helyett koncentráljunk, és minden nap terv szerint dolgozzunk.
2. Dolgozzunk sokat!
Az első konkrét feladat, amit önmagunk főnökeként kiadunk, lehet a régi önéletrajzok áttekintése és aktualizálása. Nem szabad sajnálni az időt és az energiát, hogy begyűjtsük a kiesett információkat arról, hol, milyen eredményt értünk el, és ha ez számokban vagy százalékokban kifejezhető – az üzleti titkok megtartásával –, akkor írjuk oda. Egy másik hatékonyan végezhető feladat kigyűjteni, mely cégeknél dolgoznánk szívesen, és kiknek fogunk önéletrajzot küldeni. Erről érdemes táblázatot vezetni, hogy amikor visszajeleznek, pontosan tudjuk, kikről van szó, és miért jelentkeztünk náluk.
3. Oszd meg és uralkodj!
Jobb, ha az álláskereső tisztában van vele: az állások 87%-át nem hirdetés útján töltik be. Azaz a létező lehetőségeknek mindössze 13%-ával találkozhat az, aki szorgalmas hangya módjára a hivatalos úton, interneten, újságban talált hirdetésekre küldözgeti önéletrajzát. A hivatásos álláskereső első dolga éppen ezért az, hogy ne szégyellje magát, hanem mondja el az összes lehetséges ismerősének, hogy állást keres, és kérje meg őket, hogy promotálják kvalitásait, sőt, vigyék be az önéletrajzát a saját HR-eseiknek. Emellett a kinézett cégekkel érdemes kapcsolatba lépni akkor is, ha nem láttunk náluk álláshirdetést. Jelentkezzünk be telefonon, lehetőleg a döntéshozónál (titkárnőjénél), és kérjünk ötperces találkozót! Vigyünk be hozzá önéletrajzot, mutatkozzunk be, mondjuk el, hogy ha nincs is lehetőség most, mi érdekeltek maradunk, aztán köszönjünk el. Így legalább félig ismerősök lettünk, márpedig az emberek az ismerőseiket preferálják. Ha mégis találunk nekünk való álláshirdetést, igyekezzünk minél hamarabb jelentkezni a meghirdetés után. Néhány nap alatt mindenhol rengeteg CV gyűlik össze!
Az Elle magazin szeptemberi számában még több tanácsot adunk ahhoz, hogy ne érezzük magunkat rettenetesen a munkanélküliség hónapjaiban sem, és minél hamarabb megtaláljuk a nekünk való munkát.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!