Saját webshopot indított, ami tele van az egészségre káros termékekkel.
Kourtney Kardashian új céget alapított, Poosh néven. Ha két nappal ezelőtt jelentette volna be, jó eséllyel az emberek csak azt hinnék, áprilisi tréfát űz velük a celebritás. De sajnos komolyan gondolta, így Gwyneth Paltrow után most ő az, aki gazdag nőknek felesleges és méregdrága luxustermékeket árul majd.
A Poosh - eredetileg kislánya, Penelope beceneve - definiálása szerint egy 'vezetési útmutató a lehető legjobb élethez' és legfőbb szándéka, hogy segítsen a 'modern életstílus kialakításában, mindenki számára elérhető áron'. A weboldalon található lakberendezési cikkekben, amikben megmondják, mit vegyünk meg, csak a fürdőszobai szemetes ára 1390$(390.000Ft). Első olvasásra olyan, mint a Goop, csak egy fokkal jelentéktelenebb változatban, ugye?
Ezek a weboldalak, és a mögöttük rejlő gondolatok általában idegesítőek, persze, de ártalmatlanok. A webshop egészségügyi része az, ami nagyon aggasztó. Az egyik cikkben az étrendszakértő azt tanácsolja, hogy váltsunk át a gluténmentes étrendre akkor is, ha nem vagyunk rá allergiásak (a legtöbb dietetikus nem tanácsolja a glutén száz százalékos kiiktatását, csak ha érzékenyek vagyunk rá!)
Egy másik cikkben például azt állítják, hogy az organikus bortól nem leszünk másnaposak. De azokból sincsen hiány, amikben olyan ételeket javasolnak, amitől azonnal lapos lesz a hasunk, vagy kerekebb fenekünk.
Az egyik kedvencünk az a cikk, amiben lépésről lépésre leírják, hogyan tudod elkészíteni a 'klasszikus Kourt salátát', ami az influencer Kourtney Kardashian védjegye. A salátában van paradicsom, avokádó, mozzarella és keménytojás is. A vicc az, hogy Kardashian maga nem eszik tejterméket. Más szóval: még maga Kourt sem eszi meg a Kourt salátát?
A helyzet az, hogy akárcsak Paltrow, a legidősebb Kardashian is nagyon, nagyon gazdag. A legjobb dietetikusok és edzők segítenek neki nap mint nap. Ennek fényében kötve hiszem, hogy bárki is elhiszi, hogy valaha akárcsak megkóstolta volna a fogyókúrás shake-t, amit folyamatosan reklámoz. A lényeg, hogy emberek millióival elhiteti, ők is megkaphatják ugyan azt az életet, amibe Kardashian beleszületett. De az életstílus, amit képvisel, valójában egyáltalán nem elérhető a legtöbb ember számára. A Poosh a Goop-hoz hasonlóan (még a dupla 'o' betű is egyezik) irreális, drága és egészségtelen.
A különbség Paltrow és Kardashian között, hogy előbbihez képest Kourtney rajongótáborának zöme fiatalokból áll, akiket minden egyes szó magával ragad, amit az influencer és családja kiejt a száján. Ez a fajta befolyás pedig iszonyúan káros társadalmi szinten, ha nem használják bölcsen.
Az persze nyilvánvaló, hogy nincsenek olyan 'influencer alapszabályok', amik útmutatóval együtt leírják, hogyan legyél jó példakép. De mindenki törekedhet arra, hogy kihozza önmagából a legjobbat, Kardashian ezzel szemben olyan reklámokat tol kisgyerekek arcába, mint a lapos hasat ígérő, elképesztően egészségtelen diétás shake, vagy az étvágycsökkentő nyalóka. Hamis és eltorzított képet ad arról, hogy valójában mit jelent a szépség és az önelfogadás.
Megtalálod Kourtney-t a sok Kim között?
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!