A közösségi oldal bejelentette, hogy a jövőben semmilyen, a testsúlycsökkentéshez kapcsolódó termék reklámjait nem jeleníti meg a platformján – így kívánnak harcolni az étkezési zavarok terjedése ellen.
A legnagyobb online moodboard ezentúl nem tűri meg a felületén a fogyást elősegíti szerek reklámjait, de az olyan hirdetéseket is ki fogják szűrni, amelyek nyelvezete vagy képi megjelenítése bizonyos testalkatokat népszerűsít vagy éppen ócsárol.
„Amióta tavaly kirobbant a koronavírus-járvány, az egészségtelen étkezés és az étkezési zavarok egyre inkább terjedésnek indultak a fiatalok körében” – nyilatkozta a Pinterest szóvivője az amerikai Étkezési Zavarok Nemzeti Szövetségének adataira hivatkozva. Az új policy csütörtökön lépett életbe, ám ahogy az ehhez hasonló esetekben, úgy most is felmerül az a kérdés, hogy a szabályozás mennyire tartható be a mindennapokban.
Habár a Pinterestre elsősorban inspirációs felületként tekintünk, ahol szuper receptötleteket, divatfotókat és egyéb jó hangulatú tartalmat találhatunk, a platformon mindig is jelen voltak a potenciálisan veszélyes étkezésre és életmódra buzdító témák, mint például a „thinspiration”, a „thinspo” vagy a „pro-anorexia” hashtagek. A cég 2012-ben hivatalosan is betiltotta az ilyesféle tartalmakat, az étkezési zavarokhoz kapcsolódó képeket és cikkeket azóta sem tudták teljesen eltüntetni a felületről.
A közösségi oldal elmondása szerint az elmúlt években is harcolt a fogyókúrához köthető hirdetések ellen, különösen akkor, ha azok előtte-utána fotókat tartalmaztak, különféle fogyasztópirulákat népszerűsítettek vagy egyértelműen a testszégyenítést alkalmazták.
Az új szabályozás ennél is tovább megy: minden olyan hirdetést blokkolnak az oldalon, amelyek a testúlycsökkentéshez köthető szavakat és képeket tartalmaznak, beleértve a fogyókúráról szóló ajánlásokat és a testtömegindexre (BMI) való hivatkozást is.
A Pinterest ezzel az első nagy közösségi platformmá lép elő, amely kitiltja az ilyen jellegű hirdetéseket. „Az iparban másokat is arra biztatunk, hogy cselekedjenek hasonlóképpen, és egyszer és mindenkorra ismerjék el, hogy nem létezik a ’one-size-fit-all’ kategóriája” – jelentette ki a cég.
A közösségi oldal szóvivője hozzátette, az egészséges életmód, valamint a fitnesztermékek és szolgáltatások reklámozása továbbra is megengedett az oldalon mindaddig, amíg ezek középpontjában nem a súlycsökkentés áll. A Pinterest új szabályozását a Étkezési Zavarok Nemzeti Szövetségével együttműködésben dolgozta ki.
Forrás: CNN
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!