Quantcast

Hess, nass!

Folyton csak nassolnál? Lehet, hogy nem alszol eleget!

Folyton csak nassolnál? Lehet, hogy nem alszol eleget!

Valóban köze lenne az ellenállhatatlan nassolási vágynak az alvási szokásainkoz? Úgy néz ki!


Valahol mélyen legbelül sejtettük: amikor keveset alszunk, szívesebben nyúlunk a chipses zacskóért, mint amikor kipihentek (és kiegyensúlyozottak) vagyunk. Ezt egy 2007 és 2018 között végzett tanulmány is megerősíti. Az Ohiói Állami Egyetem kutatása 20 000 felnőtt adatait elemezte a Nemzeti Egészség- és Táplálkozásvizsgálati Felmérés keretében, és arra a következtetésre jutott: a rossz alvás és az alváshiány a szénhidrátban és zsírban gazdag nassolnivalók nagyobb mértékű fogyasztásához vezet. Tehát a sóvárgásnak köze van az alvásminőségünkhöz.

Ördögi kör 

Mindannyian szeretünk nassolni - ez derült ki abból a felmérésből is, amelyben a megkérdezettek 95 százaléka állítja, hogy az étkezések között ropogtatnivalót, kekszet, csokoládét és hasonlókat fogyaszt. Ez független az alvás minőségétől. Ám azok, akik hét óránál kevesebbet alszanak, hajlamosak lényegesen többet nassolni. Ez a magasabb kalóriabevitel pedig hosszú távon természetesen súlygyarapodáshoz vezethet, ami viszont rontja az alvás minőségét. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy mind a sós, mind a magas zsírtartalmú rágcsálnivalók a bőrre is rossz hatással vannak, mint ahogy a rendszeres kevés alvás is otthagyja nyomait az arcunkon. 

Több alvás, kevesebb RÁGCSA

"Amikor sokáig fennmaradunk, nemcsak alvásdeficitünk lesz, hanem az elhízással kapcsolatos összes viselkedési formát is elkövetjük" - magyarázza Christopher Taylor professzor, az ohiói tanulmány szerzője. A bűnösök: a kényelmes kanapé, a Netflix és a szinte elkerülhetetlen nassolás. Tehát nem csak az alváshiány csábít minket a nassolásra.
A felmérés szerint azok, akik hét órát vagy annál többet aludtak, naponta csak egyszer nassoltak az étkezések között. A hét óránál kevesebbet alvók nemcsak gyakrabban, de többet is nassoltak. Nyilván, ha korábban fekszel le és tovább alszol, egyszerűen kevesebb időd marad a nassolásra. Ha végképp nem megy a leszokás a nassolásról, inkább válasszunk egészséges ételeket, például dióféléket, zöldségeket vagy natúr, házi készítésű pattogatott kukoricát.