Van néhány illemszabály, amelyeket érdemes betartani a kávézókban és éttermekben.
A kiszolgálás nem egyszerű feladat, és bizony a pincéreknek egyszerre sok mindennel kell megbirkózniuk. Most azonban eláruljuk, melyek azok a dolgok, amelyekkel a vendégek gyakran kiakasztják őket. Ezeket a szokásokat érdemes kerülni.
Nem túl udvarias, amikor valaki csak a szájával beszél, és a szemeit közben nem használja. Ez a viselkedés azt mutatja, hogy a vendég egyáltalán nem veszi emberszámba azt a személyt, aki kiszolgálja. Érthető módon bosszantó, és a pincérek sem szeretik. Az alapvető tiszteletet mindenki megérdemeli, és ezt egy étteremben, kávézóban vagy éppen bárban sem szabad elfelejteni.
Ha nem tetszik az asztalod, akkor mondd el minél előbb a pincéreknek. Sokkal bosszantóbb és kellemetlenebb, amikor valaki azután szeretne másik helyre ülni, hogy már kihozták az italokat és az ételeket, amiket rendelt. A kiszolgálás célja, hogy a vendégek jól érezzék magukat, de ehhez az is kell, hogy bátran merjenek beszélni arról, ha valamivel nem elégedettek.
Ennél már csak az rosszabb, amikor panaszkodnak a kifizetendő összeg miatt, ám az étlapon pontosan látták, mi mennyibe kerül. Szintén nem túl udvarias, amikor már záróra van, és a vendég még mindig nem áll készen arra, hogy rendezze a fizetést. A pincérek is emberek, és órabérben dolgoznak, így természetes, hogy egy hosszú munkanap után szeretnének hazamenni.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!