Smarter technology for all, azaz intelligensebb technológia mindenkinek. Ez a jelmondat nem csupán hangzatos reklámszlogen – a Lenovo minden egyes innovációja a szebb és élhetőbb jövőt szolgálja.
A Lenovo „intelligensebb technológia mindenkinek” mottója magában foglalja az állandó megújulást, a termékek és a cég működésének fenntarthatóságát, illetve azt a törekvést, hogy bőrszíntől, nemtől, kortól, értelmi és fizikai képességektől függetlenül mindenki részesülhessen a számítástechnika adta lehetőségekben.
Ha Lenovo, akkor először talán mindenkinek a ThinkPad jut eszébe: a Yoga 2 az 1-ben laptop vagy az X1 Fold, a világ első összehajtható PC-je. Aki kicsit jobban ismeri a technológiai óriáscég tevékenységét és termékeit, az biztosan azt is tudja, hogy a vállalat az elsők között volt, akik elkezdtek nagy hangsúlyt fektetni a környezettudatosságra.
Magyarországon az egyik legfontosabb környezetvédelmi tevékenységük a WWF-fel, azaz a Természetvédelmi Világalappal közös, most induló edukációs program. „Azt tapasztaljuk, hogy a fiatal generáció az, amely igazán fogékony a fenntarthatóság témakörére, és egyben nyitottabbak is arra, hogy környezettudatosan éljék mindennapjaikat” – mondja Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója.
A VR Expedíció a ThinkReality virtuálisvalóság-eszközeinek segítségével lehetővé teszi, hogy a diákok az osztályteremben ülve ott legyenek nemcsak a Duna partján, de akár az afrikai szavannák rejtélyekkel teli világában is. Az előadássorozat egyik legfontosabb mozzanata, hogy gyakorlati megoldásokat kínál a gyerekeknek a környezettudatos életmód kialakításához.
Azontúl, hogy sok energiát fektet az oktatásba, a Lenovo minden döntését az a törekvés határozza meg, hogy a fenntarthatóság rutinná váljon az emberek mindennapi élete és a vállalati működés szintjén is, illetve hogy a társadalmi egyenlőtlenségek csökkenjenek. A világ egyik vezető vállalataként tudatában van a kiszolgáltatottak és a hátrányos helyzetűek iránti felelősségének. Különösen fontos ez számukra a világjárvány idején, hiszen a pandémia a kisebbségben lévők életét nehezíti meg igazán. 2025-26-ra nem kevesebb mint tizenötmillió embert szeretnének elérni programjaikkal és együttműködéseikkel, és egymillió ember életén kívánnak javítani karrierképzéssel, munkahelyi készségek fejlesztésével és számítástechnikai eszközök birtoklásával.
Példaértékű, ahogyan a Lenovo munkahelyeket teremt a megváltozott képességűeknek és a kisebbségben lévőknek: a fejlesztésekben és a problémák megoldásainak kidolgozásában ma már nők, különböző rasszok képviselői, fizikai és mentális fogyatékkal élők is részt vesznek. A Lenovo tudja, hogy nemcsak a természet hatalmas kincs, de a közösség is, melyet a sokféleség és egymás elfogadása tesz valódivá – ha mindenki számára elérhetővé akarják tenni eszközeiket, akkor természetesen azok megtervezésébe és előállításába is be kell vonni a lehető legkülönfélébb kvalitásokkal bíró munkatársakat.
A gyártás, csomagolás és szállítás frontján is jelentős célkitűzéseket tettek. Egyik vállalásuk, hogy szeretnék teljesen kivonni a szállítási folyamatokból a műanyagot. 2018 óta a ThinkPadek csomagolásához már nem használnak ragasztószalagot, és a polisztirolról természetes rostanyagokból készült védőcsomagolásra váltanak. Ezenkívül az üvegházhatású gázok kibocsátását is a nullára kívánják redukálni: céljuk, hogy 2050-re teljesen megszűnjön a cég szén-monoxid-kibocsátása a teljes termelési és ellátási láncban, azaz ezt az elvárást fogalmazzák meg partnereik felé is.
Számos szolgáltatás a fenntarthatóság jegyében jött létre, ezek közül az egyik legfontosabb és teljesen egyedülálló szén-dioxid-kompenzáció, mely biztosítja, hogy az ügyfelek által használt Lenovo eszközök okozta környezetterhelést környezetvédelmi projektek támogatásával kompenzálja a cég. A körforgásos gazdaság jegyében 2025-re a visszaküldött PC-alkatrészek 76 százalékát kívánják felhasználni az új eszközök előállításához, illetve öt év múlva az összes PC-termékük újrahasznosított anyagokat fog tartalmazni.
A Lenovo nemcsak arra figyel, hogy ökológiai lábnyoma a lehető legkisebbre zsugorodjon, hanem arra is, hogy eközben munkát adjon a tehetséges, de korlátozott lehetőségekkel bíró embereknek. A Lenovo példát mutat kis és nagy cégeknek egyaránt, mert nemcsak beszél a befogadás kultúrájáról és a környezetvédelmi lépésekről, hanem hatékonyan megvalósítja mindkettőt.
A Lenovo nem a jövőbe tekint, hanem a jövőt éli, így méltán lehet nagykövet.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!