Szeretnél jó benyomást kelteni a főnökeidben és a munkatársaidban is?
Ha fontos számodra, hogy a főnökeiddel és a munkatársaiddal is jó legyen a viszonyod, akkor íme néhány dolog, ami segíthet. Természetesen minden kapcsolathoz két ember kell, de ezek a tippek jó kiindulási pontok lehetnek, ha jó benyomást szeretnél kelteni.
Milyen hangulatban jársz be dolgozni? Fontos, hogy ne legyen az arcodra írva, ha éppen semmi kedved a munkahelyeden lenni. A normális hozzáállás igazán lényeges, és ez nem azt jelenti, hogy állandóan mosolyognod és nevetgélned kell. De legyél tisztelettudó, kedves és együttműködő. Ezek a dolgok elengedhetetlenek egy munkahelyen, ha könnyedén szeretnél másokkal együtt dolgozni.
Ha gyakran késel, akkor abból idővel baj lehet. Természetesen az teljesen más, ha valamilyen oknál fogva néha-néha később érsz be az irodába, de ezt mindenképpen jelezd a feletteseidnek, hogy tudjanak róla, és ne higgyék azt, hogy nem veszed komolyan a munkádat. Ha pedig beérsz, talán nem tanácsos rögtön kávézni, kivéve akkor, ha jó pár perccel előbb megérkezel.
Mutass erős munkamorált. Ne hárítsd el a felelősséget, és ne dolgozz azon, hogyan kerülhetnéd el a munkát. Egyszerűen végezd el azt, amit kérnek tőled. Ha szeretnél kitűnni, tegyél többet annál, mint amit elvárnak. Ha pedig még magasabb szintre szeretnél lépni, kérdezd meg a vezetődet, miben tudnál még segíteni neki. Amennyiben látja, hogy számíthat rád, komoly projekteket is rád bízhat majd.
Az emberek észreveszik az arckifejezésedet, a testbeszédedet, és még azt a halk morgolódást is, amit az orrod alatt mondasz. Ez a viselkedés pedig gyakran őrületbe kergeti a vezetőket. Ha esetleg nálad is jellemző, akkor rendkívül fontos, hogy dolgozz rajta. Még ha legszívesebben be is olvasnál a főnöködnek, maradj udvarias, valamint tisztelettudó. Ennek akkor is érvényesnek kell lennie, ha valamiben nem értetek egyet.
A főnökök és a munkatársak sem szeretik azokat az embereket, akik még az építő jellegű kritikát sem fogadják el. Fogadd el tanácsokat, kritikát és visszajelzést elegánsan. Ezeket azért kapod, hogy fejlődhess és tanulhass. Ne tekints rájuk személyes támadásként, ne dühödj fel, és természetesen ne kezdj el visszaszólni. A stílus maga az ember, és a jó benyomás érdekében fontos, hogy a nehezebb helyzetekben is higgadt maradj. Persze, ha igazságtalanság ér, állj ki magadért, de csakis kulturáltan.
Ha jó kapcsolatot akarsz a feletteseiddel és a munkatársaiddal, akkor legyél figyelmes velük, különösen, amikor hozzád beszélnek. Nézz a szemükbe, reagálj, valamint ha segítségért fordulnak hozzád, akkor próbálj meg támogató lenni. De a dicséret is fontos. Ha valaki jól csinált valamit, esetleg előléptették, örülj vele együtt a sikereknek.
Tudd, hogy mikor van megbeszélésed vagy határidős feladatod. Ehhez hozzátartozik az is, hogy érkezz időben, sőt inkább kicsit korábban, mutass érdeklődést, kérdezz, és vegyél aktívan részt a beszélgetésben. Ügyelj arra, hogy a feladataid és projektjeid a határidő előtt elkészüljenek. Ha pedig nehézségeid adódnak, ne félj segítséget kérni. A vezetők sokkal jobban értékelik, ha mersz kérdezni.
Egy korábbi cikkben összeszedtünk olyan toxikus tulajdonságokat, amiket a főnöködtől sem viselhetsz el. Ha kíváncsi vagy ezekre, akkor ide kattintva megtalálod a lényeges információkat.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!