Az idén csak online megrendezett utahi fesztivál egy új Lena Dunham-filmet, egy pörgős thrillert a randizásról és egy Bill Cosbyról szóló dokumentumfilmet is kínál.
Még egy átlagos Sundance-évben is nehéz megjósolni, hogy mi lesz a sláger. Ami papíron ígéretesnek tűnhet, túl gyakran kerül a vászonra, míg a kisebb, kevésbé nyilvánvaló címek újra és újra reflektorfénybe kerülnek.
Ami egy hibrid megoldásnak indult (a tavalyi online fesztivál után), az mostanra már csak online lett, ami az omikron terjedése után elkerülhetetlen lépés. Ez egy újabb visszafogott, kérdőjelekkel teletűzdelt program, de itt vannak a filmek, amikre érdemes odafigyelni:
Amióta véget ért Lena Dunham Csajok című, mérföldkőnek számító HBO-sorozata, minden okunk megvan arra, hogy izgatottan várjuk a Sharp Stick című filmjét. A Csajok a kevésbé erős utolsó évad ellenére is mestermű marad, és az új film - amely egy bébiszitter és munkaadója viszonyáról szól - valami egészen új stílusú alkotást ígér. Dunhamet az olyan 70-es évekbeli női drámák ihlették, mint az Asszony férj nélkül és az Egy hatás alatt álló nő, és a filmben ő maga is szerepet játszik Jon Bernthal, Taylour Paige és Kristine Froseth mellett.
Bár a körülötte forgatott film nem egészen felelt meg az alakításának, Emma Thompson Sundance közönségsikere, a Late Night legalább emlékeztetett a színész jelentős komikusi képességeire. Idén a Good Luck to You, Leo Grande című filmmel tér vissza, amelyben egy nyugdíjas tanárnőt alakít, aki úgy érzi, hogy szexuális élete sosem volt olyan izgalmas, mint amilyennek lennie kellett volna. Hogy ezt helyrehozza, felbérel egy szexmunkást. Sophie Hyde rendezőnő legutóbb az Animals című csodálatos gyöngyszemmel szerepelt a fesztiválon, és hasonlóan biztos kézzel dolgozik majd itt is, a komikus Katy Brand forgatókönyvével.
Az idei fesztiválon számos olyan mű szerepel, ami a faji dinamikával foglalkozik, de egyik sem hangzik olyan izgalmasan, mint Mariama Diallo debütáló thrillere, a Master. A cselekmény pontosabb részleteit érthető módon titokban tartják, de annyit már tudunk, hogy a film három nő mindennapjait követi egy elit egyetemen, amely a salemi korabeli akasztófák helyén épült, és akik a diszkriminációval, valamint valami még ennél is borzalmasabbal küzdenek. A főszerepet Regina Hall játssza, aki végre és méltán megkapja a neki járó figyelmet.
A Bill Cosby-t érő vádak állnak W. Kamau Bell négyrészes dokumentumfilmjének, a We Need to Talk About Cosby-nak a középpontjában. A sorozatban Bell beszélget a túlélőkkel, de másokat is megszólaltat, akik nemcsak arról nyilatkoznak, hogy milyen kulturális hatása van annak, hogy valakit hősből gazemberré kell átminősíteni, hanem arról a rendszerről is, amely lehetővé tette, hogy az ilyen visszaélések sokáig észrevétlenül maradjanak.
Bár sajnos soha nem veszít aktualitásából egy film az abortuszhoz való hozzáférés korlátozó jellegéről az Egyesült Államokban, 2022 különösen aggasztó időszakot jelent, így idén két konkrét film is fokozott jelentőséget hordoz. Mindkettő a The Jane Collective-et, egy chicagói földalatti szolgáltatást mutatja be, amely a Roe vs. Wade előtti időkben segített a nőknek biztonságos abortuszokat biztosítani. A The Janes című dokumentumfilm szélesebb körben vizsgálja a helyzetet, míg a Call Jane egy Elizabeth Banks által alakított háziasszonyra koncentrál, aki csatlakozik a csoporthoz, miután terhessége olyan állapothoz vezet, amelyen az egészségügyi rendszer nem akar vagy nem tud segíteni.
A fesztivál egyik legjobban várt dokumentumfilmje az elképzelhető legnehezebb témákra nullázza le a filmet: Kanye West, azaz Ye. A mérhetetlenül tehetséges, ám örökké problémákkal küzdő zenész közvetlenül nem vesz részt a projektben, de áldását adta rá – egy terjedelmes, három részből álló, két évtizedes, szokatlan életét bemutató alkotás. A rendezők, Coodie & Chike még a 90-es évek végén kezdték el dokumentálni West életét, és azóta is titokban tartják a felvételeket, de most azt remélik, hogy egy másik oldalát is megmutathatják annak a művésznek, akiről azt hisszük, hogy már mind ismerjük.
Bár kétségtelen, hogy a Star Wars-franchise nem tulajdonított kellő figyelmet John Boyegának, a brit színész filmsztár-karizmája a trilógia egyik legizgalmasabb felfedezése volt. A Steve McQueen Kis fejsze című sorozatában nyújtott díjnyertes alakítása után a 892 című drámával újabb sikerekre pályázik. A 2018-as cikk alapján készült drámában Boyega egy veteránt alakít majd, aki küzdelmeit vívja az életében, és úgy dönt, hogy kirabol egy bankot. A forgatókönyvet a díjnyertes drámaíró, Kwame Kwei-Armah írta, míg Boyega mellékszereplői között Nicole Beharie, a Miss Juneteenth sztárja, Connie Britton és Michael K. Williams is.
Mimi Cave rendezői debütálásában, a Fresh-ben egy olyan nő történetét dolgozzák fel, akit a Normális emberekből ismert Daisy Edgar-Jones alakít, és akit a randiappok unalma miatt egy Sebastian Stan által játszott idegenre bízza magát. Jó jel, hogy a film producere Adam McKay, aki a Netflix-siker Ne nézz fel! friss rendezője, és az is biztató, hogy a Searchlight már a fesztivál előtt megvásárolta a filmet.
Forrás: The Guardian
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!